Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fågelvingar

  • haze

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 12:51

    Som den hær? Alltså en mitt tub menade jag nu då..

  • haze

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 12:54

    Eller denna:

  • Kjello

    Gäst
    23 augusti, 2009 vid 13:07

    jag menar mitttuben blir lägsta punkten. Som fågeln när den glidflyger, vilken stabilitet blir det då,
    Och depower.
    Skriver med min mobil just nu, då måste man rätta till efteråt, man ser bara 3 korta rader, tills man ändrar, då först ser man helskärm.

  • Kjello

    Gäst
    23 augusti, 2009 vid 13:53

    lite mer kommer. Tänk depower, vingarna uppåt, sen total depower (….. release) den sista 4dedelen, båda (vingspetsarna) går också uppåt (platt som en fjäril). Och är inte naturen lite mer utprövad, apa efter naturen brukar va rätt.

  • Kjello

    Gäst
    23 augusti, 2009 vid 15:04

    egentligen menar jag att nu har det uppfunnits (tuben) hårda uppblåsbara skellett , nästa steg är efterlikna fåglar, eller andra flygande varelser (t,ex, fladdermöss) så vi kan flyga omkring, och ha lika kul, lösningen är nära hoppas jag.vi människor borde klara att knäcka den nöten lätt.

  • litease

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 18:58

    Det är bara att köra på. Kan jag flyga som en fågel med den kiten lovar jag att köpa en. Len10s monsterloopar kommer kunna slänga sig i väggen!

  • skotten

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 21:31

    how the hell did hasse fet a hold of the pics of the new kites?? is eric posting them all over facebook again the facebook-junkie that he is?

  • Kjello

    Gäst
    24 augusti, 2009 vid 06:47

    Nu när jag tänkt lite mer, är nog en vinghalva, med en hel leading edge, som nu är nog optimalt, vikten bör bli minst så, och vi har ju kroppen 30m under med.
    Jag va ute efter M-formen (sett framifrån), om man planar ut dom yttersta lodräta benen, och V-et i mitten skotar man in till rakt ut med (till kondorvingar), vid full power.
    tänkte att V-formen i mitten kunde ha stabiliserande effect, men det blir nog för stabilt då (vill inte svänga alls.)

    Om man inte gör mitttuben väldigt kort förstås. Så det kan vridas till en propeller.
    F.n nu är jag ute och snurrar, ena propellerhalvan blir ju felvänd, vilket hopplöst gigaprojekt,
    en del nya möjligheter MEN, Vi får nog nöja oss med en propellerhalva som nu.

    minns en kiteinstruktör i Cabs som hoppade väldigt högt och råkade tappa brädan vid stranden (tur brädan inte träffade någon), många lekande barn under i vattnet, han kirrade väldigt långsam landning rakt ner, bara drog in max med båda händerna i bommens ena sida/styrlina, så kiten snurrade snabbt som en propellerhalva rakt åvanför medans han lågsamt snurrade och kollade neråt, för att inte landa på något barn, såg jättesäkert ut.

  • skotten

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:06

    yeah making giant bird like kites will make us popular in the näs : )

  • haze

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:14
    skotten;569639 wrote:
    how the hell did hasse fet a hold of the pics of the new kites?? is eric posting them all over facebook again the facebook-junkie that he is?

    Youtube 😉

  • surfbasse

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:28

    vet inte om det e en bra ide fågelskådarna kommer gå i taket:grin:

  • nic

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 22:03
    Kjello;569551 wrote:
    tänk nytänkande, och tänk på hur fågelvingar är konstruerade, bara vänd på kiten tuber och bridles kan alla nu.
    Konstruera kiten med 4delad leading edge, och en stadig mitttub som motsvarar fågelkroppen, sen klura till med bridles så vingarna fälls ut. Fågeln har något optimalt, som bara kitekonstruktörerna lättast kan kopiera.
    Vilken hopp flygskärm.

    Har provats inom skärmflygning. Har provats prototyper inom kite. Ser tokigt ogenomtänkt ut, fanns inga fördelar. Antagligen kom man på att fågelformen är en lösning runt fågelkroppen som passar det problemet.

    nic

  • gh0st

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 06:41

    med centerstrutten som lägsta punkt tänker jag bara på bomtryck, det lär vara skjukt bomtryck om du ska kunna “flaxa” med kiten.

  • Kjello

    Gäst
    25 augusti, 2009 vid 07:37
    gh0st;569935 wrote:
    med centerstrutten som lägsta punkt tänker jag bara på bomtryck, det lär vara skjukt bomtryck om du ska kunna “flaxa” med kiten.

    Håller med, en till orsak att jag skippar tanken, en vinghalva är optimalt.

    Bara jag som vill lufta sågspånet ibland, Nu låång offtopic.
    som när jag kom med platta tramp-kitepump-ide’n, började med en 3-delad säck konstruerat som foil invändigt så det behöll en viss form (under pressure) som remmades fast under kitebrädan (understa 3djedelen va stödet mot marken, en kulle som pumpades upp först),
    kanske första tanken va bäst, då kunde man rulla ihop pumpen (bara tyg), och stå i fotstropparna när man trampar upp trycket.
    men allt ändrades till slut,
    så det blev en överskiva mot 2 underskivor som bildade ett uppochnervänt V, däremellan två mindre bälgar, med bara ett vasst veck mot mitten, förstyvade ytor så det skulle klara hårt tryck, trycket gick ut genom röret i mitten (gångjärnet) och backventilerna va ihoprullad mylar invändigt i röret.
    den tror jag på fortfarande, hade renderat bilder i Max, men bilderna va bara förlkarande för principen/konstruktionen, storleken gillades inte (men storleken avgörs först när man bygger några prototyper, jag tror överskivan som va störst hade funkat c;a 25x50cm),
    nu har externa hårddisken crashat, så bilderna är borta.
    Kanske laddat upp på någon bilduppladdnings-site, vet inte.
    bilderna finns i datorn i stan 12 mil häriftån.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fågelvingar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.