Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brutna Revben!

  • pepa

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 13:11

    Sittsele och cruising ett tag då. Krya på dig!

  • walle

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 13:35

    mig tog det nog över 3månader innan jag blev skaplig… gjorde ont i över ett halvår!

    Fast jag hade innre blödningar och skit, kanske du har med?

    Man rör hela tiden på bröstkorgen vad man än gör så jag tror det tar extra lång tid för revben att läka 🙁

  • toby

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 13:44
    Thorbjorn;551688 wrote:
    Jag trillade ner från en stege 2,5 meter och bröt ett par rev ben. 😡

    Någon som har liknande erfarenhet, samt hur länge tog det innan du kunde börja kita.

    jag bröt två revben när jag snökitade i början på mars….jag kitade igen i början på maj…beror nog på var don är brutna, mina var brutna just över selen….känns dock lite än

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 14:07
    toby;551695 wrote:
    jag bröt två revben när jag snökitade i början på mars….jag kitade igen i början på maj…beror nog på var don är brutna, mina var brutna just över selen….känns dock lite än

    Jag bröt mina vänster nedre baksida. Den största smällen tog låret. Man vil ju inte att skadan skall gå upp efter att det har läkt ihop.

  • johanw

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 15:38

    tråkigt o höra krya på dig!!

  • tomw

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 15:58

    en epidemi! Gick du till sjukvården? Jag ringde sjukvårdsupplysning och dem sa 6-8 veckor. För mig lägger jag till 50% i tid. ( 2 procent för varje år över 25..).

    Har stält in hjärnan att det blir augusti som tidigast- planerade ingen kitesurf semester denna sommer.

    T

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 16:19
    TomW;551721 wrote:
    en epidemi! Gick du till sjukvården? Jag ringde sjukvårdsupplysning och dem sa 6-8 veckor. För mig lägger jag till 50% i tid. ( 2 procent för varje år över 25..).

    Har stält in hjärnan att det blir augusti som tidigast- planerade ingen kitesurf semester denna sommer.

    T

    Ja jag såg det att även du hade brutit dina, jag pratade med med någon på min läkarmottagning som sa typ det samma men han var inte läkare själv.

    Jag är själv allergisk och gräset blommar snart, så det där med att nysa är ingen hit.

    Du får krya på dig med Tom

  • rmz

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 17:20
    Thorbjorn;551688 wrote:
    Jag trillade ner från en stege 2,5 meter och bröt ett par rev ben. 😡

    Någon som har liknande erfarenhet, samt hur länge tog det innan du kunde börja kita.

    Hej!
    6 veckor kommer du ha ont, men du kan säkert kita efter 3.
    tänk positivt smärtan är bara lite feghet som lämnar kroppen…

    /PG…

  • litease

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 21:31

    Om du dricker lite öl innan kiten kan du ut och köra innan utan att det smärtar lika mycket.

    Kör du dessutom i boardieshorts dämpar kylan den värsta smärtan.
    Smarta tips från coachen ikväll.

  • gh0st

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 22:28

    8 veckor för mig innan det slutade göra ont, kunde inte kita ändå för mitt ben var brutet med =)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brutna Revben!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.