Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoil Blade Rules!!!!

  • Flexifoil Blade Rules!!!!

    Publicerad av anonym-anvandare på 4 juni, 2004 vid 19:30

    Hehe!
    Tänkte bara kolla om det är någon annan som kitesurfar med
    Blade mk3 drakar här i Sverige.
    Kör själv på en Blade mk3 10.5 med x-overkit.
    Det var jag som körde på Öland under sm med en röd/grå/vit foil på 2 -linor (2 linor mer hardcore wink.gif).
    Vore kul och få höra vad andra tycker om denna super foil. Vågar nog påstå att den knäcker vilken tubdrake som helst gällande botten drag smirk.gif mohahaha!
    Blade mk3 = mest drag per kvm (och pengar).
    mvh Bladesurfer.

    biorno svarade 19 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • walle

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:38

    fan va de du som raceade när INGEN annan åkte???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 20:42

    Japp det var jag!
    Jag knäckte dock bommen på mitten i ett hopp.
    Från 3m/s upp till 9m/s(10m/s om man får hjälp ut på vattnet) Kör på en H-Core 125 bräda.
    Vid 10 m/s så ska man nog kunna hoppa högre än högst med denna drake tongue.gif .
    Är beredd och sattsa allt bara någon kan få med det på film så……
    hmm….inget mothugg av tubsurfare?
    hehe!

    Bladesurfer.

  • mazlow

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 21:25

    Såg ut som en rolig liten leksak!

  • walle

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 21:50

    vem säljer dom…?

  • sportentusiast

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 22:35

    Hördu du Mr Patrik (jag vet vad du heter, var du bor och var dina barn går på dagis smirk.gif)

    3-9 m/s utan depower??? Betvivlar inte lättvindsegenskaperna, som även dokumenterats på andra sajter. Dock också läst om att vara massivt överrigad vid 6 m/s… Håller du verkligen kiten mellan 3-9 utan att knyta om och ffa allt vid byiga vindar? (Ryktet säger att du “moddar” vid hårdare vindar).

    Frågade faktiskt om Blade 10.5 på foils.nl efter att ha hört ryktet om dig och sett dig på Öland. Fick bara svar från folk som sett Blade, provat liknande etc etc, men när jag gick in och kollade (medan jag skrev det här) såg jag ett svar från en med vattenerfarenhet:

    NONE of you have used the blade but you all reply? why? I DO fly the blade 10.5 and can tell you it’s AT LEAST as powerful as a 20m inflatable(probably as powerful as a 25m). I also own a 19m fuel and the blade is better in light wind. I can hang in there until about 14+knots and can start staying upwind in 8knots. I’m 200+lbs and ride two different boards, but you really only need one small board. speed is more of a key with these kites than board size and you NEED to be able to edge well to depower the kite!!(very important) small board and you will LOVE this kite. The lift is AWESOME. I’ve never gone so high in under 15knots!! Anyway, it’s a GREAT kite IF you never put it in the water. By the way PLEASE don’t give advice to the guy if you’ve never used the kite!!! idiots!
    J

    Säkert fler som är intresserade på de internationell på foilforumen foils.nl & foilpilot.com av just dina erfarenheter.

    Ha´t

    Bengt-Erik, nyfiken av naturen

    PS! Om du har kulor av stål så är det oxå av ett visst intresse att det kommer till kännedom. DS

  • backe

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 07:25

    Har själv kört Blade II:an i två säsonger strlk 4.9/7.8
    Det är ingen tvivel om att det är en hardcore drake med schyssta egenskaper, tycker dock att det sk crossover kitet är ett jevla mög som slits ut på nolltid.
    Har svårt att tro att du orkar hålla den i så hård vind som du påstår. Upplevde själv att man snabbt blev överriggad, och hade svår att hålla emot. Hade iofs lite stor bräda. Knäcka bommar är en annan trist historia… min sista gjorde jag själv i rostfritt. Den e bara lite böjd.

    Vill man se en hardcore kille som rastar sin Blade kan man glida in på:

    http://ourworld.compuserve.com/homepages/Chris_K48/main.htm

    respekt…

  • kitelife

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 12:01

    Svar till:


    Japp det var jag!
    Jag knäckte dock bommen på mitten i ett hopp.
    Från 3m/s upp till 9m/s(10m/s om man får hjälp ut på vattnet) Kör på en H-Core 125 bräda.
    Vid 10 m/s så ska man nog kunna hoppa högre än högst med denna drake tongue.gif .
    Är beredd och sattsa allt bara någon kan få med det på film så……
    hmm….inget mothugg av tubsurfare?
    hehe!

    Bladesurfer.

    [/ QUOTE ]

    Alltså vi orkar inte ge oss in i den diskusionen igen ; ) kom till skåne och bevisa att du hoppar högre istället…

    //Pan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 23:20

    Såg också dig på Öland, funderade på om det var kiten eller din vikt som gjorde att du kunde köra, vad väger du och hur stor bräda körde du på..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 09:48

    Jag väger 82kg brädan är 125*38.
    Hmmm…jag får erkänna att jag inte kan säga med säkerhet att jag klarar hålla draken i 9m/s.
    Jag har inte kontrollerat med en vindmätare innan jag gått ut. När jag var i Egypten så gick jag ut med draken när folk körde med 12-14kvm. Trixet är att det måste vara jämn vind och så måste man hålla draken i zenit för att kunna ta sig runt på land . Körde i ca 10min innan jag gick in och byte till Naish Arx 9.5:an . Det är ju inte direkt kul, man får ju köra med draken längst ut i vindfönstret och ganska lågt för att ta höjd och kanta uta bara *”#&%/#¤*. Hoppar dock sjuukt högt och långt.
    Knäckte min andra bom igår efter ca 4tim mad.gif . Vart kan man köpa 2-linors bommar här i Sverige? Pully bar borde väll funka?
    X-over kitet får man moda lite genom att byta ut ringarna med block, har även byt ut bromslinorna med q-powerlines. Funkar utmärkt. grin.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 10:50

    bläjd haha ,fan vi har en sån här nånstans den har aldrig gått ok ita me iofs…

  • backe

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 13:52

    Svar till:


    bläjd haha ,fan vi har en sån här nånstans den har aldrig gått ok ita me iofs…

    [/ QUOTE ]

    Men det måste ju ha med dålig teknik att göra eller?

  • telekiter

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 06:56

    Tjena Bladesurfer – Det var jag, och en polare om hjälpte dig på Öland när du knäckt bommen, tur va? annars hadde du fortfarande slitit alger från linorna ;-).

    Åk in på en mekanisk verkstad eller till ett plåtslageri och fråga efter ett alu rör 25 mm diameter OCH 3 mm godstjocklek. Du får den garanterat för två “Selmor” och en guldpeng. Den bommen håller garanterat.

    /Urban.

    Ps. Även vi var impade på att du kunde va ute i de dåliga vindarna. Ds.

  • biorno

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:24

    Urban du måste väl kunna åkt med din ukrainska??? Den brukar jag ta fram när det blåser dåligt…

  • telekiter

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 11:53

    Biorno – Jag har inte kvar Aerosen men jag har insett att den har ett jäkla drag för sin storlek. Undra hur en 14 m:s Aeros drar? Måste va ett jäkla pull i den kiten.

    /U.

  • biorno

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:11

    Japp, funderade faktiskt på att försöka hitta en sån, iofs lär man väl bli duktigt överriggad inom kort men vad gör det när man kan vara ute och köra när de andra står på stranden. wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoil Blade Rules!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.