Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö idag 17/1

  • Dalarö idag 17/1

    Publicerad av argulander på 17 januari, 2008 vid 07:07

    Prognosen ser fin ut, uppehållsväder 5 plusgrader och SW 11-15 på fm enligt SMHI, Windguru 10-11 m/s. Räknar med att vara där 9.30, Askfatshamnen. Nån annan på väg ut?

    Klas

    argulander svarade 16 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • argulander

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 15:42

    Var där 9.30 blåste rejält körde 5,3 med rejält tryck ett tag, fikade sen kom Björn, då hade det minskat något. Han körde 6,2 med mestadels toktryck, jag körde 6,1 med bra tryck (väger fn 93 kg så det blåste bra). Det blev flera timmar med mycket bra surf, vi lämnade vid 14.00 och då blåste det fortfarande lika mycket. Sol hela dagen och inga problem att hålla värmen. Bästa dan den här säsongen som för min del började i förrgår.

    Klas

  • nachoman

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 15:55

    Vad körde du med för dräkt? Jag som inte hade tänkt att ge mig ut men när man tittar in vindprognosen till helgen blir man ju sugen. Har bara en NP 5/3mm men den fungerade fint med underställ i mitten av november så det kanske fungerar nu med? Eller vad tror ni?

  • argulander

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 16:04

    @Nachoman 439067 wrote:

    Vad körde du med för dräkt? Jag som inte hade tänkt att ge mig ut men när man tittar in vindprognosen till helgen blir man ju sugen. Har bara en NP 5/3mm men den fungerade fint med underställ i mitten av november så det kanske fungerar nu med? Eller vad tror ni?

    Körde med Prolimit 5/3 våtdräkt, NP väst med integrerad huva, Atan polar skor 7 mm (suveränt varma) samt tumvantar Dacine cold vater mittens. Funkar utmärkt om man inte badar för mycket då blir man ändå lite kall om fingrarna, man får då gå upp och värma sig lite sen är det bara köra igen.

    Klas

  • robin

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 16:39

    @argulander 439063 wrote:

    Var där 9.30 blåste rejält körde 5,3 med rejält tryck ett tag, fikade sen kom Björn, då hade det minskat något. Han körde 6,2 med mestadels toktryck, jag körde 6,1 med bra tryck (väger fn 93 kg så det blåste bra). Det blev flera timmar med mycket bra surf, vi lämnade vid 14.00 och då blåste det fortfarande lika mycket. Sol hela dagen och inga problem att hålla värmen. Bästa dan den här säsongen som för min del började i förrgår.

    Klas

    Några bilder?

  • argulander

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 19:37

    @Robin 439078 wrote:

    Några bilder?

    Tyvärr inte.

    Klas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö idag 17/1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.