Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bräda med resp. utan luftplugg??

  • bräda med resp. utan luftplugg??

    Publicerad av Oregistrerad på 23 mars, 2006 vid 14:04

    Som de flesta säkert vet byggs även nu vågsurfingbrädor med sandwickteknik numera, men de har ju ingen luft plugg. VARFÖR? Vi vet ju alla vad som händer med en bräda en varm dag i bilen…..

    Erik

    surfslusken svarade 18 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • olanord

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 14:43

    Hmm, vad har du sett för brädor?

    De flesta nya brädor idag har luftplugg. Antingen skruv eller en liten lustig “automatisk” historia som gore-tex är inblandade i.

    Har inte sett någon ny bräda som inte har luftplugg.
    Skicka gärna in ett exempel.

  • pulver

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 15:07

    Det här inlägget kanske kan få igång den gamla härliga, hästska debatten om man skall skruva upp luftskruven så fort man inte surfar eller inte. Minns med skräckblandad förtjusning den verbala pajkastningen. Minns att Hankloose var positiv till att lossa på skruven i tid och otid. Väldigt mycket för…

    Åter till ditt inlägg, sorry. Jag har inte helle sett några sådan brädor faktiskt. Följer debatten med spänning.

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 mars, 2006 vid 15:16

    http://www.surfteck.com made in thailand….

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 mars, 2006 vid 15:17

    Min fanatic x-ray från 2003 bör kunna utgöra ett sådant exempel. Har inte sett till någon skruv. (och inte heller är brädan gjord i goretex vad jag vet =) )

    Markus

  • olanord

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 15:51
    Oregistrerad wrote:
    Som de flesta säkert vet byggs även nu vågsurfingbrädor med sandwickteknik numera, men de har ju ingen luft plugg. VARFÖR? Vi vet ju alla vad som händer med en bräda en varm dag i bilen…..

    Erik

    Aaaaa, nu ser jag. Läste lite för slarvigt tidigare. VÅGsurfingbrädor! Aha, där får jag nog passa frågan vidare, har inte paddlat många tag på en sådan.

    ops

  • surfslusken

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 11:02

    Finns en del custom windsurfing brädor som helt saknar allt vad luftskruv heter. Vet Iaf att varken Magma eller Witchcraft har nåt sånt. När jag frågade gubben Buke som snickrar ihop Witchcraft brädorna på Fuerte sa han typ att det de bara är onödigt tjaffs som ökar risken att brädan tar in vatten. Hans brädor håller om man dänger till dom med en hammare så nog fan ska dom hålla för en lite flygtur, enligt honom iaf.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bräda med resp. utan luftplugg??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.