Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En fråga ???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 mars, 2001 vid 14:58

    Du har inte funderat på att själv bilda dig lite istället för att klanka ner på oss studenter? Är det så att du inte förstår vad de säger i skolan? Är det så att du dissar studenterna mer pga av din dyslexi än XXL-skambud? Du skriver ju så jäkla dåligt att det tar en halv dag att försöka reda ut skiten.

    Jag kan höra runt lite och se om jag kan hitta lite bandade “Fem myror är fler än fyra elefanter”-program. Kan det va nåt?

    Kanske är det med nåt slags svårdefinerat humoravseende du drar på med milslånga halvt obegripliga mastodontmeningar, men jag är inte road.
    Jo, förresten, det är jag faktiskt. Jag apflabbar.

    Var har du intjänat dina stålar förresten? Du kanske cashar in nåt handikappbidrag eller nåt? Fan, man kanske skulle slå sig in i branschen. Spela dum plocka ut checkar.

    Här kommer för övrigt chiffret i repris:

    “köpte en bräda förra året kostade 13,999 kr vill nu byta den har satt ut en del annoser vill då ha cirka 8000kr . vad får man då för svar 3000 bjudit !!!!!!!! jag bara undrar om brädorna är så dyra i shopen så bör man väl få lite tillbaka när man säljer beg . vad är det med folk ???? vanlig kommentar fattig student / i såfall tycker jag att man kan söka sig till en annan sport som drakflyning med plastpåse. jag tycker bara det är skit att folk bara kan med jag själv slår hellre sönder brädan än att säljer den till nån fattig student . när han /hon själv skall sälja nåt ex tiga wave 260 92.a så skall den fattiga studenten ha så mycket som möjligt .DÖD ÅT FATTIGA STUDENTER OCH SNÅLA JÄVLAR”

    och så nästa:

    “fan va gött att nån håller med åt helvete med alla snåla jävlar som lever på oss som har lite pengar”

    Smack, punch ooouuahhh. Där fick du lite skit.
    Underhållande…

    //MsO

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2001 vid 14:58

    Berätta vad det är för sorts bräda som du vill sälja
    och varför ?
    Kanske det skulle hjälpa något.
    Hendrik

  • cosmos

    Medlem
    24 mars, 2001 vid 17:18

    bara en fråga då!!

    hur fan skall en som är runt 17-20 bast någonsin ha råd att ge 14000 för en bräda? e det inte ganska självklart att man lägger ett skambud då på ngt som är dyrare än va man har råd med, men hoppas att han som säljer inte hittar ngn annan köpare och man kan ha gjort ett “klipp”.

    så varje gång man har gjort ett jävligt bra fynd (man har betalat ett under pris) så är man en fattig jävla student.

    stick och brinn din rika fjolla

  • krille

    Medlem
    24 mars, 2001 vid 23:25

    Tur att några köper nya grejor ändå eller hur! Tror nog inte det är så många i din ålder som lägger ner 14 lakan på en bräda av förklarliga skäl. Dock är det ju lite konstigt att man om man har ett utsatt pris för begagnade prylar , med ett pris som är 40 % av nypriset, blir bjuden knappt 10 % av nypriset!!!! Och detta på ett är gamla grejor. Då kan man nog inte skylla på att “man är fattig”, utan då tycker jag att man är rätt korkad. För inte ens “en fattig student eller vem fan som helst” ger väl bort sin surfutrustning eller??
    Sen är det ju en annan femma vad sylarna borde kosta beroende på resultat i tester osv, så kan ju priset variera på begat, men om man skall tolka “marknaden” dvs prissättningen av nästan nya grejor och skitgamla grejor i alla fall här på konfen så är ju det knappt någon skillnad alls ibland. Folk vill ha 1000 spänn för ett segel från 92, men vill betala 500 spänn för ett nytt segel till sig själva från 99??????
    Jag har i alla fall fått lägga lite pengar emellan varje gång jag förnyat mina grejor!!!!

    Förbryllad :-O
    Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 07:34

    Kan inte fattiga studenter få rabatt på begagnat hos Surfers Paradise????
    Mvh. Second Hand UFF

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 08:09

    Jag älskar att packa upp ny utrustning, lukten från dom när dom är nya får du aldrig uppleva. Så fortsätt du att lägga skambud, för att sedan gå hem och använda Dr Ding på dina nya fynd så reser jag någonstans med min nya utrustning.
    Det är inget fel i att vara fattig, det är nog bara lite tristare att käka blodpudding då det finns oxfile, för att citera ett tidigare inlägg för ett tag sedan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 11:27

    Först kan man ju fråga sig varför du säljer brädan? Om inte du vill ha den varför ska då någon annan betala 8000:- för den. Ange ett bra skäl till det som någon skall betala 8000:- för. Nu vet jag inte om du tävlar eller inte. Men jag tvivlar på att den inte räcker till för din förmåga. Så det kan ju faktiskt vara så att just sådana som du är orsaken till att marknaden ser ut som den gör.

    Alltså! Alla ska köpa årets grejer till bra priser och byta utrustning varje år och inte en jävel vill betala något för förra årets grejer. Så var det inte i början av 90-talet. Något har hänt- kanske har vi för myckte pengar – jag tror inte att det handlar så mycket om pengar som om något helt annat. Nämligen prylhysteri och dåligt självförtroende samt en slags tröst. Kan man inte segla så bra eller aldrig har tid, så kan man ju i allla fall köpa nya grejer.

    Förr kunde man köpa Dunkens eller Landmarks gamla bräda och vara nöjd med det, men i dag får man köpa en begagnad värsting av Styffe i viken och det kanske inte känn lika bra för alla.

    Ingen sanning men något att tänka på!

  • johan

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 12:14

    Vadå ? så du menar att om man har gjort ett sneköp så får man stå sitt kast?
    Det kan ju faktiskt vara så att den här rejs brädan, som kanske enligt handlaren funkar från 2 ms till att smacka läppen på Torö (aningen överdrivet),
    kanske inte levde upp till förväntningarna. Ojdå shit nu måste jag sälja den här
    sprillans skitbrädan för max 2500 för e inte jag nöjd så e ingen annan det heller. Är man inte 100 nöjd så kanske man vill byta, om man har chans eller råd. Jag dissar absolut inga fattiglappar eller studenter,
    men låt då oxfilen vara ifred och lägg bud på blodpuddingen istället.

    Johanwink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 12:30

    Vill man inte sälja för under ett visst pris så är det väl bara att låta bli?!
    Förstår inte vitsen med att klaga på för låga bud??
    Det är väl inte direkt någon överraskning att 2:a handsvärdet ligger rätt långt under nypris.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 14:31

    Okej! Men om alla ska käka dagens oxfile så är det ju ningen som vill käka gårdagens och det är där vi är i dag. Ok för mig jag skiter i det och det var ju inte jag som stälde frågan eller hur. Jag försökte bara komma met ett tänkbart svar.
    Här dissas ingen!

    Sen är det klart att man skall kunna buta bräda men omm alla gör det så säger ju enkel matte att det inte är några köpare kvar för utom nybörjarna eller?
    Så vem skall köpa din beg bräda för 7000:- Nybörjaren kan ju få ett ny startpacket för 3995:-

  • voodoo

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 15:42

    Grejen är ju att få folk att fatta vad man säljer.. Ju dyrare destå bättre kvalitet, stämmer nästan alltid !! Om folk vill handla billigt så får de ju kvalite därefter, och i slutänden får de iallafall köpa en ny !! Så det är väl bättre att lägga några extra slantar och få något som är garanterat bra.
    Men som nybörjare så är det väl bättre att köpa ngt billigt och sedan byta upp sig, för med de skyhöga priserna på nya grejer så blir det säkert svårt att få fler intresserade av sporten…De som vet vad de vill ha gör ju oftast de bra köpen och vet oftast vad det kostar !!

    vooodo wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2001 vid 15:53

    Fick alldrig veta vad det är för bräda och varför du nu så gärna vill bli av med den.
    Du få nog nöja dig med den orgasm som du förhoppningsvisst fick när du öppnade
    förpackningen. Det kostar , tror mig.
    Du borde välja en annan sport . ORIENTERING , DET DU….

  • silversurfarn

    Medlem
    27 mars, 2001 vid 10:46

    Det här var fanimej det värsta jag nånsin hört på den här konfen.
    Hur kan man vara så puckad, trodde det var förbjudet.
    Har du hört talas om tillgång o efterfrågan? Det innebär att man betalar vad man tycker varan är värd, och säljaren sätter det pris han tycker den är värd. Oftast möts man i mitten. Om säljaren och köparen inte kan komma överens så blir det ingen affär. MEN DET GER INTE DEJ någon rätt att dissa alla som inte vill/kan betala lika mycket som du vill ha. Men jag håller med dej om en sak, dfet bästa är om du bränner brädan så slipper vi andra dela vind & vågor med en sån som dej.

    /Anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 mars, 2001 vid 13:17

    Tyvärr är det ju så att producenterna insett värdet av trender. Inte bara inom windsurfing, utan inom en hel räcka sporter.

    För windsurfings del innebär det att raceprylar är helt dött för alla utom de som vill tävla. Din XXL kostar 14000 och det är det kanske värt för den som vill tävla. Året efter är det 100 cm brett som gäller i tävling och det gör att din XXL inte är lika eftertraktad. Är det månne därför den är till salu?

    För några år sedan var det inga problem att sälja den brädan till någon som inte vill tävla eftersom det var en “race-trend”. Idag ska ju allt från carvingskidor till windsurfingbrädor vara “freeride”. Följden blir att en racebräda och fullcambersegel är svårsålda samtidigt som det är rätt så lätt att få schyssta priser för material av typen AHD Free Diamond och NP Diablo.

    Begagnatköparna har insett det och ser chansen att lägga skambud på racebrädor och fullcambersegel. Om du har lite is i magen så finner du snart ett bra objekt till ett mycket lågt pris.

    Jag förstår din upphetsning över att brädan är svårsåld, men försvarar samtidigt var och ens rätt att lägga det bud han/hon anser varan vara värld. Det står dig fritt att avböja erbjudandet…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2001 vid 08:37

    Hörru! Jag bjussar 3250 pix för brädskrället!!( men då får du leverera, din gamle moderatgolfare!)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En fråga ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.