Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Duger detta?

  • eddie

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 14:30
    ALgstrand;403456 wrote:
    så vad tror ni om det här då? Om jag skulle köpa hela paketet =)

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=14169&sort=1&cat=9&page=1

    16 är för stort som första kite.

  • jonaish

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 14:59

    @SkånePaul 403384 wrote:

    Torch3 säger jag bara!!! Eller hur Kase? 🙂

    Vilka storlekar har du?

  • che_riff

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 17:18

    Torch 3! Gillar, gillar!

  • skanepaul

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 18:41

    Ja feta grejer, så jävla sköna, Kase kan intyga, bästa jag kört hittills i “karriären”.

    Jag har 7, 12 och 16 i Torch3:an.

    Sen kompletterar man ju med fetaste kiten någonsin, JN Primadonna 9!!!

  • r1k

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 09:31
    sourra;403448 wrote:
    r1k, tagga ned. Det är valfritt att välja om man vill hjälpa eller ignorera.

    Haha, tagga ned? Jämfört med övriga steffo så var väll det där en lugn konversatioon och förklaring på vad jag mena, förstår inte vad som var så hettsigt :S?

    Sen är väll inte du rätt man att säga det där 😉

  • sourra

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 11:57

    @r1k 403700 wrote:

    Sen är väll inte du rätt man att säga det där 😉

    Det är inget fel med en livlig diskussion men att be någon brinna i eldarna för att de ber om hjälp är till och med out of my league =)

  • r1k

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 15:11
    sourra;403745 wrote:
    Det är inget fel med en livlig diskussion men att be någon brinna i eldarna för att de ber om hjälp är till och med out of my league =)

    Ne, vem gjorde det? Och med tanke på ditt svar, läs mina inlägg igen.

  • sourra

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 16:58

    @r1k 403327 wrote:

    Om du har den attityden så tycker jag du slutar direkt. Gha blir så trött, kunskapen kommer knappast till dig, den får du söka upp.

    @r1k 403441 wrote:

    Då fattar du ju fortfarande inte varför jag skrev det. Att fråga om olika kites och ta reda på information OM dem, är en sak.
    Att bara säga, leta upp ett kit åt mig så jag kan köpa, är en annan, vilekt du gjorde.
    Visst har jag varit grön, men tog knappast en sådan enkel väg. “Hey steffo, kan ni leta upp ett kit jag kan köpa att börja med.”

    Min tolkning kvarstår. Det är fortfarande bara ett sätt att be om hjälp och att säga åt någon att “sluta direkt” är att be någon dra åt helowaite. Killen ville ha hjälp att välja ett kit, inte en föreläsning i vilken attityd man ska ha. Släpp det nu.

  • matte_c

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 17:51

    Jag håller med dig sourra.

    Så fort någon gör bort sig eller på ena eller andra sättet klantar sig börjar alla på steffo sucka och stöna över hur dumma i huvet de var som gick ut med fel kite i fel väder på fel spot och vilka konsekvenser det kan få för sporten osv. ett tag senare frågar en nybörjare mer erfarna kitare vad som blir bäst och så får han/hon skit för det? Det hade väl visat på taskigare attityd och sämre omdöme att inte fråga? eller?

    Om man nu inte pallar hjälpa algstrand kan man ju bara skita i det.

  • r1k

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 19:41
    Matte_C;403803 wrote:
    Jag håller med dig sourra.

    Så fort någon gör bort sig eller på ena eller andra sättet klantar sig börjar alla på steffo sucka och stöna över hur dumma i huvet de var som gick ut med fel kite i fel väder på fel spot och vilka konsekvenser det kan få för sporten osv. ett tag senare frågar en nybörjare mer erfarna kitare vad som blir bäst och så får han/hon skit för det? Det hade väl visat på taskigare attityd och sämre omdöme att inte fråga? eller?

    Om man nu inte pallar hjälpa algstrand kan man ju bara skita i det.

    Det är ju precis detta de handlar om, att det inte skall hända igen.

    Som jag säger, att fråga om hjälp och ta reda på INFORMATION OM KITES OCH LIKNANDE, är en sak.

    Men att be någon bara leta upp något till en och sedan beje sig ut, utan koll är en annan.

    Bevisar ytterligare en gång att ni inte förstått mina inlägg.

    OCh sourra, jag har inte bett någon dra åt h***? Släpp det själv, du som gör en big deal av, nothing.

  • jonaish

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 20:15

    @r1k 403821 wrote:

    Det är ju precis detta de handlar om, att det inte skall hända igen.
    Som jag säger, att fråga om hjälp och ta reda på INFORMATION OM KITES OCH LIKNANDE, är en sak.
    Men att be någon bara leta upp något till en och sedan beje sig ut, utan koll är en annan.
    Bevisar ytterligare en gång att ni inte förstått mina inlägg.
    OCh sourra, jag har inte bett någon dra åt h***? Släpp det själv, du som gör en big deal av, nothing.

    Äre du tetras min kompis?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Duger detta?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.