Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fjällwindsurf

  • Fjällwindsurf

    Publicerad av sea_surf på 25 maj, 2008 vid 20:01

    Isen försvann för några veckor sedan, blev lite insjösegling idag på Åresjön i femton grader och sol, tyvärr lite klen vind men funkade med 7.1 och storbräda.
    Alpingymnasiet tränade i veckan uppe i Tväråvalvet.
    Lyckades övertala en av sönerna att filma en kortis -finns på
    http://www.vimeo.com/1064416
    Ingen märkvärdig segling men snygg bakgrund (tycker jag).
    Christer O

    simpa svarade 15 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tim-eriksson

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 20:03

    Ser riktigt gött ut! Måste kännas maffigt att surfa på den sjön.

  • htn

    Medlem
    25 maj, 2008 vid 20:12

    Fina bilder!
    Kul att få se film från Åresjön.
    Jag tycker det ser riktigt trevligt ut. Fin bakgrund med snön!
    /Henrik T.

  • judo-freddan

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 12:54
    sea_surf;469213 wrote:
    Isen försvann för några veckor sedan, blev lite insjösegling idag på Åresjön i femton grader och sol, tyvärr lite klen vind men funkade med 7.1 och storbräda.
    Alpingymnasiet tränade i veckan uppe i Tväråvalvet.
    Lyckades övertala en av sönerna att filma en kortis -finns på
    http://www.vimeo.com/1064416
    Ingen märkvärdig segling men snygg bakgrund (tycker jag).
    Christer O

    Blåser det regelbundet på Åresjön på sommaren eller är det som resten av sverige? Har en fjällstuga i Trillevallen jag ev tänkte snickra lite på i sommar. Man kanske skulle ta med sig kittet..?

  • sea_surf

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 13:47

    @Judo-Freddan 469366 wrote:

    Blåser det regelbundet på Åresjön på sommaren eller är det som resten av sverige? Har en fjällstuga i Trillevallen jag ev tänkte snickra lite på i sommar. Man kanske skulle ta med sig kittet..?

    Jag flyttade upp för snart ett år sedan, det blåser inte oftare här än i resten av Sverige men däremot trycker det på rätt bra när vinden kommer. Åresjön är sådär, lite byigt men otroligt vackert med Renfjället och Åreskutan. Vinden trycks ihop där sjön smalnar av vid Holiday Club.
    Däremot är Gevsjön på V, NV riktigt bra, mer tryck i vinden, jämnare, knädjupt med sandbotten bra många hundra meter ut dvs perfekt freestylesjö. Klocka vid Ånnsjön på S är samma sak, väldigt långgrunt med sandbotten och Snasahögarna på andra sidan sjön.
    Helt klart läge att ta med surfprylar, det bor ju inte så många här uppe men faktiskt en del som surfar.
    Christer O

  • simpa

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 14:47

    Mycket vackert! Nu blir man sugen på att åka till Stryn!
    Kombinera skidåkning och vindsurfing, hur perfekt är inte det. Sen ska man ha tur med vädret givetvis. Har dock aldrig vindsurfat i Stryn men vet att det finns möjligheter, någon som har gjort det?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fjällwindsurf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.