Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dela långtids-hyra-hus på Maui !?

  • Dela långtids-hyra-hus på Maui !?

    Publicerad av frippe75 på 6 april, 2008 vid 18:45

    Hej,

    Då situationen på Maui är lite stökig när det gäller vacation rentals så undrar jag om det finns intresse att försöka få till en 6 månaders hyrning som vi splittar på 2. Back-to-back. Vår familj tar första 3 månaderna sedan dom resterande tre lediga.

    Vi tänkte sticka Dec-Feb 2008/2009 så Mars-Maj alt Feb-April skulle vara en option.

    Vi har hitta några intressanta alt. 11-14′ i månaden beroende på läge.

    Skicka ett meddelande om ni är intresserade så kan vi kolla möjligheterna. Jag har några kontakter på kroken….

    frippe75 svarade 16 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • davo

    Medlem
    6 april, 2008 vid 19:23

    Låter intressant. Jag funderar på att dra i mitten av december till mitten på januari. 5 veckor hoppas jag på. Just nu är jag själv, men en polare är lite sugen vet jag.

  • frippe75

    Medlem
    7 april, 2008 vid 05:56

    @Davo 456636 wrote:

    Låter intressant. Jag funderar på att dra i mitten av december till mitten på januari. 5 veckor hoppas jag på. Just nu är jag själv, men en polare är lite sugen vet jag.

    Tjena Davo,

    Vet inte om vi missförstår varandra. Men jag tänkte back-to- back.. Altså jag+familj tar första 3 månaderna och dom som vi delar med tar dom sista 3. För att komma åt det mycket lägre priset/månad samt undgå dom nya reglerna.

    Annars är det coolt om ni kommer över i dec så får jag någon att rippa med ! 🙂

  • davo

    Medlem
    7 april, 2008 vid 06:06

    Tja Frippe,
    Jo, jag tänkte att det var back to back du syftade på, hade gärna åkt längre och något senare egentligen, men jobbet tillåter bara resa dec-jan. Förhoppningsvis är det några fler som skall ner så du hittar någon att dela hyrestiden med.
    Jag hoppas jag kommer iväg, då skall vi defintivt rippa!

  • poopzilla

    Medlem
    8 april, 2008 vid 07:54

    Hitta 18 andra intressenter som kan lägga upp 500.000 SEK var och köp Spreckelsville Plantation House. 3 studios och ett stort hus. Kanske skulle behövas en professionell medlare för att lägga boendeschemat iofs 🙂

    http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=98425

    Thomas

  • frippe75

    Medlem
    8 april, 2008 vid 19:10

    @Poopzilla 456931 wrote:

    Hitta 18 andra intressenter som kan lägga upp 500.000 SEK var och köp Spreckelsville Plantation House. 3 studios och ett stort hus. Kanske skulle behövas en professionell medlare för att lägga boendeschemat iofs 🙂

    http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=98425

    Thomas

    Fan där har vi fått svar på att hyra till hösten… känns ju som ett ganska osäkert kort 🙂

  • frippe75

    Medlem
    8 april, 2008 vid 19:31

    @Poopzilla 456931 wrote:

    Hitta 18 andra intressenter som kan lägga upp 500.000 SEK var och köp Spreckelsville Plantation House. 3 studios och ett stort hus. Kanske skulle behövas en professionell medlare för att lägga boendeschemat iofs 🙂

    [url]http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=98425[
    rl]

    Thomas

    Annars har du den här:
    http://www.mauibyfred.com/property.asp?id_property=60945

    3.600.000 svenska kronor.

    Är man 7 stycken om slantar upp 513.000 får man ett hus i Paia.
    Byggt 2003. 3 sovrum. 2 badrum. Ser NICE UT.

    Intresserad på riktigt. Fast man ska nog inte vara mer än 4 om man vill få bokningsschemat att stämma. 900 tusen i insats.

    2625/månad i ränta.

    Synd att korttidsuthyrningen är förbjuden.
    Annars kanske man kan långtidsuthyra en 6månaders period per år.

    15000 kronor * 6 = 90000 delat på 4 ägare = 22500 = 1875/månad i räntebidrag…

    Så då har man tillgång till 6 veckor på Maui för 9000/år…. med plats för storfamilj… kanske några kompisar..

    Hmm… så var det där med schemat…. samt en 6månaders uthyrning / år.

    Fast om husmarknaden viker ytterligare i USA blir det dyrt…. om det vänder… lite slantar över…

    who’s in??? 🙂

  • frippe75

    Medlem
    8 april, 2008 vid 19:38

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dela långtids-hyra-hus på Maui !?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.