• wibban

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:35

    Det var Barra Nova som jag menade oxå men tror det ligger ännu längre söderut än Canoa.
    Här är en bild från platsen tagen från Francois Olette’s album. Du känner kanske honom oxå då för han har varit en längre tid i Cumbucu nu har jag för mig.

    http://www.new.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=1541753&id=614475936

  • eddie

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 21:20

    Känner inte honom till namnet… vad gör han här?
    Absolut några öl i sept!!

  • wibban

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 21:26

    Han köpte sig ett hus som ligger några hundra meter mot Fortaleza till och skulle renovera det. Är inte säker på vad han bestämt sig för nu men jag gissar att han renoverar det och säljer det.
    Var mycket strul med köpte men fick tillslut igenom det med ett mycket bra pris om man tänker på hur priserna har skjutit i höjden i Cumbuco.

    Så om han är där och har huset sålt nu så kanske han gör en låååång roadtrip. Han känner dock Pat och Steph väldigt bra så det skulle förvåna mig om du inte träffat på killen.
    Han kör mest med sin gula North Vegas 9:a eller 10:a.

    Spelar ingen roll du får berätta vad som hänt dig när du kommer tillbaka så kan jag få mig en del roliga minnesflashar samtidigt. Jag ska hålla vad jag lovat 🙂

  • wibban

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 21:39

    @Virena 489747 wrote:

    Nej, håller med du. Kände mig häller aldrig hotad, men såg en hel del saker ganska illa saker och träffade på en hel del som blev av med sina prylar. Var lite kniv insidenter, eller poliser som stod med laddat vapen mot ungdomar för att söka efter droger och stöldgods. Jag blev själv genomsökt när 15 poliser från polis federal, militar och civil gjorde en rassia. Jag satt utanför coconut på en liten båt och snackade med en brasse om cumbuco. Kände mig så lagom kaxig när de började fråga om pass vilket jag inte hade. Såg också X antal flaskor som slogs i huvudet på folk och så vidare. Sen crackhöga personers nojighet minskar inte en knasig stämning. Eller turister som går hem med typ 10 åriga tjejer som säger att dom är 13. Ja, listan på vad som försigår kan göras lång, men vist är det ett paradis. Annars hade jag aldrig tigit mig tillbaka dit. Det ena utesluter inte det andra.

    Viktor, http://www.wildkitelife.com/projekt.html

    Önskar att jag hade snackat lite mer med locals men bristen på Portugiska gjorde det nästan omöjligt och dessutom var jag ganska matt varje dag efter sol och kiting. Slappade mest i pousadan men lite hann man ju se.
    Kände mig aldrig orolig i Cumbuco men fick faktiskt min telefon grabbad i en buss inne i Caucaia. Försökte fånga honom men han bara slog ner hårt på telefonen och drog. De som bor i Caucaia har nästan alla blivit av med telefoner och liknande så det verkar vara en del av vardagen där.

    Annars hörde jag mest historier om vad som kunde hända. I cumbuco kände jag mig alltid säker vilken tid på dygnet det än var.

    Åker gärna tillbaka dit igen men det skulle vara mer för mina vänner som jag har där än för att det är så mycket bättre än alla andra ställen. Skulle dock vilja göra som du gör Virena och försöka förbättra förhållanden där men det kändes verkligen som en omöjlig sak att åstadkomma. Brasilianarna i Ceara området verkar vara lätta att lära känna ytligt men omöjliga att verkligen lära känna. Ena dagen tillhör man deras familj och nästa dag slutar de att visa sig… Har sett en del sådan här svängningar i pousadan jag bodde i.

    Ser fram emot att följa ditt arbete i Cumbucu Virena. Håll oss informerade här hemma. Kanske med ett inlägg här om att du uppdaterat hemsidan.

  • eddie

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 21:46

    Om det finns ett bättre ställe så skulle jag vilja åka dit!!
    *ler*
    Vart skall jag åka nästa gång?

    “Svängningar”? Det kan ju vara så att de är så jävliga så att de tar mer än några veckor på sig att bygga upp riktig vänskap? 😉

    I Caucaia var det ös häromdagen. De hade “Festa”. Fem personer blev skjutna till döds….
    “Kul när det händer något”
    Men skall man oroa sig för sådant som händer i grannbyn då hade man nog fått flytta till Dubai.

  • wibban

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 21:53

    Vi har faktiskt haft lite otur med vindarna när vi åkt dit i slutet av oktober och i början av november. Första året hade jag dock trubbel med min kite så jag fick låna en 11 vilket var för lite de flesta av dagarna utom någon timme varje dag. Men jag ska inte klaga för den där timmen gjorde slut på mig ändå och alla downwinds till Paracuru och till cauipe körde totalslut på mig. Var väldigt färsk med kitesurfing lärde mig i princip i lagunen så vågorna och bryten som är mot lagunen och paracuru till var tuffa då :).
    Jag älskar dock Cumbuco och vill gärna åka dit igen men i år kändes det inte som jag ville bara.

  • eddie

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:38

    Å fasiken.. jag har bara varit här i augusti och september, otroligt vindsäkert. Trodde att det blev ännu mer vindsäkert ju längre framåt man kom.
    Igår var det inte 100% tryck i nian, man är van vid åtminstone halv depower, men lite bortskämd har man blivit här.

  • dejjan72

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 08:16
    Virena;489739 wrote:
    Har lite prylar på g kommer att behöva hitta folk som skall ner som kan försöka få med sig något,

    Ska ner tillBarra de Cunhau i Mars så om det är nått man kan hjälpa till med så är det bara att hojta till Anders

  • jonaish

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 15:53
  • sourra

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 16:11

    Slående likhet =)

    clown_it.jpg

  • roland

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 16:38

    Hur länge stannar du?
    E reals dyrare?
    Tchal

  • jonaish

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 17:08
    sourra;491763 wrote:
    Slående likhet =)

    Jag älskar dig ännu mer nu!

  • eddie

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 01:34
    Roland;491766 wrote:
    Hur länge stannar du?
    E reals dyrare?
    Tchal

    Stannar till den 8/9… ja… en hel del. 4,10 står den i nu. Skall du åka ner?

    Kolla in min uppdaterade resedagbok… shit vad bra man kan ha det

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.