Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brevik åkerberga

  • nachoman

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 12:59

    Jag kommer nog att köra där ikväll och imorgon eftermiddag/kväll. Lite fel riktning men ändå rätt ok tror jag. Hittade ett ställe vid Karlsudd som ser riktigt bra ut på SV men där kan man ju inte parka nånstans i närheten. Fördelen med Brevik är ju att man kör bil ända fram.

  • andreas-t

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 13:20

    Jag har också sneglat på Karlsudd, när jag letat ställen per karta, men har inte varit där och rekat så mycket. Det finns ju en stor brygga precis innan man åker ut på själva Karlsudd, nedanför Bogesunds slott. Dit kan man köra bil, tror att det finns riggytor också, men det kanske inte är så lätt att kliva i där?

  • wilund

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 14:38

    Någon som kan rapportera från brevik .

    Lägg gärna upp tl. nr , om det är någon som ska dit som man kan ringa ,jobbar istan fram till kl 6 .

  • stefanlindmark

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 17:15

    Badar nog på (i?) Trälhavet i trakten av Margretelundbadet imorgon.

  • nachoman

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 09:10

    Det sög ordentligt vid Trälhavet igår. Kom dit och var färdigriggad vid halv sex och då var det nästan ingen vind alls!

    Beträffande Karlsudd så hade jag en spejare där igår och det verkar vara bra att kunna komma i vid den stora bryggan där, ska ju bli mer väst ikväll så då kan det funka ännu bättre.

    Annars har jag funderingar på Bogesundslandet, mitt över Näsa äng, har dock inte varit där och rekat nedfarter.

  • stefanlindmark

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 09:46

    Vind idag 11.00, Trälhavet utanför Säterfjärden.
    stadigt 9-10 SV
    upp till 12 som kraftigast

  • g_l

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:24

    @Nachoman 490191 wrote:

    Annars har jag funderingar på Bogesundslandet, mitt över Näsa äng, har dock inte varit där och rekat nedfarter.

    Om du hittar nåt bra sätt att fånga SV-vindar i norra Värtan, så kan du väl rapportera.

    Var det inte du förresten som tänkte segla över till Brevik från Resarösidan. Var går du i någonstans då? Det är ju tomter längs hela kusten (förutom en halvprivat liten badplats (=tomtförening??) ungefär mitt på ön).

  • nachoman

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:42
    G_L;490766 wrote:
    Om du hittar nåt bra sätt att fånga SV-vindar i norra Värtan, så kan du väl rapportera.

    Var det inte du förresten som tänkte segla över till Brevik från Resarösidan. Var går du i någonstans då? Det är ju tomter längs hela kusten (förutom en halvprivat liten badplats (=tomtförening??) ungefär mitt på ön).

    Det finns en liten (med betoning på liten) parkering strax efter paviljongen om man kör söderut på ön. Mitt emot Moholmen. Den rymmer typ 2-3 bilar och där kan man hoppa i.

    SV-vindar funkar alldeles utmärkt vid bryggan på Bogesund, kollade där igår, man får se upp för stenar bara.

  • andreas-t

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 11:00

    @G_L 490766 wrote:

    Om du hittar nåt bra sätt att fånga SV-vindar i norra Värtan, så kan du väl rapportera.

    Det går att kliva i vid Röhäll (i änden av Drakskeppsvägen) strax norr om Viggbyholms båtklubb. Där finns en liten betongbrygga och en liten strand. Bra gräsytor att rigga på också. Däremot ingen bra parkering. Man får hitta någon plats längs villavägarna. Är det mycket väst i vinden är det knepigt att starta där för vassruggen dödar vinden. Ibland är det snudd på läge att simma några meter tills man kommer till fri vind. Vid några tillfällen har det faktiskt varit bättre vind här än i Brevik vid SV. Har tittat förbi här på väg hem från Brevik några gånger.

    Jag har också spanat lite på östra sidan av Värtan, men det verkar knepigt att komma i där. Det finns en liten vik (Fågelnäsviken) i riktning in mot Östra Ryds kyrka som skulle kunna vara fin då den har rätt riktning för SV-vinden, men jag upplevde att det var en massa privata vägar där. Annars skulle ett ställe som Söderudd rent geografiskt kunna vara ett bra ställe att starta ifrån.

  • g_l

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 11:26

    @Andreas T 490783 wrote:

    * Det går att kliva i vid Röhäll (i änden av Drakskeppsvägen)

    * Söderudd rent geografiskt kunna vara ett bra ställe att starta ifrån.

    Har testat Röhäll – och håller med. Skulle varit bättre om vassruggen var borta. Man vill ju veta vilket segel man ska ta innan man simmar ut…

    Vi får kräva att det byggs en allmän väg till Söderudd – det ser ju bra ut på kartan!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brevik åkerberga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.