Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fan, va bra det blev!!

  • unhooked

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 07:41

    måste varna att platesen gör att brädan förlorar sin flex och att du troligen kommer att knäcka brädan om du landar hårt eller kör på sliders eller kickers. inte att rekomendera att köra med bindingar på en mjuk bräda om du inte har typ ss bidningarna. knäckte min mjuka bräda när jag hade bindinar på trotts att den va gjord för bindingar. iof gjorde jag det på slidern men en hård bräda hade nog krarat sig bättre.

    some words from da board shape master dereck camacho.
    stiffness_of_bindings.gif

  • skanepaul

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 08:10

    Är medveten om problemet, dock så verkar det som Thorn brädan klarat sig bra med bindningar när jag kollat runt på nätet. Men i vilket fall som helst så blir det en ny styvare och längre bräda nästa år om jag fortsätter med bindningar.

  • qq-57

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 10:34

    @Unhooked 419343 wrote:

    måste varna att platesen gör att brädan förlorar sin flex och att du troligen kommer att knäcka brädan om du landar hårt eller kör på sliders eller kickers. inte att rekomendera att köra med bindingar på en mjuk bräda om du inte har typ ss bidningarna. knäckte min mjuka bräda när jag hade bindinar på trotts att den va gjord för bindingar. iof gjorde jag det på slidern men en hård bräda hade nog krarat sig bättre.

    some words from da board shape master dereck camacho.
    stiffness_of_bindings.gif

    They had the same problems with skis and bindings as well…solution: fix one side of the plate and put the other one on a rail, allowing it to move axially and hence allowing the board to flex unaffected

  • matthias

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 13:00

    Tips för den som är osäker på om brädan funkar med bindningar Sätt på brädan o ställ dig på en bok eller dylikt, om brädan tenderar att få en rak rocker eller till och med flexar mer då är det för mycket flex i brädan. Om brädan bibehåller en jämn rockerkurva funkar den bra med bindningar! Det enda rätta med bindings e egentligen en helt styv bräda, då utnyttjar man maximalt av den kraften bindningarna låter dig genererar.

  • skanepaul

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 13:09

    Siktar på en LF nästa år…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fan, va bra det blev!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.