Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Desperata Stockholmssurfare – 11 augusti

  • Desperata Stockholmssurfare – 11 augusti

    Publicerad av farbror_j på 11 augusti, 2007 vid 09:51

    Detta är INGET LÖFTE. I eftermiddag KAN det pinna på tillräckligt för att få igång prylarna vid Fituna, sådär frammåt 15.00. Segelstorleken bör nog komma uppåt 7 och över.

    Har du tid, intresse och engagemang kan det kanske vara värt en sväng dit. Själv har jag 100 % barnansvar idag, så jag åker upp till badplatsen och leker med knåddarna.

    En segelfattig sommar som denna leder lätt till “Desperate sailors”…

    //Jörgen

    jps svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • simpa

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 10:08

    “En segelfattig sommar”.
    Detta måste vara den bästa sommaren hittills, blåst oftare än någonsin? Eller är det du som har släpat fötterna efter dig? =)

  • dr-masse

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 10:45

    Jag håller med, denna sommar måste seglingmässigt vara en av de allra bästa de senaste tio åren?

  • jps

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 11:02

    @Farbror_J 404489 wrote:

    Detta är INGET LÖFTE. I eftermiddag KAN det pinna på tillräckligt för att få igång prylarna vid Fituna, sådär frammåt 15.00. Segelstorleken bör nog komma uppåt 7 och över.

    Har du tid, intresse och engagemang kan det kanske vara värt en sväng dit. Själv har jag 100 % barnansvar idag, så jag åker upp till badplatsen och leker med knåddarna.

    En segelfattig sommar som denna leder lätt till “Desperate sailors”…

    //Jörgen

    Är det inte alldeles för mycket ostligt för Fituna?

    Kanske något ställe som kan ge bris på ostliga vindar?

    Det prasslar just nu i alla fall. Är det någon som sett några gäss därute?

  • andreas-t

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 11:20

    Jag tänkte testa Näsby Park med formula-prylar strax. Foreca har ritat en 7 m/s-pil över Värtan för i eftermiddag, så något ska det väl blåsa iallafall.

  • farbror_j

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 11:30

    @simpa89 404500 wrote:

    “En segelfattig sommar”.
    Detta måste vara den bästa sommaren hittills, blåst oftare än någonsin? Eller är det du som har släpat fötterna efter dig? =)

    Visst har jag släpat fötterna efter mig! Det är just detta med att synka arbete, familjeaktiviteter, släktträffar, min frus egna tid o.s.v. o.s.v. Så kanske är det snarare att vindarna inte synkat sig med det privata schemat (eller måste det med nödvändighet vara tvärt om?).

    För sydsverigesurfare har det funnits många möjligheter, det har framgått av prognoserna. Min upplevelse är att det sällan spillt över ända upp hit! Jag har tydligen fel – så bra!

    Så, nog knappat för denna gång, ut och toksegla nu 😉

    /Jörgen

  • jps

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 11:44

    @Andreas T 404515 wrote:

    Jag tänkte testa Näsby Park med formula-prylar strax. Foreca har ritat en 7 m/s-pil över Värtan för i eftermiddag, så något ska det väl blåsa iallafall.

    Du skulle inte kunna meddela hit om det blåser när du kommit på plats? Eller via surfnet enligt:

    Skicka in observation – sms

    Skicka ditt sms till 72401 med inledande taggarna gpg .
    Exempel – gpg stm det blåser 8,3m/s på Torö, jag riggar 7,0m2 med freeridebräda

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Desperata Stockholmssurfare – 11 augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.