Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FITUNA 080713 Bilder

  • forfun

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:47

    Fler bilder…

  • forfun

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:55

    Var det någon som lade märke till den frenetiskt fladdrande sädesärlan… är det “vi” som drar till oss en massa “goa” kryp !?!

  • spray

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 21:59

    Oj, hög medeålder ser jag. Gubbarna längst ner, är det samma killar som på bilderna?

  • marangen

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 22:12

    @Spray 482332 wrote:

    Oj, hög medeålder ser jag. Gubbarna längst ner, är det samma killar som på bilderna?

    Det e en mogen sport vi håller på med:) “Gubbarna” på sista bilden är inte den coola grabben i röda brallor. Den pojkspolingen är född -76 så det är värsta barnet. Håll ögonen på honom för i år kommer han blomma ut…

  • rosen

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 22:31

    gula seglet ser ju inte ut att må bra, tror det behöver mer nedhal och mer vind :cool2:

  • nissex3m

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 08:21

    Skulle nån kunna uppskatta årsmodellen på gula seglet med lite nedhal i?

  • Knatte

    Gäst
    14 juli, 2008 vid 08:25

    @NisseX3M 482399 wrote:

    Skulle nån kunna uppskatta årsmodellen på gula seglet med lite nedhal i?

    Pratar vi om NP V8 seglet?? Ser ut att vara ett segel som kan vara runt -98 ± några år kanske?? hade ett V8 från -97 som såg något liknande ut:smile:

  • knodden

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 20:27

    Är selen från samma sekel månntro? 😉

  • Knatte

    Gäst
    14 juli, 2008 vid 20:42

    @Knodden 482601 wrote:

    Är selen från samma sekel månntro? 😉

    Nä, rosa är ju mera 80-talet ju 🙂

  • knodden

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 20:49

    Vilket 80-tal menar Du?

    Vad jag kan påminna mig tillhör väl exempelvis 1984 samma sekel som 1993?? 🙂

    Nä allvarligt talat – Du har nog en poäng i att det är just 80-talet.

    Men i slutet måste det vara – för i början var det ju bröst-sele som gällde som Du kanske minns? 😉

  • Knatte

    Gäst
    14 juli, 2008 vid 20:57

    @Knodden 482611 wrote:

    Vilket 80-tal menar Du?

    Vad jag kan påminna mig tillhör väl exempelvis 1984 samma sekel som 1993?? 🙂

    Nä allvarligt talat – Du har nog en poäng i att det är just 80-talet.

    Men i slutet måste det vara – för i början var det ju bröst-sele som gällde som Du kanske minns? 😉

    Har själv haft en rosa bröstsele med ficka på ryggen :blush: som nog var början/mitten av 80-talet.. Syns här i action på min andra bräda en F2 strato -83

    50strato.jpg

  • knodden

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 21:08

    Jösses vad högt man hade bommen på den tiden – mindes det nu när jag såg den fina bilden… 🙂

    Själv hade jag en blå bröstsele från Hjertman Sailing – den hade grå/brun ficka på ryggen. Jag fick selen i födelsedagspresent 1982 eller 1983, men farsan som gav mig den snålade tyvärr lite – modellen jag fick hade inget blixtlås på ryggfickan…

    Kommer också ihåg att man kunde välja att köra med kroken i upp- eller nedvänt läge. Det förra var ju livsfarligt om man hade bommen för lågt – man kunde aldrig haka ur!!

    Kroken förresten – den var sådär jättesmal (5 x 5 cm kanske), så när det brallade i så trycktes bröstkorgen ihop så man knappt kunde andas.

    Det var alltid en “trade-off” mellan att ha punkterade lungor eller gorilla-armar när man seglade i hård vind!! 😉

  • nissex3m

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 07:05

    OK, jag är medveten om att prylarna är gamla. De kommer att bytas ut efterhand…
    Men min rosa blöja, den byter jag aldrig bort :cool2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FITUNA 080713 Bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.