Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egypten_Sharm El Sheik?eller

  • skanepaul

    Medlem
    27 november, 2005 vid 18:16

    Vad är bättre?

  • zilversurfarn

    Medlem
    27 november, 2005 vid 19:00

    Svar till:


    Bokade resa till El Gouna dom har fått ny kite strand en liten bit därifrån så jag hoppas det blir bra,ser mycket bra ut och så kan polaren lära sig kita och familjen ta det lungt,fan vad nice grin.gif
    Ha det bra wink.gif
    Roger Ö

    [/ QUOTE ]

    Har inte mkt att jämföra med men jag trivdes i El Gouna! Var är den där stranden du snackade om? Vi var på Kitecentret som låg i norra utkanten av El Gouna, kommer inte ihåg vad det hette. Är ett bra ställe att ta med familjen. Lite mindre “hassle” än i Hurghada, inbillar jag mig iallafall.

    Ha det gott! Hoppas vindarna är med dig! laugh.gif

  • stellan

    Medlem
    27 november, 2005 vid 19:22

    Svar till:


    Tjena

    Vi var två veckor hos Sara i Safaga (lite söder om Hurgada) och hade kanonvind hela tiden. Sämsta dagen körde jag 16m och näst sämsta körde jag 12 !!!
    Ett par dagar var det väl mycket vind och jag var duktigt påriggad med Vegas 8m…….

    För övrigt är egypten ganska “jobbigt” som vissa andra skriver men jag tror att Safaga är snäppet bättre. Lite mer “på landet” kanske”…

    ha det gött.

    Johan

    [/ QUOTE ]

    Vilken tid på året var det?

  • stellan

    Medlem
    27 november, 2005 vid 19:34

    Vet någon om det stället där sara jobbar på i Safaga har en hemsida?

  • sportentusiast

    Medlem
    27 november, 2005 vid 19:48

    http://www.tornadosurf.com

    Vet ej om hon är kvar, men hon ägde stället sist vi var där (Nov 2003). Man brukar lättast nå henne via mejl, perlerup@hotmail.com

    Har varit både i Hurghada och Safaga och tycker Safaga är mkt bättre. Lugnare, bättre stränder, billigare, möjlighet att åka båt till kiteställen, kanonschysst hotell med mkt bra priser (via Sara) etc. Dock lite mer ös i Hurghada onekligen. Sen bör man ju oxå ha lite tur med vinden…

  • eagletech

    Medlem
    27 november, 2005 vid 19:57

    Beachen heter El Gouna / Mangroovy Beach
    R grin.gif

  • monkey

    Medlem
    28 november, 2005 vid 07:44

    Svar till:


    Beachen heter El Gouna / Mangroovy Beach

    [/ QUOTE ] Riktigt bra val. Där hade jag höstens bästa dag. Det nya kitecentret är RIKTIGT soft (aller iallafall shishatältet bredvid) men dyrt som f-n… så ta med reservervdelar själv.
    Kommersen är inte alls lika jobbig i ElGouna (som Hurghada) eftersom egyptierna måste ha specialtillstånd för att åka in i byn/staden – och det får i princip bara byggjobbare.

  • skanepaul

    Medlem
    28 november, 2005 vid 11:58

    Fan, kanske får bli El Gouna istället, men hur är det med vattnet där? “Försvinner” det ibland?

  • melker

    Medlem
    28 november, 2005 vid 12:24

    Paul ta safaga istället.

  • monkey

    Medlem
    28 november, 2005 vid 12:41

    Svar till:


    Fan, kanske får bli El Gouna istället, men hur är det med vattnet där? “Försvinner” det ibland?

    [/ QUOTE ]
    Ja, men det är inte så långt att gå… max 150m….

  • skanepaul

    Medlem
    28 november, 2005 vid 15:26

    Hur tar man sig dit där då?

  • joje

    Medlem
    28 november, 2005 vid 18:56

    Korta svar:
    Vi var där(Safaga) i oktober-nov
    Sara driver fortfarande Tornadocentret.
    Man kommer från Hurgada till Safaga med Taxi (Sara fixar bra pris med “Abdu”)
    Bästa är att maila Sara på adressen som någon redan angivit.

    Själv åker man till Sydafrika på torsdag…gääsp..

    /J

  • joje

    Medlem
    28 november, 2005 vid 19:01

    ok en bild blir det….

  • skanepaul

    Medlem
    29 november, 2005 vid 08:02

    Hur långt från Hurghada? Boende? Är intresserad av all info!

  • preppie

    Medlem
    29 november, 2005 vid 08:56

    Nackdelen med Safaga är att man är helt beroende av båt för att komma till kitestranden.
    Flyger man till Sharm så går det att kita, om man beger sig norrut med taxi/hyrbil till ett ställe som heter Dahab, på 80-talet ett stort vindsurfingställe. Där finns en lagun som är kanon.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egypten_Sharm El Sheik?eller

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.