• Dingfritt

    Publicerad av sourra på 13 juli, 2007 vid 12:59

    Snart är det dags att ge sig av och äta sig fet på utländsk mat igen. Förra gången hade jag med mig två kites och en twintip vilka jag stuvade in i en 4D golfbag och blåste TAP på excess luggage-avgiften. Den här gången vill jag ha med 2 twintips (128, 132), 1 vågbräda (6’1″), 3 kites och 3 selar. Kan någon berest böfvel tipsa om hur jag reser bäst med de här grejerna utan att dinga livet ur brädorna, främst vågbrädan?

    christian12345 svarade 16 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • skotten

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 13:03

    if you eave the waveboard at home there is probably a chance you could still pull it off, as you did before. A 6 foot board is bretty fucking big dude… inless you come up with some fancy story that its big ass tents that you have in the bag or something…

  • sourra

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 13:11

    I’ll tell ’em I’m an undertaker and that it’s a body bag. Hehe, I didn’t say that my intention was to scam the airline company this time (although I will leave that door open in case the opportunity is up for grabs). I just wanna get the stuff to the destination in the same condition as it was when I left. I guess my question is – how the hell should I travel with it?

  • tetras

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 14:23

    ta bilen:wink:

  • rusiak

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 16:16

    Vart skall du hän? Släpper de dig från Herrljunga?

    //alex

  • sourra

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 16:30

    Inte Herrljunga Alex, det är Vårtgårda som gäller. Några veckor in augusti släpper de mig och då blir det Hellas för hela pengen. Hur reser du med din fisk?

  • rusiak

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 11:06

    @sourra 396991 wrote:

    Inte Herrljunga Alex, det är Vårtgårda som gäller. Några veckor in augusti släpper de mig och då blir det Hellas för hela pengen. Hur reser du med din fisk?

    Precis checkat in fesken + twintipen som golfgrajjor. Tryckte in de två + två kites i en Naish duffel 135-155 by Falle (eller vad nu den hette…). Verkade funka fint…märks vid uppackningen!

    Guincho verkar leverera till veckan! http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=31

    ha de gött!

  • sourra

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 11:22

    Ja jäklar, ser ju ut att kunna bli vågor också. Ditt schweein! Ha det prima och låna ut din kamera till någon strandluffare så det blir lite bilder att dela med sig av.

  • christian12345

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 18:52
    sourra;396926 wrote:
    [..]Kan någon berest böfvel tipsa om hur jag reser bäst med de här grejerna [..]

    De gånger jag har rest med mina grejer så har jag packat in brädorna i bubbelplast och så gaffat ihop paketet. Har alltid funkat hittills…

    Christian

  • sourra

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 08:20

    @christian12345 397709 wrote:

    De gånger jag har rest med mina grejer så har jag packat in brädorna i bubbelplast och så gaffat ihop paketet. Har alltid funkat hittills…

    Christian

    Vi får se om min självbild tillåter mig att resa som en bag-lady. Apropå resa så blir det inget Jylland för mig i helgen. Ha det prima med damorna.

  • simoneburgess

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 01:22

    Att slippa betala är enkelt. När de frågar dig om ditt monsterpaket med surfbrädor som sticker ut på alla håll, och undrar om det är surfutrustning, säg “no”. Funkade i fyra olika instanser för mig. En gång tvingade de mig dock till att öppna väskan, varpå jag nödgades skela kraftigt, peka på bräda och med grötig stämma säga “this is no surfboard!”. Funkade fint…

  • nic

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 05:06

    @SimonEBurgess 398045 wrote:

    Att slippa betala är enkelt. När de frågar dig om ditt monsterpaket med surfbrädor som sticker ut på alla håll, och undrar om det är surfutrustning, säg “no”. Funkade i fyra olika instanser för mig. En gång tvingade de mig dock till att öppna väskan, varpå jag nödgades skela kraftigt, peka på bräda och med grötig stämma säga “this is no surfboard!”. Funkade fint…

    Har funkat för mig med.

    nic

  • sourra

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 10:50

    Fast mitt problem är egentligen inte huruvida jag måste betala för eländet eller ej utan snarare hur jag ska packa det för att komma fram med icke sönderslagna grejer. Bubbelplasten kan ju funka om man råkar ha en rulle liggandes. Men det har jag inte.

  • christian12345

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:03
    sourra;398126 wrote:
    [..]Bubbelplasten kan ju funka [..]

    SE! Nu kryper du allt till korset, vad?

    Kolla på jobbet. Det finns alltid någon shipping-avdelning där man kan smöra lite för någon pack-tant och få bubbelplast.

    Christian

  • andersmodin

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:10

    @sourra 398126 wrote:

    Fast mitt problem är egentligen inte huruvida jag måste betala för eländet eller ej utan snarare hur jag ska packa det för att komma fram med icke sönderslagna grejer. Bubbelplasten kan ju funka om man råkar ha en rulle liggandes. Men det har jag inte.

    på shureguard säljs bubbelplast på rulle….

  • sourra

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:17

    @christian12345 398129 wrote:

    SE! Nu kryper du allt till korset, vad?

    Kolla på jobbet. Det finns alltid någon shipping-avdelning där man kan smöra lite för någon pack-tant och få bubbelplast.

    Christian

    Jag tror du förväxlat mig med någon som smörar för pack-tanter.

    Tack Hr Modin för tipset!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.