Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Emons – Kepplers nya polare?

  • Emons – Kepplers nya polare?

    Publicerad av pure på 22 februari, 2008 vid 15:05

    Beställde en bräda från Keppler och det visade sig att han skickar med ett företag som heter Emons. Dom har ingen online tracking 🙁 Nån som vet hur detta företag levererar .. dvs ringer dom först eller bara dyker dom upp? Dom verkar ju inte ha nått svenskt kontor som man kan ringa o tjöta på heller..

    http://www.emons.com/start.html

    Eller levererar dom vidare till posten?

    stinger svarade 16 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • oscar

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 15:09

    De lämnar troligen över till lokal speditörer.

  • nlc

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 18:31

    Aaaaah, låter som ännu en bra Keppler-story. Köpte själv en bräda av honom för lite mer än ett år sen, fick ett mail om att han hade skickat den och ungefär en vecka senare ringer ett (för mig) helt okänt företag upp och meddelar att jag har en kartong att hämta hos dem. På min telefonsvarare! Ingen avi, ingen tracking. Några dagar senare lyssnade min fru av svararen och blev inte glad… Tillslut lyckades jag dechiffrera den kraftiga skånska dialekten i meddelandet och sen kunde åka och hämta min nya bräda :tongue:

  • pure

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 17:58

    Mailade keppler och han sa att han hade skickat brädan den 18 februari (2 veckor sen) och så tyckte han att jag skulle ringa fraktbolaget. Fick ett svenskt nr till nånstans i malmö och där svarade tanten att dom inte kör för emons längre utan att det är mertz som gör det. Tanten frågade om det var Keppler jag hade beställt från innan jag han nämna varken han eller vindsurfing bräda så det är tydligen fler som har ringt och frågat 🙂 . Sen ringde jag mertz men dom hade nog slutat för dagen så det blir till att försöka imorrn.

    Emons har inget kontor i sverige så jag ringde till tyskland men även där tog det slut efter ett par gångers vidarekoppling pga att dom gått hem för dagen.

    Så det kan finnas en viss fördel med att handla lokalt 😉

    Är det nån annan som fått vänta 2 veckor på sina grejer pga av lång frakt tid?

  • johan_m

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 19:57

    fick vänta ca 3v när jag beställde från keppler i höstas och då hade dom ändå glömt att skicka med boardbagen som jag skulle ha med, så den fick jag vänta yttterligare 4v på… så det tar tid från keppler är min uppfattning

  • andreas_j

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 21:39

    Ok, låter inte som folk har bra erfarenhet av Keppler. Har funderingar på att beställa en bräda av honom, men det kanske inte är värt besväret? Vet att många i klubben har beställt av Keppler, med blandade resultat.

  • nlc

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 06:08

    Jag har beställt två gånger av mr Keppler. 2 segel + mast skickade han (okt 2006) med UPS (med tracking ID och allt). Brädan (jan 2007) gick som jag skrev i inlägget ovan via någon annan, av mig betydligt mindre känd, firma. En polare till mig beställde 2 segel + mast i vintras, kom fram nån vecka senare med UPS. Så lite gambling är det ju allt, särskilt om man behöver prylarna ASAP.

  • pure

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 07:17

    Det verkar ju iaf som keppler är seriös och man får sina grejer tillslut men det kanske inte går sådär jätte smidigt alltid… så man bör nog beställa prylar när det är vinter och man kanske inte behöver dom lika mycket.. Jag sparar 1500kr + en boardbag på att beställa från keppler ( har iofs inte fått grejerna än 😉 )

  • stinger

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 08:51

    Hjälp!!! Jag betalade igår till Keppler och hade hoppats på leverans tidigt nästa vecka men kanske ställa in mig på att vänta lite till då…

  • pure

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 10:12

    Var o hämtade brädan idag i nått lager här i GBG. Dom hade tydligen haft den i en vecka och kört ut den vid ett tillfälle när jag inte var hemma (hmm.. just det ja vanligt folk jobbar ju). Men man kan ju tycka att en lite lapp på dörren eller ett telefonsamtal kunde göras men icke..

    Men detta är priset man får betala för att man är ekonomisk (snål) 😉

  • surfjohan

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 10:53

    Keppler rockar! Har beställt tror jag totalt 3 brädor, nåt segel och hängselar och känner många som gjort likadant och aldrig stött på några problem. Visst är det lite tufft med språket, sen är tyskland ett u-land så det går inte komma fram nånstans eller få svar via mail. Men att behöva vänta 2 veckor på en bräda mitt i vintern när man får den åtskilliga tusenlappar billigare känns inte jättefarligt, klaga på smhi istället!

  • thomme

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 15:45

    Jag köpte bräda + segel i höstas. Ett par dagar senare ringer en skånska och vill leverera paketet ( jag bor i Uppsala ).
    Vi bestämmer fredag på jobbet, men dom kommer på torsdagen till hemadressen. Bara tur att sambon var hemma.
    Tips är att lämna ut telefon nummer så kan speditören förhoppningsvis ringa.

  • pelleparon

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 10:22

    Keppler har precis med hjälp av det nya fraktbolaget levererat………..på min arbetsplats (!). Min erfarenhet av Keppler efter ett antal beställningar är att:

    1) det ibland tar tid och krånglar
    2) dom alltid gör rätt för sig och dessutom är benägen att kompensera för det strul som har varit.

    Jag kommer fortsätta handla hos Keppler………men först skall jag gå och packa upp min nya bräda, aaaaaaahhhhhh.

    P

  • pure

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 17:45

    Så då dyker problem nr 2 upp .. brädan är 244 cm och så är boardbaggen.. skillnaden är att brädan är böjd och har footstraps.. detta leder till att den inte passar i boardbagen..

    är inte det lite dåligt att skicka med en 244 cm boardbag med en bräda som är 244 cm ? till och med jag vet ju att man ska ha lite marginal..

    Nån som har lite tips om hur det funkar med returer och keppler?

  • tim-eriksson

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 17:54
    pure;449988 wrote:
    Så då dyker problem nr 2 upp .. brädan är 244 cm och så är boardbaggen.. skillnaden är att brädan är böjd och har footstraps.. detta leder till att den inte passar i boardbagen..

    är inte det lite dåligt att skicka med en 244 cm boardbag med en bräda som är 244 cm ? till och med jag vet ju att man ska ha lite marginal..

    Nån som har lite tips om hur det funkar med returer och keppler?

    Nja.. Jag har en bräda på 244 och har en boardbag på 245. Är ganska exkat 1 cm till godo så det borde gått exakt med en 244.

    Men ja, dåligt att de inte testade..

  • pure

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 18:06

    Försökte igen nu men det går inte att få ihop den.. det kan hända att han har testat utan footstaps och då kanske fått ihop den..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Emons – Kepplers nya polare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.