Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Crossbow vs NHP666

  • hydrolift

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 21:32

    Bra pris på Cabrinhan. 13 m2 kanske är lite i överkant för din vikt men för lätta vindar är det suveränt. Kan inget om NHP.

  • jpl

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 14:35

    Vilka vindar tror ni jag skulle kunna hålla mig inom med detta kit då? min/max?

  • tobbelindholm

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 15:49

    tror inte du ska gå på NHP om du inte är så erfaren. det är en kite som är rätt svår att vattenstarta trotts 5 linor samt att de bör vara ganska bra tryck i den om man ska ha roligt med den. det är min åsikt. jag har en NHP 10a och kör annars Obsession så vet inget om X-bow!

  • hydrolift

    Medlem
    1 november, 2010 vid 10:33

    Har själv en Switchblade 12:a, har inte testat Crossbow. Har dock läst att Crossbow har sämre bottendrag men bättre toppfart. Tror du kan köra i 6 till 10, 11 m/s med den innan du börjar stå på tå. Jag har kört i 14 m/s med min (väger 75) och det är nog max. Funkar på vattnet men blir gärna lite kalabalik när man ska upp på land. Hittar du en Switchblade är det nog en bättre nybörjarkite p.g.a. bottendraget men det är nog marginellt. Cabrinha är generellt mycket välbyggda och allround så väljer du det märket så blir du inte missnöjd.

  • borste

    Medlem
    1 november, 2010 vid 12:11

    Hej,

    Väljer du mellan dom skall du köra Cross bowen tycker jag. NHP’n är mer kävande. Vill du ha Nobile kites tycker jag du skall satsa på Nobile T5. Som tur är kan jag sälja en sån 2010 demokörd för 5.900SEK.

    Mvh

    Anders

  • jpl

    Medlem
    1 november, 2010 vid 17:21

    Vad har ni att säga om Nobile N62? Jag har nämligen hittat ganska bra erbjudande på den, 11m2.

  • tobbelindholm

    Medlem
    1 november, 2010 vid 18:00

    antar att du är inne på kitekrafts erbjudande. de är en snäll kite som är perfekt att börja med och växa i. det är ett mycke bättre alternativ än NHP!

  • jonty

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 18:15

    Väcker tråden igen och frågar om någon testat NHP 2010 och 2008 och kan säga vad de största skillnaderna är? Inte vad de har ändrat konstruktionen då utan hur den är att köra.

  • plattvatten

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 04:21
    JPL;637787 wrote:
    Hallå!

    Jag ska köpa mitt första kitekit och har två olika jag har kollat lite på.
    Jag väger 70-75kg och är ca 185cm lång.

    Alternativ 1:
    Cabrinha Crossbow 09 -13m2 ink. bräda och sele, 8000kr.

    http://www.blocket.se/helsingborg/Cabrinha_Crossbow_13_m2_09_med_brada_o_sele_28794016.htm?ca=23_16&w=1

    Alternativ 2:
    NHP 666 08a -12m2 ink. splitterny T5 bräda. 7500kr

    Vilket av dessa tror ni skulle passa mig bäst, jag är väl främst ute efter en kite som inte är allt för svår att lära sig på men som man ändå kan utvecklas med, ett brett vindregister är självklart också bra!

    Jag hade satsat pa en Slingshot rally 12 m, battre nyborjare kite vet jag inte om?? Grymt bottendrag, sakraste release systemet, tjockaste linorna, vattenstartar perfekt, 4 linor. 75 kg o hyfsat stor brada du ar ute kor battre an de flesta vid 6 s/m du kan latt ha den upp till 12 s/m.. Jag onskar jag hade den 1999 vid premiaren.

    Cheers

    Lasurf har bra priser

  • dreamer

    Medlem
    6 februari, 2011 vid 09:52

    Hej!

    Ser att north inte har varit uppe tidigare men det är fantastiska kites. Har tidigare kört på Vegas men har nu Rebel 2010, Bra bottendrag vilket gör att du klarar dig långt med en kite. Jag väger 75 och kan använda min 10m2 från 5-6 till ca14 m/s.
    Evon skall ha samma bottendrag men i stort sett auto relaunch som nog kan vara bra i början.

    Lycka till

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Crossbow vs NHP666

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.