Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bottom turn

  • ola-h

    Medlem
    30 oktober, 2005 vid 20:31

    Fin toppsväng med, tycker jag. Faktum är att jag får en adrelenalinkick bara av att titta på denna korta svängsekvens. Precis så vill jag helst träffa läppen (fast i praktiken långsammare, mesigare etc, etc). Grymt bottensvängsskär, riktigt vertikalt precis innan läppen kommer, toppsväng i vågen som liksom övergår till att bli i läppen och slutligen en slags fall med läppen ned. Läckert.

  • footloose

    Medlem
    30 oktober, 2005 vid 22:10

    Kul att någon mer gillar den.

    Gillar den tvära, skärande och naturliga svängen. Vertikalt flyt.
    En del lägger enbart ner segel och får då en ganska orolig och hoppande sväng. Graham Ezzy lägger ner hela sig på ett naturligt sätt. smile.gif
    Tror det behövs en bräda med riktigt tunn kant och inte alltför mycket volym för att fixa en sådan här “surfbrädessväng”

    Som sagt – så skulle jag jag också vilja köra smirk.gif

  • dude

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 04:35

    Svar till:



    En del lägger enbart ner segel och får då en ganska orolig och hoppande sväng. Graham Ezzy lägger ner hela sig på ett naturligt sätt. smile.gif
    Tror det behövs en bräda med riktigt tunn kant och inte alltför mycket volym för att fixa en sådan här “surfbrädessväng”

    [/ QUOTE ]

    Jag diggar också hur han lägger sig ner i svängen.
    Skönt att höra det här om bräda med tunn kant.

    Kan man dra parallellen till brädor med större bottenyta? Då vill jag ha en bräda med lika tunna rails men med en bottenyta för 5.9! Går det att få tag på???

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fin bottom turn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.