Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing C kite med högsta ar ?

  • bohm

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 06:13

    “C-kite känsla” är ju den största försäljningsbluffen man har att ta till på en SLE/Bow/hybrid. Och alla vill ha det och alla går på det. Nästan lika stor bluff som 100% depower.

  • majoon

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 06:47

    ja kör jn:s wild thing 2, tror de ligger på ett ar över 7…kan ju var ett alternativ men e lite osäker på om det finns nån återförsäljare här i sverige för dem…

  • skejtar_henke

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 07:08

    @bohm 509664 wrote:

    “C-kite känsla” är ju den största försäljningsbluffen man har att ta till på en SLE/Bow/hybrid. Och alla vill ha det och alla går på det. Nästan lika stor bluff som 100% depower.

    hahahha det var dagens sanning. Men tycker att alla drakar har sin plats. En hybrid kan ju vara grym. Även om jag inte själv är så tokig i dom. Lite mer depower och så.

  • nic

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 07:52
    Mav;509638 wrote:
    Nic – Jag testade Edge’n i våras, förvisso underpowered men det kändes motsatt till det du beskriver. Edge’n förlorar ju minst 30% av kraften i svängarna… = ensidig stall.
    (det som var positivt överaskande var lyftet)

    Låter konstigt. Fast jag kan nyansera mig lite.

    Årets Edge (till skillnad från förra året) har ett svagare bottendrag pga av den tunnare LEn. Man kan alltså inte bromsa upp den lika effektivt genom att dra bommen åt sig. Det man istället vinner är att den går väldigt snabbt genom fönstret. I och med att den även svänger snabbt så är det både odramatiskt och lätt att kiteloopa den för att hålla den i kraftzonen.

    Det man förlorar på gungorna får man igen på karusellerna.

    Åker du däremot ikapp den så kan du få den att stalla/ensidig stall men det kan du med alla kitar. Edgen gör inga stallsvängar á Helix eller Crossbow. Jag tror du verkligen körde den underpowered om du upplevde detta.

    nic

  • sourra

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 10:57

    Ett tillägg här bara Nic: Andra generationens Helix gör det inte men Culten gör det om man ger max bomutslag.

  • nic

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 16:17
    sourra;509748 wrote:
    Ett tillägg här bara Nic: Andra generationens Helix gör det inte men Culten gör det om man ger max bomutslag.

    Ah, intressant. Måste testa de där igen nån gång.

    nic

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing C kite med högsta ar ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.