• Publicerad av speed_junky på 4 september, 2007 vid 18:08

    Hej

    Ska till Cabarete 2 veckor i slutet av februari, kommer att hyra utrustning och funderar på vilket surfcenter som jag ska boka utrustning på? Hur brukar vindarna vara i februaru/mars? Rese erfarenheter från Cabarete.

    Tacksam för tips

    christian svarade 16 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • fjant

    Medlem
    7 september, 2007 vid 18:19

    Hej!

    Var på Cabarete i Januari i år.
    Vad gäller surfhyra rekomenderar jag utan tvekan http://www.velacabarete.com/
    Helt klart bästa stället enligt mig. Under vintermånaderna är det lågsäsong på surfet, och ganska lite aktivitet. Det var i princip bara aktivitet vid Vela och Mistral centrena. Mistralcentret har lite bättre läge, men tyvärr så drivs det av en ytterst otrevlig typ, som bara ska bråka om pengar och pris hela tiden…

    På Vela centret är de väldigt trevliga och tillmötesgående. De har en enklare resturang och bar. De anordnar även olika dagsturer, bla. förmiddagsturer där man åker och surfar och kommer tillbaka lagom till att vinden ökat på eftermiddagen för att vindsurfa.

    Jag måste samtidigt passa på att upplysa om att vintermånaderna inte är särskillt vindsäkra. Det är stora vågor, och har du tur så ligger vind och våg i rätt vinkel för lite skön sideshore vågridning på revet.

    Jag hade 8 vindsurfdagar av 15. Tyvärr bara en dag med 4,7 eller mindre.
    Tänk dock på att det finns massor med annat kul att göra. Perfekt att ta med sig fru/flickvän etc. för att kombinera surf med semester.

    Hör av dig om du undrar nåt mer, så kanske jag kan hjälpa till.

    /Fjant

  • fastlandsguten

    Medlem
    11 september, 2007 vid 05:44

    Jag var i cabarete februari 2004 och fick segla 12 av 14 dagar. Mest 5.0-5.8 men någon dag toktryck 4.0 osv.. Det är ingen vindsäker period, dom som var innan oss i två veckor fick ingen vind alls! Men det var extremt ovanligt.
    Hyr på vela, bästa stället och skönaste hänget efter surfet. Cabarete rekommenderas varmt och det finns massor annat att göra. Köp Lonely planet guiden för cabarete, den var mycket bra. hälsar, Peter

  • charlieb

    Medlem
    11 september, 2007 vid 07:46

    Vela!
    Underbart!

  • chrillerloop

    Medlem
    11 september, 2007 vid 11:20

    Var där under 7 veckor för två vintrar sen. Jag hyrde hos Frans Fix utan för Villa Tania. Han körde då med F2/North. Jag tycker att det funkade perfekt. http://www.happycabarete.com/en/station-surfpool.php

    Jag tror dock att du gör best deal om du inte bokar i förväg. Det skall inte behövas utan ta det på plats utifrån var du vill hänga.

    Ett annat bra tisp är BICcentret som ligger bredvid Mistral. Där finns en underbar liten resturant som drivs/drevs av en svensk tjej. I den delen av bukten har du lugnast vatten och det kanske passar om du har med dig mindre erfarna surfare.

    Övriga tips:
    Se till att du får kajak med i priset. Det är fett kul att paddla de dagar då det inte blåser. Du kan få rejäla surf med kajaken

    Ta lift med någon moppe någon morgon och ta dig till EnCuentro, stället för vågsurfing.

    Ta tillfället i akt och börja Kita.

    LAX är i min mening bästa resturangen. Du kan sitta vid bord på playan och dricka tillbringare med Caiperinias hur länge som helst.

    Njoy!

  • speed_junky

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 19:02

    Tack för tipsen!

    Vi kommer att bo i lägenhet och jag funderar på hur det är med mataffärer i Cabarete, finns det någon supermarket eller liknande? Vi har vår son på 10 månader med oss är det någon som vet hur det är med barnmat och liknande i affärerna?

  • mattijas

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 19:19

    januari/februari var den bästa mellan januari-juni förra året.

    missa inte happyhourn mellan 16-18 oshays 50spänn o du får dricka hur mycket presidente du kan få ner, sen fortätter annan happyhour på lax kvällen lång

    varje dag , man kommer in i en viss rutin 😉

  • chrillerloop

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 14:51

    Har rest med familjen flera gånger, senast till ElYaque. Ett hett tips är att ta med rätt mycket käk för barnen. Det ger er en lugnare tillvaro och för de små är det tillräckligt mycket annat som är nytt.

    Senast på El Yaque hade vi med 4 burkar fiskbullar. Efter sedvanlig magsjuka var det vår räddning.

    Det finns ett par mataffärer med hyffsat innehåll, det tar dock ett tag att vänja sig och hitta vad som är Ok. Första dagen i Cabarete fick jag med mig en lång inköpslista a la familjehandling på ICAMaxi. Jag kom dock ut ur affären med två påsar chips och ett sexpack öl….

    Efter ett par veckor tvingas man dock anpassa sig och prova olika saker och då brukar det mesta funka.

    Så..
    Ta med ett par ransoner mat till barnen
    Gå på och köp lite olika saker under första dagen, lär er vad som ni tycker är ok.
    Gå på resturang. Cabarete har bra ställen!

  • spiiike

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 09:30

    Jag har varit två gånger i Cabarete och hyrde både gångerna från Happy. Dom var kanontrevliga och hade bra prylar. Som återkommande besökare fick jag andra gången två veckors hyra för priset av en.
    Jag rekommenderar dig att boka hemifrån. Du kan hela tiden byta bräda/segel bland vad som är ledigt.
    Ha en riktigt bra semester!

  • christian

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 17:47

    @Fjant 412553 wrote:

    Hej!

    Var på Cabarete i Januari i år.
    Vad gäller surfhyra rekomenderar jag utan tvekan http://www.velacabarete.com/
    Helt klart bästa stället enligt mig. Under vintermånaderna är det lågsäsong på surfet, och ganska lite aktivitet. Det var i princip bara aktivitet vid Vela och Mistral centrena. Mistralcentret har lite bättre läge, men tyvärr så drivs det av en ytterst otrevlig typ, som bara ska bråka om pengar och pris hela tiden…

    Hej Kan bara instämma om Mistralcentret, Det kändes som om profiten var det viktigaste. var där 17 dagar 2003. 3 man drev iland pga avslitna nedhal, för dyrt att byta, Jättekul när det hände på revet tyckte de som drabbades.
    Brädorna lagades med polyester, för dyrt med epoxi

    Men seglingen var kanon
    Åker gärna dit igen men hyr definitivt på ett annat ställe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.