Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Finns det någon bra leash till bräda?

  • Finns det någon bra leash till bräda?

    Publicerad av gurra_g på 16 juni, 2005 vid 13:04

    Kör ofta på djupt vatten och det är ju jävligt jobbigt om man tappar brädan när man hoppar. Så blåser man in till land och så får man vänta på att brädan ska komma in. Körde förut med leash till brädan men märkte att brädan kunde komma som en kamakazi efter en då. Någon som känner till någon bra leash eller som har bra tips. Inget sånt om långgrunda sandstränder.

    gugge svarade 18 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • eddie

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:10

    Lär dig bodydrag’a… Jag har själv använt ett ombyggt hundkoppel, men det är livsfarligt. Dessutom så vågar du inte ha ett spänne som aldrig löser ut. Vilket betyder att när du kraschar hårt så måste du likförbannat ta dig tillbaka till brädan. Så det är bara att träna.
    Långa slag, var försiktig i “slagen” så att du inte tappar all höjd där.

  • cdaa

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:28

    http://www.kitesweden.se har en brädleash som verkar ok, men om den är bra vet jag inte.

  • martent

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 15:04

    farligt!!! Sätt fast fötterna med cyckelslangar istället.

  • mrmille

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 16:16

    leach till brädan = hjälmtvång

  • backe

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 16:17

    BODYDRAGGA!!!! Det är ju ingen vetenskap direkt?

  • patrikol

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 16:23

    Livsfarligt skippa det.

  • kaiser

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 16:55

    Har kört lånebräda av chrille ett tag nu utrustad med cykelslangar. Bra som fan i chopigt vatten. Skulle du slamma hårt så har iaf min bräda åkt av fötterna.

  • gogga

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 17:09

    jag kör alltid med cykelslang. det är kanon!

  • mrmille

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 17:46

    verkar va en hit det där med cykelslangen

    kanske man skulle testa
    tips någon?

  • pjoter

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 17:48

    tips å tips.
    köp en cykelslang, klipp till lagom längd gör hål å skruva fast i stropparnas färstskruvar.
    hur gött som helst! ha med en hög som reserv bara. har dratt av några st.

  • bates

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 18:26

    Såg ett par tjejer ha den där leashen utomlands..lol..riktigt tyskt. Angående cykelslangar så fukar det ju bra men om man får en riktig wipe-out så e faran att den ena foten åker ut och man riskerar en stukning på den andra när brädan bromsar i vattnet. Är problemet så stort och body-draggin inte är ett alternativ så finns det ju alltid wake-bindningar, lite svårare att tappa ur foten.

  • pjoter

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 18:35

    tycker de e oftare att ena foten åker ur då man kör utan cykelslangar. har vart nära å vri foten 2 ggr sen jag började med cykelslang å då har jag ändå skrotat en hel del gånger sen dess.

  • kaiser

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 19:24

    De skador jag fått har varit då jag tappat brädan med ena foten och sen landat med andra i, men det undviker man ju med slang.

  • bates

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 20:02

    Ja det e väl individuellt antar jag..vet inte riktigt…tycker jag brukar hinna skaka/sparka av den andra foten om jag inte har cykelslang/heel loops.

  • pjoter

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 20:19

    framförallt tycker jag man vågar satsa mer på speciellt fart då man kör med cykelslang! de e riktigt kusligt att åka fort å ena foten studsar ur i choppen. då e cykelslang grymt!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Finns det någon bra leash till bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.