• Flagbeach?

    Publicerad av anonym-anvandare på 22 februari, 2002 vid 19:27

    Har precis kommit hem från Fuerte. I norra delen, Corralejo finns det 2 ställen man kan hyra, Flagbeach Fanatic center och Ventura surf. Jag bestämde mig för att börja med Flagbeach då jag hade läst om deras uthyrning på nätet. Jag efterfrågade en av deras Fanatic brädor ca. 85L. och ett 6.5 segel.
    Ägaren, en engelsman med australiensisk dialekt, menade att detta var en dålig kombination och rekommenderade en större brada. Jag bestämde mig för en 100L Fanatic fish. Segligen fungerade inte alls och när jag kollade på grejorna upptäkte jag att det var en 21 fena på brädan. När jag undrade om killen hade gjort ett misstag och satt på fel fena förklarade han arrogant att detta var orginalfenan till denna bräda. Motvillig bytte han brädan till en annnan med en 24 fena.
    Jag betalade 400 euro för denna dag och när jag påpekade att 21 fenan dessutom var utomordentlig sliten sade han. You know who does this? You customers!
    Nästa dag hyrde jag på Ventura surf där jag möttes av mer proffesionalitet och dessutom bättre och mer varierande surfing.

    Jag vet var jag ska hyra i fortsättingen!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • surferboy

    Medlem
    22 februari, 2002 vid 19:43

    Tack för varningen! Mycket bra med den här typen av inlägg då det är svårt att få den här typen av recensioner från annat håll.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2002 vid 19:44

    40 euro var priset

  • storm

    Medlem
    22 februari, 2002 vid 21:23

    Jag var där förra året. Snackade mycket med en som hette fredrik som jobbade där. tyckte det va helschyst verkligen. de hjälpte mig hela tiden med allt. om nått krånglade fixade de till det på en gång. och materialet va nytt å fräscht. sedan kanske inte art å fanatic e det man e ute efter. antingen så va det du som hade otur eller så va det jag som hade tur. för så nöjd som jag va med deras mottagande och den underbara veckan med 4.5-6.0 varje dag, har jag sällan varit efter det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2002 vid 22:21

    Var också på fuerte ifjol, hyrde utrustning på flagbeach…
    Inte ngn bra erfarenhet, den engelska mannen var riktigt
    spydig och inte intresserad i service alls. Dessutom brast det master på løpande band, verkade som om utrustningen var sliten, speciellt master och bommar.
    Om jag åker dit igen tar jag med egna grejor!
    Oscar W.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2002 vid 09:51

    Jag tror att de bytt från ART till north-sails i år.
    Jag var där förra hösten och då tyckte jag det var fint. STORA vågor i cotillo som ligger på väst sidan om jag mins det rätt och mycket fin strand i Correlejo (flagbeach)med fint vatten och när jag var där mycket vind som kom mellan 12-1 tiden. Skall ditt igen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2002 vid 13:27

    Förvånar mig att någon kan vara nöjd med servicen på Surf Ventura… När jag skulle hyra prylar där möttes jag av det mest arroganta beteende jag varit med om tror jag. Jag fick helt enkelt inte hyra någon bräda med motiveringen att det blåste för mycket. (det blåste runt 18 m/s) Sedan när jag försökte säga att jag faktiskt inte har några problem med att hantera dom vindstyrkorna och jag lovar att betala om jag kraschar något så lyssnade inte killen utan gick bara därifrån. Vi var två personer som var där och ville hyra men det fanns inte en chans. Fick sitta på stranden istället och kolla på localsen som var ute och rockade och vara frustrerad/förbannad. Nästa år tar jag med egna prylar…

    Kan passa på att lägga in en varning för surfcentret på Flag Beach också, nu när jag ändå har ångan upppe. Hyrde bräda där, inga problem, men så fort jag stuckit ut vattnet blev flickkvännen (som satt kvar på stranden) omedelbart attackerad av killarna på surfcentret som satte igång att tokstöta på henne. Såg rätt kul ut egentligen men hon var inte direkt jättenöjd. När katterna är ute… Sedan gick surfingen åt helsicke, blev duktigt spolad, men det hör inte till historien.

    /Andreas F

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.