Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En fråga ???

  • En fråga ???

    Publicerad av anonym-anvandare på 22 mars, 2001 vid 21:36

    köpte en bräda förra året kostade 13,999 kr vill nu byta den har satt ut en del annoser vill då ha cirka 8000kr . vad får man då för svar 3000 bjudit !!!!!!!!
    jag bara undrar om brädorna är så dyra i shopen så bör man väl få lite tillbaka när man säljer beg . vad är det med folk ???? vanlig kommentar fattig student / i såfall tycker jag att man kan söka sig till en annan sport som drakflyning med plastpåse. jag tycker bara det är skit att folk bara kan med jag själv slår hellre sönder brädan än att säljer den till nån fattig student . när han /hon själv skall sälja nåt ex tiga wave 260 92.a så skall den fattiga studenten ha så mycket som möjligt .DÖD ÅT FATTIGA STUDENTER OCH SNÅLA JÄVLAR

    anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 15 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 21:47

    Skyll dig själv om du betalar nästan 14000:- för en bräda!!!!!!!

  • monsterman

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 21:56

    Ja tänk vilka idioter som köper nya brädor och nya segel? Hur kan dom vara så korkade? Vad är det för loosers som stöder utvecklingen av den sport vi alla älskar, och ser till att det hela tiden flödar nya grejer på marknaden, som andra sedan kan köpa billigt begagnat?

    /UNDRAR

  • dude

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 21:57

    vad var det för bräda rå?

  • haga-jan

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 22:04

    Thommen XXL

    Janne

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 22:08

    jag menade kan det vara en thommen xxl dom kostar ju ruint 14000- 15000 kr helt ok för mig

  • krille

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 22:14

    Exakt, jag har annons på 4 st (i princip sprillans Naish-segel) och att sälja dom har gått sådär kan man säga, och jag vill ha 1500/st för dom. Då jag hade annons tidigare i vintras så fick jag rådet att “bränna skiten”. Det snackades en massa skit om marknadsekonomin osv…det enda det gör är att nästan nya grejor inte kommer ut på marknaden för att man hellre behåller dom än skänker bort dom. Och bränner dom gör jag hellre än att jag skänker iväg dom till någon “fattig student” som snackar massa skit. Det är lite synd då jag tycker att det är skitbra segel och för priset av vad nästan ett nytt(NP,North osv) segel kostar för alla fyra. Jag skiter i pengarna, så man får väl sy ett litet förtält av dom till bussen kanske.
    /Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 22:25

    fan va gött att nån håller med åt helvete med alla snåla jävlar som lever på oss som har lite pengar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 22:34

    Är själv en fattig student, kanske därför man inte haft råd me nya prylar på ett tag.
    Men snart j-vlar är man nyexxad civ.ing, då blir det bara senaste snitt på allt. Kanske tom en ahd formula 95:a för närmare 16k=)

  • rian

    Medlem
    22 mars, 2001 vid 23:22

    Om nu brädan var så bra från första början, så varför sälja den?

    Tyvärr är det ju så att andrahandsvärdet på prylar i vår älskade sport blir lågt,
    eftersom det är ett så litet antal köpare/säljare på marknaden. Kör på brädan istället för att elda upp den,
    samtidigt som du försöker sälja den, så skall du se att du får ett hyfsat pris en vacker dag!
    Det gäller bara att rätt köpare bestämmer sig för att köpa nytt / beg.

    Problemet som jag ser det är att en Hitechrace som ny kostar 14-17 är dyr.
    Tävlar du så vill du ha det senaste, och för de som inte tävlar, eller är på rätt nivå (race-intresse), finns det både roligare och billigare prylar!

  • udoo

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 09:20

    Men det är ju faktiskt inte många som tävlar som betalar fullpris på grejorna!

    UDOOsmile.gif

  • loop

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 10:07

    Det är inte alltid så enkelt att hitta bra begagnade prylar,
    särskilt inte om man bor i en håla som Gävle.
    Och ni i Gävletrakten! Om ni har billiga prylar att sälja till en fattig student så kan ni höra av er.

  • anonyma-pojken

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 11:07

    DÖD ÅT FATTIGA????
    Ja du om alla som inte har råd att köpa nya grejer varje år skulle sluta surfa så skulle nog utveckligen inte gå så mycket framåt, eftersom säkert hälften av de svenska surfarna har nog insett hur mycket bättre det är att köpa begangnade prylar. Jag betalar nog minst 3 ggr mindre för 2-3år gamla prylar.
    Och vad fan är det för fel att lägga ett skambud?????
    Lägg pengarna på resor istället för nya prylar hela tiden.

  • monsterman

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 11:13

    Varför lägger du in skumma svar på ditt eget inlägg? (bara för att du loggat ut innebär det inte att inte ip-numret syns)

  • larry

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 11:23

    Om du är så jävla rik så du behöver klaga kan du väl sälja brädan för 3000 spänn.
    Men visst är det tråkigt att behöva sälja en dyr bräda för ingenting, men om du tycker det är ett problem kan du alltid köpa en beggad själv.

  • farbror-sid

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 14:14

    Ja så e de!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En fråga ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.