Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Downwind utan segel

  • Downwind utan segel

    Publicerad av nemo på 1 juli, 2010 vid 19:11

    Har varit ute och testat min nya Naish Glide 14′ och inser att man inte behöver så stora vågor fvör att komma igång, mkt speciell känsla att rida vindvågor som bara är ett par dm, lite samma overklighetskänsla som när man kör extrem lättvind med formula el. dylikt. helt plötslig så har en ny värld öppnat sig när vinden och vågorna är nere… kolla det här klippet det är inte stora vågor och inte mtk vind och endå går han igång. Jag skall lägga upp bilder från Sverige så snart jag fått ihop lite bildmaterial. Alla med långa sup:s ge er till känna så man får nån att leka i stiltjen med. Hade 6m/s i vombsjön igår och 20cm vågor och det räckte för att plocka runners…

    [ame=”http://www.vimeo.com/12947427″]Winter Down-Winder on Vimeo[/ame]

    surfslusken svarade 13 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • svennebanan

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 10:51

    Ser riktigt soft ut!

    Jag hittade en pråm i en ladan och hade tänkt köpa en billig paddel och testa lite Hjälmarpaddlande under sommaren. Oturligt nog verkar StarBoards billigare Tufskin paddel vara helt slut i Sverige. Om det är någon som har en paddel på max tusenlappen att avyttra eller förslag på var man kan få tag i en så är jag väldigt intresserad.

  • surfslusken

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 11:08

    Såg faktiskt föga upphetsande ut de där, va nästan mer action i musiken av begravningskaraktär du lagt på. Ljuspunkten i mörkret va väl isf den blåa rushen!
    Men va vet jag om sånt där egentligen? Inte blir man frestad o lära sej heller.

  • grrrr

    Medlem
    5 juli, 2010 vid 09:58
    Quote:
    Oturligt nog verkar StarBoards billigare Tufskin paddel vara helt slut i Sverige. Om det är någon som har en paddel på max tusenlappen att avyttra eller förslag på var man kan få tag i en så är jag väldigt intresserad.

    Den paddeln är en bluff, den har varit slut i två år nu.
    Addnature har en aluminium paddel för 790kr.

  • mikaels

    Medlem
    5 juli, 2010 vid 11:12

    Mja, det krävs nog lite mer för att sälja mig på idén med en SUP ;), såg mest ut som paddling uppströms, tycker jag, tungt, trögt och segt, men man kanske måste vara med för att fatta 😉

  • nemo

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 08:37

    De som hellre hänger på stranden (lineupen) och väntar på bättre tider kommer alltid att göra det, och de kommmer så småningom upptäcka att de tappat hår och potens p.g.a ålder och höga halter av THC. Den kategorin som surfar och tränar som självmedicinering (min grupp) för att hålla bokstavskombinationerna i styr, och som måste sysselsätta sig trots att det inte blåser kuling kan finna njutning i mjölksyrasmärta… Filmen ovan hittade jag på nätet som ex på hur lite man går igång på. Klart att det är göttingare med cleana 9fotsvågor, men att köra ett race med polarna är hur gött som helst,synd att man inte har några än bara…

    [ame=”http://vimeo.com/12828539″]Dave Kalama, Livio Menelau & Devin Blish Maliko SUP Downwind Maui on Vimeo[/ame]

  • svennebanan

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 10:13
    Grrrr;619742 wrote:
    Den paddeln är en bluff, den har varit slut i två år nu.
    Addnature har en aluminium paddel för 790kr.

    Tack för tipset Grrrr, tyvärr var den för kort. Det där med att inte ha rätt lagersaldo är otroligt irriterande. Tacka vet jag O’hana.

    För min del är tröskeln en billig paddel så jag kan testa runt i lugn och ro på en pråm för att se om det är något jag kan tänka mig överhuvudtaget.

  • surfslusken

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 10:34

    Du nemo, du kan väl bara fortsätta ditt paddlande o låta oss som har ett liv utanför vattnet slippa?
    Okej?

  • nemo

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 07:25

    Nej, alla skall med…(det är ju valår som bekant)

  • surfslusken

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 21:12
    nemo;620182 wrote:
    Nej, alla skall med…(det är ju valår som bekant)

    Nu låter du ju precis som din mamma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Downwind utan segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.