Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö Tisdag EM/Kväll

  • Dalarö Tisdag EM/Kväll

    Publicerad av tagt på 26 maj, 2009 vid 05:34

    Har precis epoxat ihop brädan efter helgens fiasco.
    Vad tror surf shamanerna om Dalarö i eftermiddag/kväll, funderar på att åka från jobbet vid 15:00 rycket….(6.5 å 115L)
    SMHI för Sandhamn ser lovande ut, men det är ju en bit ut….
    3 Sandhamn-Landsort
    Tisdag eftermiddag
    Syd, 7-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
    Tisdag kväll
    Syd, 8-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 100%

    Ser lite sämre ut på Windguru….

    rosen svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dude

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:09

    ja, vad tror ni om dalarö. är det inte något kanske?

  • dude

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:11

    eller fituna kanske är bättre?

  • tagt

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:14

    Jag blir ensam på dalarö ….

  • dude

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:17

    det tror jag inte. så som det brisar nu och så lite som folk har kört så blir det alltid lite folk ute. fast komma att tänka på det så är du nog omringad av kajtare som brukar hålla till på dalarö. det bästa vore att åka det tio minutrarna extra och köra till fituna där du lära vara bland en himla massa vindsurfare. men jag vet att det är många där med stora segel och vet inte så mycket om hur småsegel funkar idag – för det vet man ju aldrig. lycka till tägt!

  • tagt

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:56

    på dalarö har jag koll på alla grunden, och det är enkelt att blåsa upp på land, så slipper jag göra om samma misstag som i helgen =)

  • vindsokaren

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 13:53
    tagt;548709 wrote:
    på dalarö har jag koll på alla grunden, och det är enkelt att blåsa upp på land, så slipper jag göra om samma misstag som i helgen =)

    Blidde inte surf för mej på tis men ringde runt lite så ons morgon blev det Dalarö för Bicless,Solnaurban,JesperG å ja.Hoppas på vind men man har ju 7.5:an med ifallatt.

  • andol

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 19:38

    Och jag, Brommaadde kommer med största sannolikhet också vara där från ca 10-tiden och bränner av årets något sena premier:-)

  • rosen

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 19:42

    Bicless,Solnaurban,JesperG, vindsökaren.

    Vi ses på dalarö imorgon då, vilken tid landar ni ungefär? Hoppas bygga klart balkongen (jävla surgubbe som hindra de 4 sista sågningarna 21.15 idag, men byggjobbarna som börjar 0700 klagar ingen på) innan dagis för att sedan hoppa in i den packade bilen och landa runt 10.00.

    Berätta gärna om ni går i från kite-stranden innan badet eller längre bort i hamnen där jag såg några senast.

    edit (antar ni går i HÄR)

    rosen

  • vindsokaren

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 20:18
    rosen;548809 wrote:
    Bicless,Solnaurban,JesperG, vindsökaren.

    Vi ses på dalarö imorgon då, vilken tid landar ni ungefär? Hoppas bygga klart balkongen (jävla surgubbe som hindra de 4 sista sågningarna 21.15 idag, men byggjobbarna som börjar 0700 klagar ingen på) innan dagis för att sedan hoppa in i den packade bilen och landa runt 10.00.

    Berätta gärna om ni går i från kite-stranden innan badet eller längre bort i hamnen där jag såg några senast.

    edit (antar ni går i HÄR)

    rosen

    Tja onsdagssurfers själv åker ja dit samma tid som jag åker te jobbet dvs är där vid 7-tiden
    Omvänd flex! surfa till 12 sen jobba till 5.Blir nog Askfatshamnen för mej tror nog. att jag talar för fyra.

  • rosen

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 21:25

    vanum est vobis, ante lucem surgere
    (det är oförstånd att bittida uppstånden)

    vi ses där!

    Rosen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö Tisdag EM/Kväll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.