Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygga slider, Läjet.

  • roniboy

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 22:35

    förstår vad du menar Lelleee. det är lite annorlunda för wakeboard en kitesurfing.

    men finns det inte stolpar som redan är nerbankade i läjet?

    vi fick den ut av en som anordnade en wakeboard tävling förut som tack för att dom fick låna våra A-frame. tror det heter http://www.scandinavianshaper.com/index.php som dom köpte det av. all plast till våra A-frame skulle ha gått på 23000kr. så det är det är väldigt dyrt.

  • johan_

    Medlem
    12 mars, 2011 vid 18:33
    Quote:
    jag har lösningen

    Den ser nice ut!

    Jag googla lite, är ju en del företag omkring och i Varberg som faktiskt använder den typen av plast. Så man kan ju slå en signal och se om dom vill bli av med lite 😀

  • lelleee

    Medlem
    12 mars, 2011 vid 20:01

    vilka?

  • lelleee

    Medlem
    12 mars, 2011 vid 20:03

    ja scandinavienshaper e sjukt dyra, men har man inga konkurenter så

  • pepa

    Medlem
    12 mars, 2011 vid 23:25

    http://www.vink.se/

    Bra folk där, fick en feeeet skiva de hade över som jag kunde prova lite om det funkade med. Kolla med dem om ni inte kan få köpa lite spill för en billig penning. Hisingen, Göteborg.

  • johan_

    Medlem
    13 mars, 2011 vid 08:44

    Alla möjliga, vink.se tex. Vet inte vilka som säljer rätt av men det är ju en del företag som använder det i sin produktion. Ledig imorgon så jag sätter mig och ringer runt.

  • eliasp

    Medlem
    13 mars, 2011 vid 22:40

    en likadan som linus rail fast 30-40 cm emellan pvcrören hade varit fett

  • johan_

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 19:28

    Här är resultatet utav rastlöshet vid pappaledighet. 🙂

    Två st 3 meters sliders som är 60 cm höga. Går att sätta ihop med bult till en 6 meters. Inte det finaste bygget kanske men virket var gratis och ska nog fylla sin funktion. Formplyfa på nu som ska glida bra, är det helt kasst kan man alltid slänga på pvc skiva, hdpe är gubbdyrt. Väger inte så mycket så man kan ta den på axeln och bära i själv om så är fallet.

    Hamnar i kohagen så småningom, kajta på den eller sitt och ljug på den, den är rätt bekväm 😀

  • wakenils

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 19:47

    ser lovande ut, en sektion till och vi är i hamn!
    anmäler mig som testpilot, 60cm låter som perfekt höjd för det fendjupa vid kohagen =)

  • stebe

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 13:08

    Snyggt bygge 🙂 Man kanske skall prova dt där med slajder i år.

  • yann

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 15:07

    Perfekt höjd för att testa med skimboarden. Bra jobbat!

  • johan_

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 21:09

    Tackar! Chansa lite på höjden men 60 känns helt ok. Du är antagen som testpilot wakenils, eller nån annan som känner sig manad :). Fin rapport denna veckan, får se när jag hittar tiden att forsla dit den bara. Iofs är det fortfarande ganska sunkigt i hagen. Jag skriver här när tid finns att dra dit den.

  • pepa

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 08:10

    Ser riktigt fin ut! Bidrar med en hundring när jag kommer ner så man kan köra utan dåligt samvete 😀
    Hur tror du den typen av plyfa (platwood hoho) håller när den fuktats från och till ett tag? Jag är lite tveksam till att den håller speciellt länge, i alla fall inte efter att Newkid Wakenils har varit och huggt i kanterna ett par gånger. Jag hoppas att jag har fel, men har jag inte det är det ju superenkelt att byta/lägga på annat material. Snyggt!

  • roniboy

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 11:52

    den där plyfan håller inte så länge… dom vi hade släppte limmet på och fläkande upp sig. men en säsong borde den hålla iallafall.//Ron

  • johan_

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 13:13

    Ni har helrätt, den lär ju garanterat svälla och fläka sig efter ett tag. Men vi får hoppas att den klarar sig ett tag iaf, men som sagt virket var ju gratis och jag hade ett par timmar för mig själv och plyfan låg där så fint. Så snålvargen i mig sa att plywood ska vi ha :grin:.

    Och precis som du säger så byter man ju ut det rätt fort. Jag safe:a lite med och tog en 220 regel så om man vill så passar två markrör på den finfint.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygga slider, Läjet.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.