• hengo

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:41

    torrents är så sjukt segt. Ingen som orkar styra en DChub?

  • skanepaul

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:50

    @hengo 370118 wrote:

    torrents är så sjukt segt. Ingen som orkar styra en DChub?

    Va???

    Sjukt mycket snabbare än lama DC.

  • hengo

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:57

    då har du nog inte hittat rätt hub…

  • skotten

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 03:32

    hell I dunno why you all bother with DC when Skotten has a whole crapload of films on his http://ftp…..

    upload somethingand download all you want…. well, except from kitegods and people in the family….

    Tony

  • hengo

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 07:09

    wow, whats the adress?

  • skanepaul

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 07:32

    Eftersom DC aldrig kan bli snabbare än den du kopplar upp dig mot (Direct Connect) så är Torrents snabbare om du inte har tur och kopplar upp dig mot en person som sitter på en bra lina ut från sin dator vilket är VÄLDIGT ovanligt. Har man tex 24mbit/s nedströms så har man ju oftast inte mer än 1mbit/s uppströms. Hastigheten har ingenting med hubben att göra.

    Torrents tar hjälp av allas hastighet som delar med sig av filen. Mitt rekord på en torrent är 2,9mb/s, DC kanske 1mb/s.

    Men om alla hade flyttat till tex ett och samma HSB (eller liknande) hus med bra lina så hade vi nog kunnat komma upp i dryga 10mb/s mellan varandra.

  • ollefax

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 07:57

    @SkånePaul 370215 wrote:

    Eftersom DC aldrig kan bli snabbare än den du kopplar upp dig mot (Direct Connect) så är Torrents snabbare om du inte har tur och kopplar upp dig mot en person som sitter på en bra lina ut från sin dator vilket är VÄLDIGT ovanligt. Har man tex 24mbit/s nedströms så har man ju oftast inte mer än 1mbit/s uppströms. Hastigheten har ingenting med hubben att göra.

    Torrents tar hjälp av allas hastighet som delar med sig av filen. Mitt rekord på en torrent är 2,9mb/s, DC kanske 1mb/s.

    Men om alla hade flyttat till tex ett och samma HSB (eller liknande) hus med bra lina så hade vi nog kunnat komma upp i dryga 10mb/s mellan varandra.

    var hittar du dessa “snabba” torrents?

    har lyckats komma upp i 1mb/s en gång, anars är det 10kb/s om man har tur.

  • hengo

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 08:16

    Precis, var faen hittar man snabba torrents med mycket seedare?? OFtast tycker jag man sitter och fiser i 1-100kb/s. Självklart finns det kassa DChubbar där vem som helst är välkomna oavsett utdelning och hastighet. mha dc kommer jag ofta upp i hastigheter som 5mib/s, men vanligt är ju att man tankar i 400kb/s vilket är fullt tillräckligt om man får tag på surffilm. Tror aldrig jag kommit upp i över 500kb/s mha torrents och då är det extremt ovanligt. Tycker oftast det känns som man sitter och tankar av nån sleten jävel i USA med någon skituppkoppling.. Nä, en surfhub med shareingkrav där bara ISP från sverige fick vistast vore något tycker jag.. ELler så visar du oss de magiska torrenterna? 😀

  • kasimir

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 10:36

    Jag har laddat ner torrents i 20Mbit/sec så snabbare än DC är det ju. Detta på en invitesida där man blir utsparkad om man inte ligger på 1 i ratio. Det är ju det som är problemet alla klagar på hastigheten men ingen seedar ju så det är ju inte inte så konstigt att det går långsamt.

  • ville

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 11:38

    Sammanfatningsvis
    Torrents är bättre än DC++ ifall man är medlem på en bra invitesida.
    DC++ är bättre än torrents ifall man är medlem i en bra hubb.

    Jag är inte medlem på någon bra torrentsida därför kör jag mest DC++

  • yann

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 16:44

    Jag byter en invite till HDBits.org mot någon annan grym torrenttracker!

  • skanepaul

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 16:47

    Ja, inte Piratebay varjefall…

    Så klart sitter jag på en invitesida.

    Det var ju det som var poängen här(på dem torrentsen jag la upp), att alla skulle seeda och hjälpa till men som vanligt sket man i det!

    Där måste finnas någon shareratio annars funkar inte torrents, man måste alltså förlora något på att inte seeda.

    Torrents är klart överlägset DC isåfall.

    Visst en surfhub hade varit grymt men tänk om Pelle med 1mbit/s upp sitter på bästa filmen vad göra???

    Vem här inne har förresten mer än 1mbit/s uppströms? Och snälla svara bara på den frågan om ni kan skilja på mbit/s och mb/s.

  • skotten

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 17:18

    hey I have 10mbit up and down….

  • gogga

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 17:34

    100/10…. det är fan nice

  • highflyer

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 18:52

    30/10 har jag

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.