Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna e fan guds gåva till stockholmssurfarna!!!

  • Fituna e fan guds gåva till stockholmssurfarna!!!

    Publicerad av kinabalu på 12 juli, 2008 vid 19:34

    Med en halvdanna prognoser på 6-10 till 7-11 och omkring 6,5m/s på Windguru var jag tveksam till att sticka ut idag, men jag va så jäkla sugen (å det var ju trots allt sol…)

    På vinst o förlust slängde jag min 100-liters freestylebräda i bilen och stack till Fituna… Oj vad det betalade sig!! Fullt tryck i min 6,2:a i stort sett hela tiden och ett roligt vindvrid mot sydväst på slutet och tidvis ännu mer tryck. Med mina 70kg hade jag utan problem kunnat köra 5,3:an idag.

    Okej… inte en dag som går till historien kanske, men det var ändå imponerande att se hur Fituna levererar när det är sol…

    forfun svarade 15 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • sirjohnirie

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 19:58

    Kan bara stämma in, utgick från rangsta brygga lite längre upp i viken och seglade 90l och 5,8 med fullt pulver mellan 15.30-18.30.
    Toppklass cocktailsegling:)

  • tbsurf

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 20:53

    @Kinabalu 482066 wrote:

    Med en halvdanna prognoser på 6-10 till 7-11 och omkring 6,5m/s på Windguru var jag tveksam till att sticka ut idag, men jag va så jäkla sugen (å det var ju trots allt sol…)

    På vinst o förlust slängde jag min 100-liters freestylebräda i bilen och stack till Fituna… Oj vad det betalade sig!! Fullt tryck i min 6,2:a i stort sett hela tiden och ett roligt vindvrid mot sydväst på slutet och tidvis ännu mer tryck. Med mina 70kg hade jag utan problem kunnat köra 5,3:an idag.

    Okej… inte en dag som går till historien kanske, men det var ändå imponerande att se hur Fituna levererar när det är sol…

    jupp, undrar om man fortfarande surfat om inte Holtmar & co rekade och hittade till fituna för en himla massa år sen.. (slutet nittiotalet)
    Är evigt tacksam för deras sökande :smirk:

  • markan

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 21:43

    Har länge undrat vem som lyckades hittade fituna först… Även med vägbeskrivning är det ju nästintill omöjligt;)

  • forfun

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 21:51

    Lite bilder från en suverän dag…

  • forfun

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 21:54

    Å några till…

  • forfun

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 21:55

    Å en te…

  • electric

    Medlem
    12 juli, 2008 vid 22:20

    @tbsurf 482089 wrote:

    jupp, undrar om man fortfarande surfat om inte Holtmar & co rekade och hittade till fituna för en himla massa år sen.. (slutet nittiotalet)
    Är evigt tacksam för deras sökande :smirk:

    Jag tror faktiskt att Fituna “upptäcktes” tidigare än “slutet av nittiotalet”. Själv var jag där första gången våren 1998, efter att ha fått tipset av Falkman – som om jag minns rätt då sade att han kört där i flera år.

    http://www.telgesurf.se

    Stöd Torös Vänner – http://www.torosvanner.se

  • celtic

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 04:33

    Kan bara instämma med tidigare innlägg. De va klart värt en resa på 15mil enkel resa för att segla i fituna. Kan lova att jag o andra västeråsare kommer forsätta åka dit:laugh:

  • tbsurf

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 05:59

    @Electric 482116 wrote:

    Jag tror faktiskt att Fituna “upptäcktes” tidigare än “slutet av nittiotalet”. Själv var jag där första gången våren 1998, efter att ha fått tipset av Falkman – som om jag minns rätt då sade att han kört där i flera år.

    Tjena Lasse
    Vi har allt tur som hittat dit nu iaf
    Det stämmer som du säger.. jag var också där första gången runt -98 och då hade några stycken i klubben (Södertälje windsurfing club) redan snackat om fituna i nån säsong :laugh:

  • gammel-ippa

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 07:09

    Det blåste här också 😉

  • kinabalu

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 10:43

    @ForFun 482105 wrote:

    Lite bilder från en suverän dag…

    Tack för alla fina bilder!

    Blev förvånad att du fick med mitt “skutt” borta mot ön. Låg bra långt ut där, när bilden togs.

  • forfun

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 18:05

    @Kinabalu 482169 wrote:

    Tack för alla fina bilder!

    Blev förvånad att du fick med mitt “skutt” borta mot ön. Låg bra långt ut där, när bilden togs.

    Ja, mera sånt, lite närmare land är kul när kameran är med… det är väl bara det att de finaste ramperna och den bästa vinden finns därute.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna e fan guds gåva till stockholmssurfarna!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.