Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing coche eller cabarete?

  • coche eller cabarete?

    Publicerad av nordstedt på 27 februari, 2008 vid 12:36

    Tänkte åka iväg i maj och kajta fram till mitten juli. Velar mellan cabarete och coche. Vindstatistiken ser bättre ut för coche men vad jag läst finns där inget mer att göra förutom att kajta och ha magsjuka. Någon som varit på båda ställena? Kanske läge att lägga halva tiden i cabarete och halva i coche?

    gurra_g svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • unhooked

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 12:50

    @nordstedt 447744 wrote:

    Tänkte åka iväg i maj och kajta fram till mitten juli. Velar mellan cabarete och coche. Vindstatistiken ser bättre ut för coche men vad jag läst finns där inget mer att göra förutom att kajta och ha magsjuka. Någon som varit på båda ställena? Kanske läge att lägga halva tiden i cabarete och halva i coche?

    lägg första halvan i coche då det är bättre vind där i början å andra halvan på cabarete då vinden kommer runt sommaren.

  • gogga

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 12:55

    Jag har varit på båda ställena. Det blåser mer och alltid på coche men under den tiden blåser det väldigt mycket i cabs också, så det kvittar. Cabarete för vågor och coche för plattvatten. Det är mycket folk på vattnet på båda ställen, men i cabs är det lättare att dra sig ifrån det värsta stirret. På coche är det kite och ligga i solstol som gäller. I cabs kan man dra ut på fest varje kväll och käka på lite olika restauranger.
    Bryr du dig endast om kajtningen står frågan till om det är plattvatten eller vågor du vill ha. Är du ute efter mer än bara kite(uteliv, vågsurf, etc) är valet självklart på Cabarete.

  • hugeo

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 22:30

    man kan ju alltid dra till cohce för det superba utelivet, den underbara maten och de feta vågorna. Cabarete bleknar ju i jämförelse…

  • edorf

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 22:34

    g-love eller Dalen ?

  • mattijas

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 01:41

    amen kom ingen fge kille lite s eriöst svar!!’
    googgga har helt rätt!
    vinmöässigt förra året var coche helt sjukt bra o tomt i maj
    coche var mest bra i februarei marss…….

    men tjena om du skalll bara ha en så välj cabarete !! livs upplevelse x2 😀

    heeppp

  • nordstedt

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 10:44

    Tack för tipsen! Känns som att det lutar åt cabarete

  • mattijas

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 12:41

    skrev jag detta igår.. hmmm =/

  • gurra_g

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 13:01

    @Mattijas 447996 wrote:

    skrev jag detta igår.. hmmm =/

    hahahaha gött med billig öl på kåren 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing coche eller cabarete?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.