Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En drivande båt i Lejet fredag em…

  • En drivande båt i Lejet fredag em…

    Publicerad av rrd på 2 november, 2012 vid 17:37

    http://hn.se/nyheter/varberg/1.1823478-bat-kantrade-utanfor-traslovslage

    Tyckte först att det såg ut som en Kite som drev utanför Svartskär men såg efter ett stund att det var en drivande båt som låg upp och ner. Kändes lite nervöst att det kunde finnas människor i vattnet men Räddningstjänsten var snabbt på plats och gick ut med båt.

    De två personerna som varit i den drivande båten hade lyckats ta sig iland, skönt.

    För övrigt var det en riktigt fin Lejesdag…

    rrd svarade 11 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • frippe75

    Medlem
    3 november, 2012 vid 08:49

    @RRD 702544 wrote:

    http://hn.se/nyheter/varberg/1.1823478-bat-kantrade-utanfor-traslovslage

    Tyckte först att det såg ut som en Kite som drev utanför Svartskär men såg efter ett stund att det var en drivande båt som låg upp och ner. Kändes lite nervöst att det kunde finnas människor i vattnet men Räddningstjänsten var snabbt på plats och gick ut med båt.

    De två personerna som varit i den drivande båten hade lyckats ta sig iland, skönt.

    För övrigt var det en riktigt fin Lejesdag…

    ……Båten hörde till en vindsurfingskola. De två männen som hamnade i vattnet har klarat sig utan fysiska skador………..

  • rrd

    Medlem
    3 november, 2012 vid 09:11

    ……Båten hörde till en vindsurfingskola. De två männen som hamnade i vattnet har klarat sig utan fysiska skador………..

    Ovanstående är alltså uppgifter som tidningen Hallands Nyheter (HN) uppger.

    Följande är fakta från platsen: Båten är en ribbåt.
    På plats kom några yngre pojkar,i våtdräkt, uppskattningsvis 13 år, fram till Räddningstjänsten och uppgav att det var deras båt. En man stod på piren och sa han varit i båten till en SUPare.

    Det var jag som larmade och hade kontakt på platsen med Insatsledare och angav observationer, tider och visade var båten kommit iland. Jag såg båten när jag var ute på vattnet och seglade runt båten innan jag gick in o larmade.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En drivande båt i Lejet fredag em…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.