Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Färdigsurfat!

  • Färdigsurfat!

    Publicerad av jeppe på 13 oktober, 2007 vid 16:17

    Ja då var det färdigsurfat för i år, ser mörkt ut för den planerade surftrippen över jul och nyår. 🙁

    Passa er för squash! Hälsenan small av under dagens squash pass, snyft snyft.

    Liten tröst att det var slutet på säsongen i alla fall.

    booman svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • getwet

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:54

    Oj då, och vi som ska grilla marinerad squash ikväll…..får passa mig!

    Tråkigt som fan Jeppe, men du har ju ett nytt liv att roa dig med iaf!

  • Knatte

    Gäst
    13 oktober, 2007 vid 16:59

    Surt sa räven…:mad:

  • imported_macts

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 17:50

    tråkigt Jeppe!

    Du får komma igen till våren!

  • gammelsurfen_

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 19:20

    har alltid undrat hur det känns? släpper det bara? eller drog du av den helt?

  • dubsmith

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 03:55

    helvete förfan vafan håller nimpå med det är nu som det börjar blåsa

  • fredrik-ygge

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 07:04

    @gammelsurfen_ 421947 wrote:

    har alltid undrat hur det känns? släpper det bara? eller drog du av den helt?

    Jag drog av min i tennis, -97. Det sa “pang” och så låg jag på mage. Fattade inte vad som hänt. När jag sedan kände efter där hälsenan brukade sitta var det tomt. Den satt som en klump långt upp på vaden. Gjorde inte nämnvärt ont. Rehabiliteringen dock seg och smärtsam.

    Rekommenderar rullskridskor när allt läkt ihop och du skall börja motionera igen Jeppe. Vet att det fungerat välidgt bra för många. Börja springa är extremt påfrestande.

  • jeppe

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 09:41

    @gammelsurfen_ 421947 wrote:

    har alltid undrat hur det känns? släpper det bara? eller drog du av den helt?

    Kan bara bekräfta det som Ygge sa, hörde en ljudlig smäll, speciellt ont gjorde det inte. Första tanken jag fick var att något hände med skon. Direkt efter kände jag att det var ngt fel med foten, hälsenan var inte på plats.

    Det är möjligt att det är några “sentrådar” kvar för jag kan röra foten lite, men det mesta släppte helt klart.

    Så nu blir det operation till veckan och en kommande lång gips och rehab tid. 🙁

  • kamaaina

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 10:10

    Fy fan
    Låter riktigt otrevligt…….

    Är det så det e att bli gammal. Ligger själv med rygg skott efter att ha bäddat sängen… det e ju det jag säger man skall inte bädda o städa…. Har ju tusan inte fyltt 40 än.

  • johanc

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 12:24

    Nae… När senan ryker så ryker den.. Ni kan ju prova att partiellt dra av ett gummiband. Det finns dock andra muskler som kan böja i fotleden… Det brukar vara skälet att man ibland kan vicka lite på foten även utan hälsena. Kämpa på bara, om allt går bra kan du ju vara igång till nästa säsong!

    MVH

    JohanC

  • getwet

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 14:12

    @Jeppe 422034 wrote:

    Kan bara bekräfta det som Ygge sa, hörde en ljudlig smäll, speciellt ont gjorde det inte. Första tanken jag fick var att något hände med skon. Direkt efter kände jag att det var ngt fel med foten, hälsenan var inte på plats.

    Det är möjligt att det är några “sentrådar” kvar för jag kan röra foten lite, men det mesta släppte helt klart.

    Så nu blir det operation till veckan och en kommande lång gips och rehab tid. 🙁

    Hehe, då kommer du också få web mage och fågelben som jag…..Till nästa säsong får vi se en varelse på Fituna iklädd våtdräkt som påminner om Strandskatan….Men det är Jeppe:laugh:

  • booman

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 09:10

    Grattis! Nej fy sjutton! Det är ingen hit att dra av senan. Hade samma upplevelse som Ygge under en tennismatch för ett par år sen. Rehab med gummiband och tåvickningar, så det tar tid, men det lönar sig att jobba.
    Nu är senan något tjockare än den andra, men både starkare o smidigare. Så skulle en sena smälla av igen så blir det den andra…

    Men vad säger du, blir det lång gipstid? Jag hade gips i 2v efter operation, sen fick jag en “walkerortos” i ca 2mån. (Som en hög slalompjäxa med inlägg som vartefter sträcker ut senan) Den går faktiskt att “gå” med och man kan lätt ta av den för att få lite luft då o då…

    Men lycka till med allt och krya på dig…

    //BooMan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Färdigsurfat!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.