Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Egypten; Dahab

  • toula

    Medlem
    10 januari, 2004 vid 14:23

    Dahab var suveränt för manöverträning, men priserna sved ganska rejält (175-220 euro) så ta med hängselen och och våtdräkten.
    Byn dominerades tidigare helt av knark vilket även inverkade på vilka turister som kom dit. Byn består av två delar. En exploaterad del med allt från små hotell till sjukt stora komplex. Det är där som vindsurfingviken är belägen. Andra delen är desto skönare. Stämningen är allt annat en dålig och hotellen är dessutom avsevärt BILLIGARE där. Besökarna består av två typer av turister. Övervägande delen dykare men även en del surfare.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2004 vid 13:11

    Man behöver inget resebolag. Kolla mitt inlägg i tråden “Egypten??”. Jag rekommenderar Dahab varmt!

  • bergelin

    Medlem
    29 februari, 2004 vid 17:22

    Åker med brorsan till Dahab den 15:e mars med AirEgypt från Arlanda via Kairo och Sharm-el-Sheik. Kolla in deras hemsida om ni bara vill flyga dit. Vi betalade 4300 tur och retur, inte så farligt. Jag skall vara där till den 24:e april så om någon är därnere då så får ni gärna maila: eribe452@student.liu.se

    Är det någon som vet vad det kostar att hyra utrustning? Hur är det med uthyrning? Skall man dra med sig våtdräkt, hängsele osv. eller är det riktigt billigt att hyra? Finns det någon andrahandsmarknad där, sugen på att köpa lite nya grejer.

  • bergelin

    Medlem
    14 mars, 2004 vid 21:08

    I morgon drar vi! (måndag)

    Hör av er på mail om ni kommer, vore kul med fler Svenskar i Dahab. Vi stannar i 6 veckor.
    /
    Erik och Lars, eribe452@student.liu.se

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 mars, 2004 vid 10:40

    Har just kommit hem efter 10 dagar Dahab.
    8 Dagar hård vind och varm sol i rad!
    Största segel 5.7. Brukade köra med 4.7 för det mesta, men hade även en dag där jag var överriggad med 3.3!
    Suverän semester så här på vårkanten 🙂

    Nicke

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Egypten; Dahab

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.