Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flysurfer going strong

  • Flysurfer going strong

    Publicerad av bohn2fly på 11 maj, 2004 vid 08:03

    FLYSURFER Quality

    We will keep our quality in the future, too:

    Compared to other manufacturers, FLYSURFER has the lowest count of large defects, with 2 pcs. (= 2 ‰ ) in the entire listed kite industry. FLYSURFER also comes in second place in the overall standings of flawless kites with 62.2 %. In order for this percentage to continue increasing, FLYSURFER has expanded their quality protection program at the beginning of the year.

    FLYSURFER continues to grow.

    Contrary to Naish and North, the giants of the kite industry, the readers of Kite magazine have anticipated a FLYSURFER growth of 21 % for the year 2004. For this reason FLYSURFER not only stays in pole position in the RamAirKite-market, but has also been able to consolidate in the tube kite market.
    Article from Kitemagazine (PDF)

    _____________

    Tysk kvalitet smile.gif

    /Dieter

    zebulon svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • rambo_johnson

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:10

    Svar till:


    FLYSURFER Quality

    We will keep our quality in the future, too:

    Compared to other manufacturers, FLYSURFER has the lowest count of large defects, with 2 pcs. (= 2 ‰ ) in the entire listed kite industry. FLYSURFER also comes in second place in the overall standings of flawless kites with 62.2 %. In order for this percentage to continue increasing, FLYSURFER has expanded their quality protection program at the beginning of the year.

    FLYSURFER continues to grow.

    Contrary to Naish and North, the giants of the kite industry, the readers of Kite magazine have anticipated a FLYSURFER growth of 21 % for the year 2004. For this reason FLYSURFER not only stays in pole position in the RamAirKite-market, but has also been able to consolidate in the tube kite market.
    Article from Kitemagazine (PDF)

    _____________

    Tysk kvalitet smile.gif

    /Dieter

    [/ QUOTE ]

    haha, men den där siffran har dom ju själva fabricerat, va jag minns från FS tiden så låg den siffran mer på 10-15%

  • bohn2fly

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:24

    Ah, procent hit och dit…

    Det är ju just det att de kommer mer och mer på marknaden.

    Sedan hoppas jag verkligen att de kan placera sig bland de 5 bästa i år.

    /P

  • roland

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:25

    Svar till:


    Svar till:


    FLYSURFER Quality

    We will keep our quality in the future, too:

    Compared to other manufacturers, FLYSURFER has the lowest count of large defects, with 2 pcs. (= 2 ‰ ) in the entire listed kite industry. FLYSURFER also comes in second place in the overall standings of flawless kites with 62.2 %. In order for this percentage to continue increasing, FLYSURFER has expanded their quality protection program at the beginning of the year.

    FLYSURFER continues to grow.

    Contrary to Naish and North, the giants of the kite industry, the readers of Kite magazine have anticipated a FLYSURFER growth of 21 % for the year 2004. For this reason FLYSURFER not only stays in pole position in the RamAirKite-market, but has also been able to consolidate in the tube kite market.
    Article from Kitemagazine (PDF)

    _____________

    Tysk kvalitet smile.gif

    /Dieter

    [/ QUOTE ]

    haha, men den där siffran har dom ju själva fabricerat, va jag minns från FS tiden så låg den siffran mer på 10-15%

    [/ QUOTE ]
    Rambo din djävla tolle jag hatar flyskiten och det e dit fel kvalitetn på trasan jag köpte var nästan som på dina inlägg

  • ollefax

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 10:35

    skärper sig ett företag rejält på kvalitet sidan kan de bli stora skillnader från ett år till ett annat. Om de var skit för två tre år sedan betyder det inte at de alltid kommer att vara skit.

  • sportentusiast

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 20:50

    Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    ??????????????????????????????????????????????????????
    ????????????????????????????????????????????

    Vadå taskig kvalitet på Flysurfer för två år sedan???? Har för mig att jag läst att du köpte en Warrior på Hugos inrådan (rätta mig om jag har fel). Vad gjorde du med din kite????????????????????????????

    Jag har kört på en Warrior 9.3 i 2 år (kanske runt 50 sessioner á 2 h). Den har legat på stränder i Danmark & Egypten och badat i saltvatten, men ser fortfarande som ny ut. Dubbelkollat sömmar etc och de är bra, liksom linor, bom etc etc. Sålde en Maniac i vintras som också såg som ny ut…

    Sen kan man ju alltid invända mot Warriorns hoppförmåga o:WACad. Går förvisso att hoppa rätt ok med den (dock inte “Hugohögt”), men kräver typ rätt mkt mer än exv WACad Warrior, Titan, för att inte tala om nya Psycho2.

    Smaken är ju som baken ang foil vs LEI (& jag ser fördelar med båda). Å inte tänker jag försöka omvända någon heller, men dålig kvalitet… Mja…

    Kommer du till Öland ska du få se min gamla Warrior.

    Ha´t

    Bengt-Erik

  • roland

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 21:07

    Svar till:


    Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    ??????????????????????????????????????????????????????
    ????????????????????????????????????????????

    Vadå taskig kvalitet på Flysurfer för två år sedan???? Har för mig att jag läst att du köpte en Warrior på Hugos inrådan (rätta mig om jag har fel). Vad gjorde du med din kite????????????????????????????

    Jag har kört på en Warrior 9.3 i 2 år (kanske runt 50 sessioner á 2 h). Den har legat på stränder i Danmark & Egypten och badat i saltvatten, men ser fortfarande som ny ut. Dubbelkollat sömmar etc och de är bra, liksom linor, bom etc etc. Sålde en Maniac i vintras som också såg som ny ut…

    Sen kan man ju alltid invända mot Warriorns hoppförmåga o:WACad. Går förvisso att hoppa rätt ok med den (dock inte “Hugohögt”), men kräver typ rätt mkt mer än exv WACad Warrior, Titan, för att inte tala om nya Psycho2.

    Smaken är ju som baken ang foil vs LEI (& jag ser fördelar med båda). Å inte tänker jag försöka omvända någon heller, men dålig kvalitet… Mja…

    Kommer du till Öland ska du få se min gamla Warrior.

    Ha´t

    Bengt-Erik

    [/ QUOTE ]
    Funderar på dra till öland men vet ej om jag kommer! kan ta med min gammle kite så kan vi jämföra fick också dåligt med respåns från både hampus och flysurfer allt pajja på min trodde att min var ett måndags ex eller nåt men träffa en snubbe som hadde 2 en 9a 0 en 12 och dom pajja också kul att din höll confused.gif

  • stebe

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 21:12

    Min gamla FS maniac har störtat mer och hårdare än jaz Gripen och knäckt fler träd än husqvarnas motorsågar har gjort tillsammans och det finns inte en reva i duken. Gryyym kvalitét på den gamla trasan iaf… cool.gif

  • roland

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 21:27

    jaja din höll alla utom min höll kanske. jag skulle inte skriva om detta om min verkligen höll. jag och min kommpis kanske hadde otur men skriver av egna erfarenheter inte om not som jag har hört rykten om

  • sportentusiast

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 21:45

    Verkligen trist att höra! Har faktiskt ytterligare en Flysurfer 12.5 från 2002 (sonens)som också är i gott skick, så jag undrar om du inte fått ett riktigt måndagsexemplar (& polaren din likaså). Men vad hjälper det dig, om du inte fått den service som du verkar blivit utan… Vet faktiskt också annan person som rivit skogar i Stockholm med sin Flysurfer och förvisso fått revor, men utan problem kunnat segla vidare.

    Ang tillverkarna så skrev jag en fråga/inlägg till Flysurfer för 2 år sedan och de har fortfarande inte hört av sig… Fick dock snabbt svar när jag undrade över en depowerlinelängd på nya Psycho2. Nuvarande importören Kaj Kjellgren (kajtech.nu) är dock kanonbra! Nu är jag förvisso väldigt partisk då jag lärt känna Kaj rätt väl och bl a varit i Egypten med honom, men jag tror inte någon av hans övriga kunder har något att klaga över.

    Vore kul om du kom till Öland och tog med kiten så vi kunde titta närmare och jämföra. Kaj är också där.

    Ha´t

    Bengt-Erik

  • ollefax

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 23:49

    har själv ingen aning om hur FS var för två år sedan, men rent generelt kan företag med usel kvalitet skärpa sig och visa resultat ganska omgående, det var vad jag menade. Tyckte att någon annan klagade på att FS hade usel kvalitet för 2-3 år sedan, själv vet jag inget om just dessa.

  • zebulon

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 07:38

    Klart du ska till Öland, Hans, & visa upp lite’ riktiga kites grin.gif

    /Jonas
    http://www.kitesurfing.se

  • cortex

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 15:24

    Låter trist med din gamla Warrior. De Warriors som jag sett ute på spotsen (vilket har varit förvånandsvärt många med tanke på hur gamla de är) har klarat åren bra. Så du måste ha fått ett riktigt B ex. Trist att inte reklamation o dyl fungerade.
    Flysurfer är dock (numera) otroligt måna om sina kunder och har väldigt få produktionsfel på sina kites. Dessutom ger de mig väldigt bra support när det gäller garantiåtaganden vilket gör att det hittils aldrig har varit några bekymmer med att få trasiga prylar utbytta.
    Skulle vara kul att få ta en titt på Warriorn om du kommer ner till Öland. Jag kan ju alltid maila ner en liten känga till Armin. grin.gif
    Dessutom kan du ju passa på att känna på Psycho 2’orna lite. Kan fixa lite “special price” åt dig på en P2’a som plåster på såren om du gillar den.

    /Kaj(Tech)

  • roland

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 22:22

    tack för det men har redan provat den han som gör dom var flera gånger i Venezuela med en massa prototyper o grejor hadde varit bra om du kolla på min gamle dock så jag kunde få den fixad så jag ´kan sälja den

  • zebulon

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 20:26

    Tja Kaj!

    Kan bara meddela att jag faktiskt hann före denna gång… cool.gif
    SurfHans é numera Air Born team rider och kan “gödsla” med KOBROR, vilket var min avsikt med förra mailet att han ska visa TUBE-kites på Öland!

    Vi hörs / Jonas
    http://www.kitesurfing.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flysurfer going strong

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.