Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen dags för van!

  • ola_p

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 20:42

    har man den reggad som bostadsinredd lätt lastbil så klarar du dig unden utan galler, och jävligt mkt billigare försäkring… om den nu verkligen är reggad som lätt lastbil och inte husbil så var det väl ngn som var snäll på bilprovningen…

  • tdk

    Medlem
    11 augusti, 2004 vid 21:46

    På reg. beviset står det Lastbil. Och skåp med bostads inredning.. Billig i både skatt å försäkring!! smile.gifTror iofs, inte att bes. gubben var särskillt kinkig.. Fickinte riktigt den uppfattningen om man säger så… Han va gammal seglare.. Pratade mest m/s..:) Men SÅÅÅ oseriös borde han ju inte vart så han sket i gallret.. Måste nästan ha med innredningen att göra… Tjohoo! Bästa bil jag köpt!! Får ju dessutom seglat mer efter att jag köpt den!! smile.gif

  • rille

    Medlem
    13 augusti, 2004 vid 20:17

    Dieselchevor är sällsynta. Iom j-gt stor slagvolym och allmänt ålderdomlig konstruktion är de inte speciellt snåla heller. Vans överlag är mycket goa att åka i, lite svårkörda på vintern eftersom de är så lätta bak, men vad de lider av är törst. Törst törst och återigen törst. En VW LT31 eller LT35 med diesel är ett mer förnuftigt val. En VW T4 med 2.5 Tdi drar nästan ingenting (0.65-0.8) men är inte lika rymliga inuti. Men det är inte alltid kul att vara förnuftig. Var och en blir lycklig på sin tro. En Cheva Van bensin smäller ju trots allt högre än VW T4 diesel. Men tack vare att jag valde T4:an så har jag på 1½ år och 3000 mil sparat ca 24000 kr. Å det blir surfgrejer det istället..vilket smäller allra högst.

  • styret

    Medlem
    14 augusti, 2004 vid 13:24

    jo jag ahr nog räknat bort deiseln nu känns det som men knappast att en t4 är lika rymlig som en cheva invändigt. den är ju typ 160 cm bred vid bredaste stället medans en cheva är typ 2 meter där.en cheva har 3 meters lastutrymme medans t3an (den vanligamodellen) är 240cm.
    men eftersom bilen kommer infröskaffas för resor söderut så känns det som att bensinbriset kommer bli likvärdigt med vad min 145a kostar milen här hemma i suecia och det kan jag leva med.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2004 vid 06:29

    Tänk på att det är jäkligt svårt att få tag på delar till amrikanska vanar i södra europa (egen erfarenhet). Men jag rekomenderar en sådan ändå för det slår allt i komfort. Men köp en Ford, lite svårare att få tag på men driftsäkrare och coolare/snyggare. Econoline E150 räcker långt men det finns större också. Sen lastbilsreggar du den och slänger ut gallret. Det är absolut ingen som bryr sig, särkilt inte om du inte kör så mkt i Sverige. Men gör en smart lösning så att du kan sätta in det när du besiktigar bilen.
    Lyck Till!

    /viktor

  • styret

    Medlem
    16 augusti, 2004 vid 07:00

    dom ser fina ut, eller ja som dom flesta jänkarna och recensionerna man läser på car survey verkar ju bra. men vad är måtten på skåpet på en sån?
    chevans 180 i bredd längst bak är nått jag suktar efter.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2004 vid 07:57

    Minns inte vilken bredd!
    Men med mina 193 så låg jag iallafall inte på bredden. Men det var idialiskt att ligga tre pers på bredden när det var färdigbyggt.

    /viktor

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:07

    Glöm allt under 1,5-1,8 liter per mil.
    Vi har haft Yanke van ett helt liv.
    Dom drar soppa så det smäller om det.
    Du får applåder när du tankar bilen.
    rekordet är 48 mil på 138 liter.
    Köp en mercavan eller dylikt.
    Greger och Kenneth
    Chrysler forever

  • poppo

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 16:35

    Inlägg raderat av poppo

  • ian

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 16:41

    hur dyra är de i underhåll bortsett från bränslet?
    vill haa!

  • 11sekmeter

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 13:24

    Fiskmås här.
    Forden är 176 på bredden, hade en sådan innan min Dodge. Fan så mycket bättre komfort än Dodgen, piggare motor och drog mindre soppa, ca 2 deceliter mindre per mil oavsett hastighet mot Dodgen.
    Econolinern jag hade var av modell XL, den hade ett lastutrymme på 280 cm. Den finns i L och XXL också. XXL är 305 cm i lastutrymmet har jag för mig. Många av Econolinern har dubbeltank. En del har gjort om dem så de har en tank för miljöbränsle och en för vanlig soppa eller så tankar man soppa i bägge och kan åka låååååångt.

  • basse

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 13:39

    Ian: De är billiga i försäkring och reservdelar. Slå till på våran så får du ett riktigt bra pris….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen dags för van!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.