Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bypass leash???

  • Bypass leash???

    Publicerad av maki5836 på 27 november, 2006 vid 14:46

    Jag undrar vart jag kopplar leashen? Har en Crossbow CS Carbon bom. Har tittat lite på Cabrinhas hemsida men det ser ut som det inte går att koppla på den bomen. Ända som verkar rimligt är vid den röda kulan, stämmer det?
    Har precis börjat köra… 🙂

    kallle svarade 17 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • maki5836

    Medlem
    27 november, 2006 vid 14:57

    ……

  • kallle

    Medlem
    27 november, 2006 vid 15:21

    Välkommen!
    Ja, där eller i Chicken-loopen….
    Faster du den i ringen fladdrar kiten som en vante och hamnar i vattnet efter du släppt. Sedan halar du hem bommen och låter den linan som ringen sitter i löpa tillbaka och börjar om.
    Fäster du den i chicken-loopen behåller kiten sin profil och genererar pyttelite drag.
    Att fästa leashen i chicken-loopen blir ju samma sak som att föra bommen max ifrån dig (max depower). Se bara till att stoppkulan (om sådan finns) löser ut av bommens tryck, annars har du kanske 40-50% drag kvar när du släppt. Inte hela världen iofs.

    Är du helt ny bör du testa dig fram med gott om plats runt om och lycka till!

  • maki5836

    Medlem
    27 november, 2006 vid 15:42

    Tack så mycket för tipsen. Det blir som sagt till att prova sig fram, nu vet jag i alla fall att det inte är helt galet att koppla den dit :).

  • rocco

    Medlem
    27 november, 2006 vid 17:38

    det e galet, med tanke på att det är en bowkite med 98% depower. Då behöver du ju inte sträcka en lina för att kiten ska tappa kraften vid en wipeout. För det är det man gör om man sätter den i den röda kulan.
    Så där ska inte sätta din leash. Om du gör detta och släpper du bommen kommer du “flagga” kiten och den bara fladdrar precis som Kallle sa. Sätt din leash vid infästet på chickenloopen. Den röda kulan är en möjlighet att lägga ner sin kite I LÄTT VIND… på höger sida av vindförnstret. Men landar man en cabrinha bow själv så har man ju en skidstav, kabinhake eller liknande anordning att sätta chickenloopen i. ( Naturligtvis bommen utslagen till override läge)

    Har du inte det infästet på loopen för leashen ?

  • kallle

    Medlem
    27 november, 2006 vid 17:52

    Ricci har rätt, fäst leashen i metallöglan vid chickenloopen men försäkra dig om att bommen är utslagen (förbi röda bollen) till override.läget annars blir det inga 98% depower.
    Anledningen att jag stressar det är minnet av en snubbes luftfärd över taggbuskar då stoppkulan satt kvar och kiten dök…. ;o)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bypass leash???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.