Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags att dra vidare……

  • Dags att dra vidare……

    Publicerad av getwet på 10 september, 2008 vid 05:32

    Nu är det faktiskt beslutat, familjens medlemmar bestående av mig själv, fru samt två katter och en grålletraktor och surfbussen har nu beslutat oss för att dra vidare, vi kommer att lämna Stockholm och låta grållen rulla söderut mot mer klimatbehagligare områden. Ystad står på listan, samt Trelleborg.

    Ni som bor där, kan ni skriva några rader och berätta hur surfet är, var surfar man så jag kan besöka platserna under denna höst när jag och min fru ska rekognisera under ett par dagar. Man vill ju få en bild på näthinnan till vintern så drömmarna kan bli riktigt våta…..
    Letade efter Ystad windsurfingklubb på nätet men tji, ingen träff. Är klubben nedlagd?

    dude svarade 15 år, 8 månader sedan 23 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • gifvars

    Medlem
    10 september, 2008 vid 05:58

    Näeeee… Trist, blir snäppet tråkigare att bada i Fituna fortsättningsvis.
    Men lycka till i alla fall, glöm inte att köpa en parlör! 😉

    -JG

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:05

    Öööhh?? Men det är klart att speedarna i skaune inte uppnått samma nivå som i 08 och du därmed kommer hamna högst på varje syd-cup tävling..:wink:

    Skämt åsido, det blir en stor förlust för 08-surf när den i särklass starkast lysande surfprofilen lämnar heligt land..

    Hoppas du får det uberbra med frun, katterna samt tobhed/klangen.. Behöver du guide till fituna eller en övernatta i Stockholm så vet du ju var jag bor..

    Ha det grymt/Petter

  • getwet

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:09

    Jag ska inte flytta imorgon……vi hinner ta en höstberra och grill på altanen innan vi drar Petter.

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:12
    getwet;498449 wrote:
    Jag ska inte flytta imorgon……vi hinner ta en höstberra och grill på altanen innan vi drar Petter.

    Låter bra det!!

  • jester

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:13

    Hmmm… är väl ett litet uppköp att flytta från 08 till Skaune… Men inte lika enormt som att flytta till västkusten, såklart… 🙂

  • joth

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:22

    Trevligt trevlig, du är så välkommen. Vi har inte så många fördommar mot -08or och hoppas du kommer att trivas. Plattvatten kan nog bli svårt att hitta i Ystad och Trelle trakten om det inte blir frånlandsvind på något ställe som är öppet över land. Men Klagan o Habo samt Höllviken finns ju. Men det är nog bara Klagan som kan ge topptider.

  • bjornen

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:47

    @getwet 498444 wrote:

    Nu är det faktiskt beslutat, familjens medlemmar bestående av mig själv, fru samt två katter och en grålletraktor och surfbussen har nu beslutat oss för att dra vidare, vi kommer att lämna Stockholm och låta grållen rulla söderut mot mer klimatbehagligare områden. Ystad står på listan, samt Trelleborg.

    Ni som bor där, kan ni skriva några rader och berätta hur surfet är, var surfar man så jag kan besöka platserna under denna höst när jag och min fru ska rekognisera under ett par dagar. Man vill ju få en bild på näthinnan till vintern så drömmarna kan bli riktigt våta…..
    Letade efter Ystad windsurfingklubb på nätet men tji, ingen träff. Är klubben nedlagd?

    Va faan :confused2: Blää va trist att du lämnar oss men jag kan inte annat än bli lite avundsjuk. Hoppas du får riktigt go segling och det är ju snäppet närmare till Holland…

    //Björn

  • adde

    Medlem
    10 september, 2008 vid 07:18

    Har tidigare bara sett den delen av skåne som en stor surfspot men i somras tog vi mod till oss och stannade några dagar. Det var kanske det goda sällskapet, men oj vad trevligt det var.

    Skåne på(g) som Dr Masse skulle sagt!

  • hjn

    Medlem
    10 september, 2008 vid 07:37

    Vid djurkyrkogården (eller reningsverket om ni så vill)i Ystad var det ju trevligt sist jag var där. 🙂

    Tror att det var ett riktigt bra beslut att flytta till skåne istället för Gbg som jag en gång gjorde, om man nu avser vindsurfing vill säga. Hoppas bara skåningarna är lika trevliga som folket i Götet så blir det nog helheten en riktig solskenshistoria.
    Lycka till!

  • badjanne

    Medlem
    10 september, 2008 vid 07:49

    Kom ner till Klagshamn i helgen och känn på det SKÅNSKA gemytet.
    Du har vå inte missat att det är:
    Dags för svenska speedtouren att gästa Klagshamn.
    Surfclub Klagshamn bjuder in Sveriges alla SPEEDARE till F2 Speed Challenge, Klagshamn den 13-14 september 2008

  • kvabbso

    Medlem
    10 september, 2008 vid 07:57

    kan nog bli knepigt med språket annars kommer det nog bli bättre

  • imported_macts

    Medlem
    10 september, 2008 vid 08:02

    @getwet 498444 wrote:

    Nu är det faktiskt beslutat, familjens medlemmar bestående av mig själv, fru samt två katter och en grålletraktor och surfbussen har nu beslutat oss för att dra vidare, vi kommer att lämna Stockholm och låta grållen rulla söderut mot mer klimatbehagligare områden. Ystad står på listan, samt Trelleborg.

    Ni som bor där, kan ni skriva några rader och berätta hur surfet är, var surfar man så jag kan besöka platserna under denna höst när jag och min fru ska rekognisera under ett par dagar. Man vill ju få en bild på näthinnan till vintern så drömmarna kan bli riktigt våta…..
    Letade efter Ystad windsurfingklubb på nätet men tji, ingen träff. Är klubben nedlagd?

    vafalls! Var ska jag sova nu när jag jobbar i Sthlm…måste jag ta in på hotell:-(…ja, ja…får bli fler jobbresor till Skåne istället hör jag..lycka till!

  • mahi

    Medlem
    10 september, 2008 vid 08:15
    getwet;498444 wrote:
    Nu är det faktiskt beslutat, familjens medlemmar bestående av mig själv, fru samt två katter och en grålletraktor och surfbussen har nu beslutat oss för att dra vidare, vi kommer att lämna Stockholm och låta grållen rulla söderut mot mer klimatbehagligare områden. Ystad står på listan, samt Trelleborg.

    Ni som bor där, kan ni skriva några rader och berätta hur surfet är, var surfar man så jag kan besöka platserna under denna höst när jag och min fru ska rekognisera under ett par dagar. Man vill ju få en bild på näthinnan till vintern så drömmarna kan bli riktigt våta…..
    Letade efter Ystad windsurfingklubb på nätet men tji, ingen träff. Är klubben nedlagd?

    Vad hände? Skall du dra nu när jag hittat en bra surfkompis här i sthlm?

  • tobhed

    Medlem
    10 september, 2008 vid 08:31

    Ahhhh, du är välommen ner till oss i gemytet. Högt upp på listan står det att vi ska utforska hela näset för att hitta en riktigt bra plats för speedsurfing.
    Det är ju lite skillnad på Ystad & Trelleborg, men längs kusten finns bra platser för windsurfing i vågor, det är väl i princip allt…

  • kapten-k

    Medlem
    10 september, 2008 vid 08:42

    @tobhed 498499 wrote:

    Ahhhh, du är välommen ner till oss i gemytet. Högt upp på listan står det att vi ska utforska hela näset för att hitta en riktigt bra plats för speedsurfing.
    Det är ju lite skillnad på Ystad & Trelleborg, men längs kusten finns bra platser för windsurfing i vågor, det är väl i princip allt…

    Gött!! en speedare till!
    Välkommen ner till värmen

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags att dra vidare……

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.