Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Designa sitt eget segel?

  • surfslusken

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 17:49

    @pure 487560 wrote:

    Frågan är om det är en sån bra idé att designa sitt eget segel om man sen skall sälja det?

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/19394/limit/recent

    Designa segel för att sen sälja dom är just vad ALLA segelfabrikanter gjort sen 70-talet. Här är ju tanken att KÖPAREN ska designa seglet själv!! Nya djärva grepp från Hot Sails Maui.
    Och varför köpa ett segel för att sälja de?? De gör ju redan surfshopparna!!
    Och varför skulle man som segelköpare designa ett fulare segel än va som redan finns??

    Hur va egentligen din fråga???

  • pure

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 18:24

    @surfslusken 487564 wrote:

    Designa segel för att sen sälja dom är just vad ALLA segelfabrikanter gjort sen 70-talet. Här är ju tanken att KÖPAREN ska designa seglet själv!! Nya djärva grepp från Hot Sails Maui.
    Och varför köpa ett segel för att sälja de?? De gör ju redan surfshopparna!!
    Och varför skulle man som segelköpare designa ett fulare segel än va som redan finns??

    Hur va egentligen din fråga???

    Och varför köpa ett segel för att sälja de??
    Dom flesta har inte råd eller plats att bara köpa nya segel utan att sälja sina gamla..

    Och varför skulle man som segelköpare designa ett fulare segel än va som redan finns??
    För att man får 14 färger att röra sig med som man får dela ut på ett 50 tal förbestämda fält…

    jag tror inte jag behöver omformulera frågan för dom flesta förstår nog..

    Tycker ändå att det är en coolt tjänst som Hot Sails Maui har.. men frågan jag ställer är mer utifrån den annonsen som ligger uppe nu på steffo.. det finns säker en och annan som lyckats få till en snygg design på HSM

  • pure

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 18:26

    Föresten så kanske ni som har designat segel på HSM kan posta action bilder på dom här.. hade varit kul att se hur dom ser ut. Saker brukar ju se bättre ut i verkligheten än när dom är ritade på en dator..

  • mag

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 18:43

    Kolla in Hot Sails Maui SuperFreak forum, där lägger en hel del seglare världen runt in sina segel.
    /Magnus

  • rosen

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 18:55

    pure: man misstänker att ditt segel inte är så snyggt heller, varför annars surfa 3m under ytan? el dags att skaffa en större bräda. 🙂

    misstänker att han tyckte han skulle synas bra och inte bli överkörd, men blev så utskrattad så han måste sälja det. tom ett helrosa segel vore snyggare

  • surfslusken

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 18:59

    Här finns iaf “några” som är kreativa nog o designa sina egna SF. Dock med MYCKET varierande resultat enligt mej. Men ja utgår ju ifrån att alla iaf själva tycker just deras segel är de snyggaste som skapats.
    http://www.hotsailsmaui.com/forum/viewtopic.php?id=1311

    Men Pure kanske helt enkelt är av åsikten att möjligheten att designa sitt egna segel endast ska vara förbehållet dom som har “smak” nog att hantera den möjligheten?? (Givetvis först efter att designen godkännts av Pure innan den går i produktion)

  • pure

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 19:54

    @surfslusken 487591 wrote:

    Men Pure kanske helt enkelt är av åsikten att möjligheten att designa sitt egna segel endast ska vara förbehållet dom som har “smak” nog att hantera den möjligheten?? (Givetvis först efter att designen godkännts av Pure innan den går i produktion)

    Jag återkommer till det jag skrev i mitt tidigare inlägg ifall du missade det:

    pure wrote:
    Tycker ändå att det är en coolt tjänst som Hot Sails Maui har.. men frågan jag ställer är mer utifrån den annonsen som ligger uppe nu på steffo.. det finns säker en och annan som lyckats få till en snygg design på HSM

    Och som länken som du skickade så fanns det ju en och annan som lyckats väldigt bra..

  • ola-h

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 15:26

    @pure 487578 wrote:

    Föresten så kanske ni som har designat segel på HSM kan posta action bilder på dom här.. hade varit kul att se hur dom ser ut. Saker brukar ju se bättre ut i verkligheten än när dom är ritade på en dator..

    Jaag har ett par Superfreak men har aldrig orkat designa själv utan har bara pålockat någon existerande. De har väl sett ut både som bu och som bä när de komit på vattnet. Men jag gillar färg i seglen. Och så gillar jag själva seglen också.

    Bilden nedan är ju inte allt för långt från designen ovan. Jag tycker det ser helt OK ut på vattnet, eller?

    _Z0D3783.jpg

    _Z0D3410.jpg

    Mer bilder i denna serie på http://www.olah.se/Windsurfing/Asa_080621/.

  • jesper_b

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 16:05

    Kan väl lägga till att SF håller bättre än allt annat på marknaden med megastor marginal och att de flesta behåller sina i MÅNGA år. Dvs det kan vara det billigaste seglet på marknaden sett till hur många seglingstimmar det klarar.

    Superfreak är inte ett segel, det är en rörelse, en kraft, en kultur som funnits i 7-8 år och som ständigt växer och utvecklas. Är man utanför rörelsen, kulturen är det inte säkert man förstår sig på den, eller i vart fall inte uppskattar samma saker som om man är med.

    JB
    Hotsailsmaui Swe

    We’r the Cowboys of the Liquid Plains

  • pure

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 17:57

    @Ola H. 487851 wrote:

    Jaag har ett par Superfreak men har aldrig orkat designa själv utan har bara pålockat någon existerande. De har väl sett ut både som bu och som bä när de komit på vattnet. Men jag gillar färg i seglen. Och så gillar jag själva seglen också.

    Bilden nedan är ju inte allt för långt från designen ovan. Jag tycker det ser helt OK ut på vattnet, eller?
    .

    Riktigt snygga bilder . Ja det blir klart mycket bättre på vattnet och framförallt så ser det ju coolare ut med någon som kan vindsurfa i riktig action..

  • frassefransson

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 18:12

    Hehe, Klockrent! 😀

  • martinlundgren

    Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:01

    jaa. vi gör ett superblått segel…. då kan man ju alltid kombinera det med en ännu blåare badmössa.

  • surfslusken

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 07:25

    @martinlundgren 488121 wrote:

    jaa. vi gör ett superblått segel…. då kan man ju alltid kombinera det med en ännu blåare badmössa.

    Jaaa…eller så trycker vi i oss 7 kg kadaver till frukost….sen kan vi ju ha gruppmeditation o diskutera om de egentligen finns segel i verkligheten?…eller färger?…eller om vi egentligen existerar?….eller vad är egentligen existens???

  • foxsurfer

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 22:18
    surfslusken;488296 wrote:
    Jaaa…eller så trycker vi i oss 7 kg kadaver till frukost….sen kan vi ju ha gruppmeditation o diskutera om de egentligen finns segel i verkligheten?…eller färger?…eller om vi egentligen existerar?….eller vad är egentligen existens???

    :santa: han finns oxå eller?
    skrattar bara jag tänker på ditt inlägg!! keep up the good work!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Designa sitt eget segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.