Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabarete Varning

  • teabag

    Medlem
    24 februari, 2005 vid 20:57

    Nää men asså. Det var ju det där som inte stämde. Inte på något sätt. Bra på morgonen för nybörjare med tvåmetersvågor. Hejåhå.
    Vind på 4-5 m/s. Joru fint för experterna.
    Tyvär var verkligheten inte som reklamen den här gången.Tyvär.
    Vill man ha hyfsad kontroll på verkligheten kan man kolla den här (få se om jag lyckas få in en klickbar länk) blush.gif
    http://www.windsofcabrete.com/windsOfcabarete/

    Idag verkar de ju ha haft bra med vind.

    Ha det

    (det verkar inte som om jag får adressen klickbar men det är adressen hursomhelst)

  • borje

    Medlem
    25 februari, 2005 vid 09:31

    Vi får väl flytta dit ett år och kontrollera uppgifterna själva =)

  • mag

    Medlem
    25 februari, 2005 vid 09:37

    SÖDRA och till viss del östra Karibien har visst vind under dec – april, exempelvis på Barbados, Tobago, Margarita, Aruba etc. Passadvinden vandrar sedan uppåt under våren mot Cabarete etc. Vägorna är dock alltid större på vintern, förutom när hurricaneseason slår till i sept-nov.
    /Magnus

  • vinta_kestrel

    Medlem
    25 februari, 2005 vid 20:48

    Det var bra på förmiddagarn för nybörjare. Om man höll sig innanför revet, i närheten av uthyrningarna.
    En nybörjare klarar ju inte ens segla de 300m som krävs ut till revet…

  • teabag

    Medlem
    26 februari, 2005 vid 14:46

    Dom har en webcam uppsatt vid stranden och där kan man ju sukta in redan nu för att kolla in vädret. Under perioden dec-april ungefär är moln inget bra tecken.
    Kollar man in där innan man tänker ge sig av får man ett bra hum om hur vädret kan tänka sig vara även senare.Om man kollar några dagar på raken vill säga. http://www.windsofcabarete.com/windsOfCabarete/

    Jippi nu verkar det funka.

    Personligen har man ju inget emot att flytta. Tyvär håller fru och barn inte med. Jag skulle tro att Mistral uthyrningen haft det tufft under vinter. (Kanske är den till salu)

    Keep dreaming

  • charlieb

    Medlem
    27 februari, 2005 vid 14:06

    Hola!
    Ar i Cabarete nu. Vi har haft tva superdagar sa har langt av tre mojliga. Har kort 5.8 och 5.0 och vag. Lite choppigt lanst in men pa revet ar det sa underbart bra, stora fina vagor, slatt och fint emellan.

    CharlieB

  • teabag

    Medlem
    27 februari, 2005 vid 20:20

    Fan va kul Jag såg att det har varit lite mer vind från ost och då blir du lite plattare längst in. Shorebreaket är inte så farligt som när vågorna kommer från norr.
    Må vinden vara med er.

  • charlieb

    Medlem
    27 februari, 2005 vid 23:05

    Juste Teabag!
    Tycker verkligen synd om dig som satsade har och inte fick sa mycket segling. Hoppas sommaren atergaldar dig tusenfallt!
    Revet har ar verkligen kul och hoppen fran styrbord borjar funka… lite i varje fall.

    CharlieB laugh.gif

  • teabag

    Medlem
    2 mars, 2005 vid 20:38

    Charlie när det nu är lite lugnare idag kankse ni kunde höra med dom ni hyr av vad som händer med oförbrukade dagar så att säga. Får ni tillbaka pengar eller ??

    Jag som ju inte är direkt van vid att hyra bräda skulle vilja veta om alla har samma typ av regler.

    Om ni orkar alltså …

    Ha det gott i fortsättningen..

  • charlieb

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 12:47

    Om du kommer till Cabarete skall du hyra av vela center. De har starboard, acid freesex och carve och JP hela rageen. Alla NP segel. Allt ar 2005 eller nagra 2004 MYCKET bra skick! Hela organisationen pa Vela ar som en familj, du blir verkligen valkomnad som en gast INTE som en kund. Om det ar fyra dagar utan surf far du ett tillgodokvitto som du antingen kan anvanda nar du kommer till Cabarete nasta gang eller pa nagon av deras andra destinationer, ex maui brasilien, kolla deras hemsida. Sedan tva ar jobbar en svensk tjej pa vela Cabarete, Sara heter hon sa om du vill kan du skriva till henne pa svenska..
    Har har vi skit kul i alla fall med bra segling, pa kvallarna hanger man forst i baren pa vela sedan kakar man ned nagra av gasterna och avslutar pa Lax, The place to be men en kanna Caprinja, nice.

    Teabag, du far komma till Gotland i sommar sa skall jag visa lite smultronstallen!
    Charlie

  • teabag

    Medlem
    9 mars, 2005 vid 21:29

    Trevligt att du kollade reglerna. Jag kanske inte sk vara så besviken på “min” uthyrare. Carib wind center som ligge lite till vänster om Vela.
    Är du van så kankse du vet om det är samma hos alla dvs att man får en check att komma tillbaka och utnyttja sina dagar.
    Ett jävla dumt sätt om jag får säga min mening eftersom man kankse inte har någon lust att återvända om det var dåligt förra gången. Givetvis bra för uthyraren men skit för den som hyr.
    Nåja – oviktigt i det stora hela. Hur har det varit den här vveckan? Jag hart dåligt med tid att kolla.

    ha det bra

  • teabag

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 21:21

    Min känsla de senaste dagarna är att det dåliga vädret. Alltså förstå mig rätt. DVS moln från norr. Vilket ger dålig vind – tycks fortsätta.Det är ju bra varmt så semestern kan vara hur god som helst…..
    Vore kul om Charlie fick tid att berätta om hur många seglingsdagar han fått.
    Min teori verkar dessutom vara ganska riktig. Inte för att det är speciellt kul att rätt när det gäller det här. Men ändå.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabarete Varning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.