Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyttar till Stockholm, var ska jag bo surfmässigt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 05:42

    Okey!.. så om man måste välja bort något.. hmm….

    Ta då ifall bort jobbet tycker jag ; grin.gif

    Fred.

  • ____sa

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 09:58

    Huddinge ska du bo i, 15min med pendlingståg till stockholms central. 35minuter till fituna. Bra dagar kan du åka vidare söderut från fituna till Torö. Det blåser nästan alltid S, SSV under säsongen så du kommer att få massor av surftimmar. De som beskriver mardrömslika surfförhållanden är de som surfar längre innåt landet där det kan vara mycket nyckfullt. Fituna är ett riktigt blåshål! Det blåser ofta till 18:30 vilket gör att du kan åka efter jobbet (om du flexar lite) Välkommen förresten!

  • calle_b

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 10:49

    Tjena!

    Där är nog det bästa alternativet!
    Gotland!
    Din lyckans ost…

    Vi hörs till våren!

    Ha d gott

    /calle(cd)

  • alfredo

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 20:36

    Satans vad mycket svar!(oväntat)

    Alla verkar överens om att söder om Sth är att föredra. Ekvationen är ju omöjlig och blir lätt filosofisk om den dras till sin spets med inlägg som “jag flyttade till Varberg” och “du ska bo nära arbete OCH surf”…Jo det har jag ju funderat över förut. Känns dock bra att flytta till ett jobb jag trivs med jämfört med att sitta 8h om dagen på ett as-trist jobb i längden även om seglingen skulle vara runt hörnet. Då blir dagarna långa med mycket titta på flaggor genom fönstret. Känns arbetsdagen kort så borde väl surfningen kännas som än större del av dagen…eller rättfärdigar jag bara mitt beslut nu???
    Jag ska nog leta efter en lägenhet i en linje söderut, gullmarsplan – enskede – nynäshamn. Tittade just på hemnet och tyckte tex Sköndal såg bra ut. Jag skulle vilje ha ett nödställe, svalkningsställe, ett “idagorkarjaginteåkaändatillTorö-ställe” rätt så nära. Kan vara ett byigt plattvattenställe men nära bostaden. Finns det sådana söder om söder?
    Hur som helst tack för alla svar!

  • getwet

    Medlem
    16 januari, 2005 vid 08:00

    Närmaste surfbara vattenhål som duger (från Sköndal), och faktiskt är riktigt bra blir nog (beroende på vindriktning) Björkvik på Ingarö, men här är jag lite osäker på hur mycket det skiljer i avstånd till Fituna. Personligen föredrar jag Fituna eftersom brisen där är vanligare och oftast kraftigare än på Björkvik. Enkelt blir det också att från Sköndal ta motorvägen söderut mot Nynäs och svänga av mot Dalarö där både Gålö Oxnö samt Skälåker finns, eller varför inte fortsätta till Askfatshamnen på Dalarö. Min favvo här är utan tvekan Gålö Oxnö.
    Till samtliga dessa ställen gissar jag att det är cirkus samma restid plus minus 5-10 minuter, men det är inte bakom husknuten direkt vilket det är omöjligt att få så pass nära stan. Men du kan kanske köra några varv i Drevviken wink.gif

  • melonen

    Medlem
    17 januari, 2005 vid 16:38

    Kom ut på förorten Haninge,tyresö… Tyresö har en av de få vindsurfingsklubbarna som finns i stockholm det finns möjlighet för förvaring har jag för mig =)
    Sen är det inte så himlans dyrt skulle jag tippa dock får du pendela 25-30 minuter varje dag. Haninge då kan du segla ute på Dalarö/Gålö även torö är “nära” 4-5 mil grin.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyttar till Stockholm, var ska jag bo surfmässigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.