• Publicerad av tobhed på 31 januari, 2009 vid 13:08

    När jag seglade Starboard innan så skulle man bara ha Deboichet enligt alla experter. Jag lyckade dock aldrig få tag på nån sån fena efter diverse olika försök, men en sak som absolut retade mig var att deras webbsida var så sunkig så att man inte riktigt visste vilka modeller som fanns etc. Nu har jag i alla fall hittat en bild på alla deras fenor och modeller så håll till godo:

    ps. jag vill också passa på att säga att jag har Mauisails Tr4 7,6 & 5,1 till salu inkl master 😉

    tbsurf svarade 15 år, 3 månader sedan 15 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • klang

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 14:02

    @tobhed 528137 wrote:

    När jag seglade Starboard innan så skulle man bara ha Deboichet enligt alla experter. Jag lyckade dock aldrig få tag på nån sån fena efter diverse olika försök, men en sak som absolut retade mig var att deras webbsida var så sunkig så att man inte riktigt visste vilka modeller som fanns etc. Nu har jag i alla fall hittat en bild på alla deras fenor och modeller så håll till godo:

    ps. jag vill också passa på att säga att jag har Mauisails Tr4 7,6 & 5,1 till salu inkl master 😉

    Trevligt Tobbe!

    Jag har också försökt att komma i kontakt med dem, tänkte handla 2st SL4:or till iSonic111:an…

  • larsd

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 14:41

    Lycka till Klang! Har mailat och ringt och responsen är otroligt långsam. Vid ett tillfälle fick jag svar på min förfrågan efter 6 månader, vågar inte tänka på hur leveranstid och leveranssäkerhet är. Jag kör Tectonics istället, Tomcat på iS111 och Goldwing på iS87 riktigt goa fenor och otroligt snabb service.

  • benke-2

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 15:32

    Det är lugnt i år finns det ju kvallitetsfenor i Sverige, Skidsport tar ju in Selectfenor till bra priser.

    /Benke

  • klang

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 15:33

    @LarsD 528158 wrote:

    Lycka till Klang! Har mailat och ringt och responsen är otroligt långsam. Vid ett tillfälle fick jag svar på min förfrågan efter 6 månader, vågar inte tänka på hur leveranstid och leveranssäkerhet är. Jag kör Tectonics istället, Tomcat på iS111 och Goldwing på iS87 riktigt goa fenor och otroligt snabb service.

    Ajajaj… jag som var så himla taggad på en SL4:a… skräp… är Tomcat i närheten av prestandan i en SL4:a…?

  • larsd

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 15:42

    Har aldrig provat SL4, men Tomcat är en riktigt bra fena. Enligt andra ska den ge lite mer lyft än SL4, någonstans mellan SL2 och SL4. Goldwing ger mindre lyft och är snabbare, men funkar inte lika bra vid höjdtagning. Jag skulle inte vilja ha mindre lyft på iS111 med 7.6 än vad Tomcat 38 levererar, den breda aktern kräver lite power.

  • jfr007

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 18:15

    Detta är alltid lika märkligt. Vissa får svar inom kort tid från deras support-center, andra får vänta i halvår eller år. Det är helt slumpmässigt. På den tiden det begav sig brukade jag dock få fenor med ca 3 månaders ledtid. En gång gick det ännu snabbare men då var jag nere i verkstaden i Toulon och hämtade ut dem personligen (röken låg tät i lokalen och inte var det vanlig piprök). Men herre jesus vilka fenor det gjorde och antagligen alltjämt gör även om processen flyttat.

    På LarsDs vänliga inrådan har jag kapitulerat och kör Tectonics numera. Men support i all ära – Deb är Deb och det är inget som kan ändra på det. Om någon här därför får kontakt med Mariana (eller vad deras supportbrud numera heter) och kan beställa fenor, så PMa mig först för jag ska ha en till bara om det är för att ha på väggen som påminnelse om hur galet gött det är när en R13CustomM spattar loss. Galet på riktigt.

    Tur i oturen att de inte gör tångfenor får då hade jag nog satt mig i bilen bums och gjort inbrott i fabriken.

  • hanko

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 18:50

    Trist att jag lämnat “truckingen” på Frankrike. Har varit och lossat gods i Toulon många gånger och jag har varit i kvarteren för “fen-fabriken”. Ganska ofta lossat på Hobie-Cat oxå. Men men…det är historia men annars kunde jag lastat flera ton fenor till Sverige om så hade önskats! Lycka till med era fenor!!

  • mattias-j

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 20:45

    Hur många skulle vara intresserade av deras fenor? Jag kanske har en transport som kan ta med fenor direkt från fabriken i slutet av april…

  • kapten-k

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 21:06

    @Mattias J 528308 wrote:

    Hur många skulle vara intresserade av deras fenor? Jag kanske har en transport som kan ta med fenor direkt från fabriken i slutet av april…

    2st sl2 kan ja tänka mig, pris /st??

  • surfan

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 22:07

    alltid intreserad

  • swe-496

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 23:16

    Intresserad jag med, men av att få hem lite formulafenor….Hade ju inbrott och blev av med varenda en:(
    Intresserad av R14 M 77 +6, R17 S 70 +4, R18 S 70 +4, R19 M 70 +4 och
    R20 S 70 +6

  • budda

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 08:27

    också intresserad

  • klang

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 09:15

    Hahaha… du är en fixare Mattias, vi håller tummarna!

    Om du lyckas så är jag intresserad av 3st SL4:or 34, 38, och 42cm

  • klang

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 09:16

    @JFR007 528276 wrote:

    Tur i oturen att de inte gör tångfenor får då hade jag nog satt mig i bilen bums och gjort inbrott i fabriken.

    Vad gör man inte för en bra tångfena 😉

  • jester

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 10:50

    Sjögräsfena heter det! 😀

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.