Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing För sent med Tarifa??

  • För sent med Tarifa??

    Publicerad av tomson på 10 november, 2008 vid 11:27

    Efter en kall vecka med mycket surf så har jag långsamt börjat inse att säsongen för mig börjar lida mot sitt slut… Så istället för att skaffa torrdräkt och annat för att hålla värmen, så får jag helt enkelt dra till varmare breddgrader… Och då är frågan:

    Vi har ett några lediga dagar den 19:e nov och framåt, och funderar på att dra iväg. Inte för långt denna gång för så många dagar har vi inte. Funkar Tarifa nu? Har aldrig varit där så jag behöver lite hjälp. Har surfat runt nu i timmar (på internet) och blir inte så mycket klokare. Förstår att det är i senaste laget, men vad tror ni??

    ollep svarade 15 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • arnolderik

    Medlem
    10 november, 2008 vid 13:16

    @tomson 514780 wrote:

    Efter en kall vecka med mycket surf så har jag långsamt börjat inse att säsongen för mig börjar lida mot sitt slut… Så istället för att skaffa torrdräkt och annat för att hålla värmen, så får jag helt enkelt dra till varmare breddgrader… Och då är frågan:

    Vi har ett några lediga dagar den 19:e nov och framåt, och funderar på att dra iväg. Inte för långt denna gång för så många dagar har vi inte. Funkar Tarifa nu? Har aldrig varit där så jag behöver lite hjälp. Har surfat runt nu i timmar (på internet) och blir inte så mycket klokare. Förstår att det är i senaste laget, men vad tror ni??

    Tjena! här e kanon fint just nu, 20 gr och bra vindar. man vet dock adrig hur det blir och det kan vara kyligt om det e målnigt och pålandsvindar, å andra sidan är det bäst surf då. du klarar dig på en 3/2 våtis Åk på prognos som aldrig är säker mer än 48h frammåt… nu ska jag skjutsa bort damen till las dunas… ha det bra

  • ollep

    Medlem
    10 november, 2008 vid 18:39

    Halla dar!

    Jag tycker verkligen inte att det ar for sent att aka till Tarifa for att kitea. Precis som ArnoldE skriver sa har det varit varmt och soligt dom senaste dagarna, riktigt gott att slippa sverigevadret. Det finns sakert manader som ar battre an november for att kitea etc, men med lite tur sa gar det kanon. Idag har jag kort i Las dunas hela dagen, det var valdigt byigt men det gick finfint. Sjukt bra tryck till och fran i attan som jag korde med.

    Igar var det ocksa helt okej men nar spanjackerna ar lediga som igar blir det snabbt trangt! Det var helt packat med folk och kites vid Las Dunas igar. Det jag har upplevt an sa lange sa ar dom lika sakerhetsmedvetna pa vattnet som pa vagen. Det galler verkligen att ha ogonen med sig, dom flesta vander kiten utan att kolla ifall det ar nagon bakom. I forrgar dunsade en snubbe in sin kite i min, det vara bara en liten puff men som sagt dom kor med typ 0 sakerhetsmarginaler.

    Lycka till!

  • tomson

    Medlem
    10 november, 2008 vid 21:02

    Nice, och tack för infon!!

    Ser ut på windguru som att det ska lugna ner sig lite framöver, men om vinden är bra runt den 20:e så drar vi!

    Vilka vindriktningar funkar? Vilka spots som gäller borde vi kunna klura ut på plats, men har ni tips på vilka riktningar jag ska spana efter innan/om vi åker? Vi kan bestämma oss så sent som kvällen innan…

    Tack igen!

  • ollep

    Medlem
    12 november, 2008 vid 08:29

    Har inte full koll pa vilka vindriktningar som fungerar, pa “mainplayan” precis vid stan borde ren vastlig vind vara bast. Nar det ar levante och offshore pa mainplayan har det fungerat grymt vid Las Dunas som ar 10 minuter norrut med bil. ArnoldE ar utan tvekan battre koll an jag men det kanns som att mainplayan och Las Dunas kan tacka ratt manga vindriktningar.

    Angaende windguru sa tycker jag inte att ni skall besluta er for att aka eller inte beroende pa hur deras prognoser ser ut, dom har inte stamt allt for val hittills. Som sagt det ar inte den basta manaden for “saker vind”, men om ni har tur sa far ni manga fina dagar. Ifall ni har bil sa finns det en hel del schysta omraden att upptacka pa ett par timmars resa fran Tarifa om det inte blaser.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing För sent med Tarifa??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.