Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

• Knatte

Gäst
    13 oktober, 2007 vid 14:43

@Jester 421796 wrote:

ingen vind på TT idag, men kallt var det… 😀

Ser bättre ut för i morgon iaf…

appel: har lite spekulanter på vissa segel, men dyker du upp vid TT imorgon, så vet jag mer vad som finns kvar..

Var det mycket folk på plats idag ?? För om det bara är blåsigare imorgon så kommer jag nerglidandes i Saaben :tongue:

• kinetic

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:45

Behöver hjälp att bestämma mig om ja ska åka eller inte…Blir det nån vind imorgon i TT? Prognosen ser väl lite tveksam ut, verkar som om det kommer blåsa mer längre norrut…

• andersbq

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:52

Räkna med cirka 7-8 m/s från sydväst hela dagen. Inte så mycket mer än så bjuds under söndagen i TT.

Om ingen annan ställer upp tar jag mitt Prisma 7,8 och åker ner och kammar hem resan till Kanarieholmen.

Brasklapp, just nu visar Onsala Observatoriet 5 m/s men här (2km från TT rakt sydväst ut) är det max 1 m/s …

• safesurfer

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 20:56

Ser ut att kunna bli 8-11 på söndag enligt dmi eller är jag över optimistisk?

• Knatte

Gäst
    14 oktober, 2007 vid 06:07

Svårt att veta ?? Det blåser ju inte storm direkt nu :crazy: Men alla prognoser visar ju 8-11 m/s på söndag förmiddag, så man får väl chansa och hälsa på nere i TT:wink:

• andersbq

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 06:30

Här hemma är det 5-6 m/s, men jag åker ner runt fjorden och kollar läget jag med…

• Knatte

Gäst
    14 oktober, 2007 vid 06:40

@andersbq 422007 wrote:

Här hemma är det 5-6 m/s, men jag åker ner runt fjorden och kollar läget jag med…

Men du har ju några mil närmare väg misstänker jag 🙂 Men det skall bli en grötfrukost för mig och sedan glider jag också ner till TT:smile:

• faster

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 17:16

Är det någon som vet hur resultatet blev? Hörde att Marcus.E vann 1:a heatet.

• andersbq

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 17:53

Ulf Sjöstedt vann.

• swe131

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 19:25

Liten kort rapport från SM.

Lördag. Ingen vind.

Söndag. Bättre prognos. Vinden var mellan 7-10 m/s, mycket byig från sydväst. En hel del sjögräs men det gick att köra med raka fenor.

Vi lyckades genomföra 3 heat. Det första på 60 min, och de två andra på 40 min. 24 seglare deltog.

Bästa speeden på SM:et uppmättes till 58 km/h av Dala SWE-131 i sista heatet.

Slutresultat SM:

1. Ulf S SWE-141 North / F2 /ION
    2. Markus E. SWE-55 North / F2 /ION
    3. Marcus R. SWE-30 North / F2 /ION
    4. Daniel B. SWE-38 NP / Fanatic
    5. Dala. SWE-131 North / F2 /ION

Total F2 Speed Challange 2007 blev.

1. Markus E. SWE-55 North / F2 /ION
    2. Daniel B. SWE-38 NP / Fanatic
    3. Marcus R. SWE-30 North / F2 /ION

• Knatte

Gäst
    14 oktober, 2007 vid 19:54
  • swe-496

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 03:46

Snyggt gjort Knatte..

• jester

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 05:11

Grattis, Ulf!

Och naturligtvis grattis till Markus E för ännu en go seger totalt!

Kul att Dala spikade sista heatet. (vindriktning var snarare SSV-SV, Dala)

• klang

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 06:27

Instämmer, grattis Ulf till SM guldet. Nu finns alltså Sveriges bäste speed åkare i SKÅNE!!! Gött gött gött 😛

Kul med lite fler namn i toppen, och det gör absolut inget att du inte väger 90+, ger oss lättviktare hopp för framtiden.

Grattis till Marcus och Daniel också, härligt jobbat. Fina resultat under hela året, fantastiska prestationer.

• tobhed

Medlem
    15 oktober, 2007 vid 07:44

Nu gick det ju käpprätt åt hel-ete för min del, men värt att notera var att Ulf körde med 6,3 kvadrat hela söndagen – inte speciellt stort med tanke på vindriktningen.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.