• Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2000 vid 11:56

    Hallå!

    Har hört att Bua ska vara bra, var åker man för schysst vågsegling på sydvästliga vindar? (typ sådana som det förhoppningsvis ska blåsa imorgon) Någon som seglar där och vet? Jag har aldrig varit där men är sugen på att testa imorgon.

    daniel svarade 23 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • daniel

    Medlem
    7 september, 2000 vid 12:39

    Bua är ett coolt ställe, det kräver ganska hård vind typ 12-13 och uppåt. Sydväst. Det finns två ställen med lite vågor på. DEt ena är ute vid fyren, där ligger ett grund ca 2m djupt som det bryter ordentligt på. Ganska krabb sjö där ute men det kan va bra ibland. Det andra stället är inne i båtfjorden, ungefär mitt i. Där ligger ett sandrev ca 1,5m djupt där det kommer in fina lines på sydvästen. DEt går nämligen en djup fartygsränna in till hamnen på ringhalssidan som leder in vågorna. Dom blir grymt fina med långt mellanrum mellan vågorna. Värt att testa i hård vind. Apelviken har ju tendens till att bli lite rörig när det blåser i ordentligt. Då föredrar ju jag Bua
    Dessutom är det ett par grader varmare i vattnet i Bua villket är skönt…

    /Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.