Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Danmarks största kite

  • topy

    Medlem
    2 maj, 2011 vid 19:07

    Det brukar bli att man köper, använder en – två gånger och sedan ligger den bara och dammar eller så försöker man sälja “vindskyddet. “Har man kört mindre kites innan tycker man det är tråkigt med stora kites. Jag gör hellre något annat när det blåser för lite…. En modern bowkite runt 17kvm ger säkert lika bra tryck som denna men visst är det lockande pris men roligt är det inte (lite roligt är det om man är nybörjare och får några extra kite dagar med “endast” crusing som inte är så pjokigt när man precis har lärt sig stå på brädan.

  • snygging

    Medlem
    2 maj, 2011 vid 19:14

    Undrar om jag inte såg den för en massa år sen i klittmöller. 26 är STORT! där hade jag nog helt klart satsat på foil. Han kunde INTE hålla höjden, fast det var då alla brädor skulle vara under 130cm.

    Undrar om det inte är den som har en oval leading edge med två front tubar för mindre luftmotstånd.
    Men det är klart hade varit kolt att se den lopa i 10m/s 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    2 maj, 2011 vid 20:21

    Naish V4 gjordes i 30m!

    http://www.extremekites.com.au/forums/viewtopic.php?f=22&t=8621&p=61925

    Såg en sådan i Hurghada 2005, funkade inte så bra under 5m/s, alldeles för tung, så poängen försvann liksom.

    Det mest spännande på den resan var dock att jag också såg en prototyp på Torch 2006, en av de skönaste kitemodeller som tillverkats, körde senast en 12a igår! 🙂

  • regfellow

    Medlem
    2 maj, 2011 vid 20:39

    Äh, är den inte störst vill man ju inte ha den! =]

    Jäkla monster det har funnits…

  • cortex

    Medlem
    3 maj, 2011 vid 10:44

    Såg en Phoenix 26’a på Öland för många år sedan. Har också för mig att den har dubbla LE’s… ett riktigt monster!
    Verkade funka “sådär”. Minns att jag körde på en stor Flysurfer Titan (typ 18 kvm eller något sådant) samtidigt som Phoenixen var ute. Han hade bra drag i lättvinden, lite bättre än mig tror jag. Men den svängde lååååångtsamt, fick min Titan att kännas som en trainer. :smirk:
    När stackaren dessutom tappade ner kiten i vattnet krävdes det två pers för att vända runt den och relauncha den.
    När sedan vinden ökade med 2-3 m/s så var han så overpower’ad att det inte gick att köra längre.

    Om du inte är i behov av ett jättestort vindskydd så skulle jag nog skippa den och kolla efter rejäl lättvindsfoil istället.

    /Kaj

  • sourra

    Medlem
    3 maj, 2011 vid 13:21

    Naish gjorde även en 50m kite och drog outriggers med

    http://kitefilm.com/eng/canoefilmasp.asp

  • dadil

    Medlem
    3 maj, 2011 vid 14:35

    om du hittar en North Rhino II 20kvm är du hemma. sjukt fin kite från 2003, drar som ett as och om du kopplar på 5 linor kan du inte misslyckas med vattenstart. jag hade en och körde i typ 4-9 m/s tillsammans med en LF concept (tungkörd bräda med mycket rocker) för 2 år sedan, favoritcombo. den är tyvärr begravd vid det här laget, RIP.

  • sl0k

    Medlem
    3 maj, 2011 vid 17:07
    sourra;654278 wrote:
    Naish gjorde även en 50m kite och drog outriggers med

    http://kitefilm.com/eng/canoefilmasp.asp

    http://www.youtube.com/embed/cr2MzMzTXoE

  • roland

    Medlem
    4 maj, 2011 vid 09:41

    enligt mig då va så var x2 o x10 feta resten av naish har väll varit skit

  • dadil

    Medlem
    4 maj, 2011 vid 10:03

    håller med om x2 men x10 var väl den där special deluxe smala kiten med typ 10 struttar, var det inte?

  • cortex

    Medlem
    4 maj, 2011 vid 11:04
    dadil;654317 wrote:
    håller med om x2 men x10 var väl den där special deluxe smala kiten med typ 10 struttar, var det inte?

    Jopp. X10’an gjordes väl dessutom bara i en eller två storlekar. Vet att det fanns en 12’a men det ryktades om en 10’a har jag för mig. Visst var det 2003 den gjordes?

    X2’an var riktigt go. X3’an var väl “sådär”. Den hade en sjukt jobbig tendens att vika ner sig när man kraschade den i vattnet, å så fastnade ena styrlinan runt en söm på motsatt vingtip, så det inte gick att relaunch’a den. Garanterat den kite jag fått simma in flest gånger med genom tiderna.

    /Kaj

  • roland

    Medlem
    5 maj, 2011 vid 00:17
    dadil;654317 wrote:
    håller med om x2 men x10 var väl den där special deluxe smala kiten med typ 10 struttar, var det inte?

    11 struttar tror jag bara 2 storlekar 12 o 18
    rhino2 var fina:) körde du inte den ut o in?
    hur e det med dig o brosan?

  • acemattias

    Medlem
    5 maj, 2011 vid 09:01

    Ska vi snacka stora kites, 160m2 det är en stor kite.
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qyLjISR6XQQ&feature=related”]YouTube – SkySails bring windpower to container ships!![/ame]

  • dadil

    Medlem
    5 maj, 2011 vid 12:37

    haha, jo ibland körde jag rhino II ut och in, men de går ibland sönder då…

    jotack, det är fint, brorsan är också fin. han kitear typ 5tim om året nuförtiden dock… ska sparka ner honom i vattnet i sommar tänkte jag..

  • regfellow

    Medlem
    5 maj, 2011 vid 18:22

    160 kvm och automatisk launch och landning… coolt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Danmarks största kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.