• Flyg Maui

    Publicerad av maca på 21 oktober, 2011 vid 18:27

    Står inför bokning av 3 månaders Mauiresa (premiären) – något flygbolag man bör undvika förutom BA om man har svårt att skiljas från utrustningen inför hemresan?

    Alla Mauitips mottas varmt.

    /André med fam

    surfmeister svarade 12 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • surfmeister

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 16:36

    Tjena,
    Hur funderar ni gällande boende? Sitter själv med familjen i tankarna om en 2-3 månaders Maui resa (feb-april). Är väldigt sent ute men tänkte ge det en chans ändå. Det är uppenbart att Maui är hysteriskt dyrt gällande boende så där gäller det att hitta rätt. Som vanligt är det i princip omöjligt att göra en vettig bedömning på boendet på nätet och jag har letat runt på konfen efter lite rekommendationer men hittat väldigt lite.

    Är det ngn som har ett ställe att rekommendera för familj? Inte bara området som sådant men själva boendet i sig? Letar primärt på north shore (Spreks, Paia, Haiku etc) Hade varit bra att veta att det man eventuellt bokar är good enough för familjen…….
    Tacksam för råd och tips!
    /Jonas

  • svenne

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 19:59

    Folk är försiktiga med sina rekommendationer eftersom de inte vill bli av med ett bra ställe för egen del. Leverera ett konkret förslag så är det lättare att säga något vettigt. Dessutom, vad är dyrt för dig? Polaren tyckte inte att en Mama’s-bungalow var så dyr trots allt á 2000:- natten…

    Så här tycker jag: Haiku är hyfsat långt bort från både affärer, restauranger och allt surf förutom Hookipa. Allt öster om Mama’s ska ha en väldigt bra anledning till att vara intressant. Jag skulle hellre hyra något uppe på berget ovanför Paia (Längs Baldwin avenu exempelvis) än längre österut.

  • surfmeister

    Medlem
    15 november, 2011 vid 13:24

    OK, research genomförd och några prel bokningar gjorda. Har aldirg varit så här nära att åka till Maui……..
    Är det ngn som kan kommentera/har erfarenhet av följande boenden? Samtliga ligger i närheten av Mama’s:

    http://www.homeaway.com/vacation-rental/p397719

    http://www.northshoremauivacations.com/index.php

    http://menehunecottage.com/index.html

    Skulle vara bra om någon kunde ge lite återkoppling till ovanstående boenden. Vi har fler trådar ute på andra alterntiv och vår ambition är att kunna promenera till en badvänlig strand. Då jag aldrig varit på Maui är det primärt två frågor som intresserar mig:
    1. Är området kring Mama’s “barnvänligt” och tryggt?
    2. Är det fler barnfamiljer som väljer att bo här? Vill gärna ha lekkamrater åt barnen.

    Gällande bil:
    Var finns det bra och billiga bilar att hyra? Vill ha en bil där det går att få in fru, två småbarn samt surfprylar på taket/i bilen. Vi beräknar vara borta ca 6 veckor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.