Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha bypass leash?

  • Cabrinha bypass leash?

    Publicerad av lr10 på 31 maj, 2006 vid 12:36

    Någon som vet vart man kan köpa en cabrinha bypass leash till recon2 systemet? Har prövat på surfersparadise men dom sa att deras va slut och att dom inte skulle få in fler eftersom cabrinha slutat tillverka dom.
    Har testat att söka lite på internet men hittat dåligt med andra i sverige som kan ha några.

    samhansson svarade 17 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • alfm

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 15:48

    Hoi. kan sjekke om jeg har en som ligger å slenger her oppe i norge. så kan jeg evt sende den nedover for en billig norsk penge.

    /Alf

  • mozzy

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 16:01

    Hur ser den ut/fungerar en sådan?

    Svårt och mecka ihop en egen?

  • unhooked

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 17:18

    Jag har en som du skulle kunna få. Bor i sthlm.

  • lr10

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 17:18

    Låter bra Alf har skickat ett PM med info till dig.

    Mozzy wrote:
    Hur ser den ut/fungerar en sådan?

    Svårt och mecka ihop en egen?

    Ser ut så här skulle jag tro:
    http://www.kitehigh.com/index.cfm?catID=496&products=viewCat&section=buyGear

  • denrica

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 19:42
    lr10 wrote:
    Någon som vet vart man kan köpa en cabrinha bypass leash till recon2 systemet? Har prövat på surfersparadise men dom sa att deras va slut och att dom inte skulle få in fler eftersom cabrinha slutat tillverka dom.
    Har testat att söka lite på internet men hittat dåligt med andra i sverige som kan ha några.

    Det kan du säkert göra en själv. Kolla in bilden och härma http://www.kitehigh.com/index.cfm?catID=496&products=viewCat&section=buyGear). Ska dra i båda bollarna på sidorna, då depoweras kiten. Sedan är det bara till att ta handtaget och relauncha.

    /DJ

  • denrica

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 19:46
    Denrica wrote:
    lr10 wrote:
    Någon som vet vart man kan köpa en cabrinha bypass leash till recon2 systemet? Har prövat på surfersparadise men dom sa att deras va slut och att dom inte skulle få in fler eftersom cabrinha slutat tillverka dom.
    Har testat att söka lite på internet men hittat dåligt med andra i sverige som kan ha några.

    Det kan du säkert göra en själv. Kolla in bilden och härma http://www.kitehigh.com/index.cfm?catID=496&products=viewCat&section=buyGear . Ska dra i båda bollarna på sidorna, då depoweras kiten. Sedan är det bara till att ta handtaget och relauncha.

    /DJ

  • kallle

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 21:51
    Denrica wrote:
    lr10 wrote:
    Någon som vet vart man kan köpa en cabrinha bypass leash till recon2 systemet? Har prövat på surfersparadise men dom sa att deras va slut och att dom inte skulle få in fler eftersom cabrinha slutat tillverka dom.
    Har testat att söka lite på internet men hittat dåligt med andra i sverige som kan ha några.

    Det kan du säkert göra en själv. Kolla in bilden och härma http://www.kitehigh.com/index.cfm?catID=496&products=viewCat&section=buyGear). Ska dra i båda bollarna på sidorna, då depoweras kiten. Sedan är det bara till att ta handtaget och relauncha.

    /DJ

    Nä!… Jag var på väg att wipeouta idag (6m/s) med min contra 16.5a som har by pass leachen, tog ett stabilt tag om båda bollarna och drog allt vad jag orkade…… Det gjorde bara jävligt ont och nu e de alldeles blåa och ömma båda två… ;o)

  • matthias

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 23:03
    AlfM wrote:
    Hoi. kan sjekke om jeg har en som ligger å slenger her oppe i norge. så kan jeg evt sende den nedover for en billig norsk penge.

    /Alf

    en billig norsk peng e ungefär 3206 svenska kronor! ni vet hur ni ska ta betalt där uppe!

  • johanw

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 00:34

    sufersparadice

  • samhansson

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 06:23

    fan ludde har du min leash?

  • gh0st

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 07:22

    Bara så ni vet. Bypass-leashen till Recon1 system passar INTE till Recon2 systemet.
    Men det är super-enkelt att göra en egen bypass leash till Recon2. Ta en vanlig leash, mecka ihop ett snöre. Fixera leashen i mitten av snöret, gör en ögla i varsin ände av snöret. Sen sätter man öglorna med vanliga larkshead knutar runt kulorna och vips du har en bypass leash till recon2.

  • johanw

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 07:59

    du kan de där med o fixa lite nicke=)

  • samhansson

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 07:59

    ok tack då vet vi det!
    Nått annat sånt bra som bara DUvet som du vill förmedla?

  • gh0st

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 08:16
    SamHansson wrote:
    ok tack då vet vi det!
    Nått annat sånt bra som bara DUvet som du vill förmedla?

    Ja, tricket med att göra Helikoptern ligger inte i höftrörelserna, när du växer upp kan jag berätta hela hemligheten för dig.

  • samhansson

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 09:19

    jag siktar på att aldrig bli vuxen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha bypass leash?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.