Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Först med att filma sig själv från stranden…

  • Först med att filma sig själv från stranden…

    Publicerad av dr-masse på 13 mars, 2012 vid 14:31

    med en sådan här?

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=tc7AZWaHm4o”]SOLOSHOT – Film Yourself … Automatically! – YouTube[/ame]

    frippe75 svarade 12 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • hellgren

    Medlem
    13 mars, 2012 vid 18:12

    Sjukt! Pratade med några polare om det här i helgen. “borde väl inte vara omöjligt att göra…”
    Har du hittat någon prislappen på den? Iden är ju riktigt schysst.

  • electric

    Medlem
    13 mars, 2012 vid 18:34

    http://www.soloshot.com anger 399 USD (inkl stativ). Frakt framgår inte.

    Kombinerar man sedan med en fjärrkontroll för kameran (i alla fall med on-off-paus-funktion) så blir den ännu mer användbar.

    /Lars

  • lars_k

    Medlem
    13 mars, 2012 vid 18:45

    Awesome! Ingår donnan som vaktar kameran??

  • ola-h

    Medlem
    13 mars, 2012 vid 19:46

    Rille, du är väl redan gift och har dessutom filmat dig själv (när du seglade).

  • lars_k

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 06:12
    Ola H.;683590 wrote:
    Rille, du är väl redan gift och har dessutom filmat dig själv (när du seglade).

    Jo, jag är gift och brukar ha en kamera snurrande på land. Men detta var på en klart högre nivå!

  • ola-h

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 06:48

    Jag hoppas att du menar kameralösningen. Eller att din fru inte läser konfen….

  • lars_k

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 06:53

    Ähum… Jag menade kameralösningen. Självfallet!

  • frippe75

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 14:16

    Skönt! Nu slipper jag ha dåligt samvete för att inte orka ha genomfört detta. Återstår nu bara och se om det blir den “succe” jag trott på.

    Men dom kunde ju ha valt ett bättre namn. Googlar man på soloshot så visar det sig vara en produkt för:
    http://www.bd.com/immunization/pdfs/products/bd_soloshot_LX.pdf
    The BD SoloShot™ LX Syringe is designed to prevent the syringe and the needle from being reused. Enhanced feature sets make it the right injection device for both large-scale and routine immunization programs.

  • surfslusken

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 15:20

    Va länge sen ja filma mej själv första gången på stranden, fast “själv” behöver ju inte alltid betyda ensam.
    Bra om dom kunde göra sändaren mindre så kunde ju bikini/badräkts tillverkarna sy in den i plaggen och sälja aktiveringskoder via nätet??
    Så kanske man känner sej lite minder smutsig när maskinen sköter smygfilmadet åt en på stranden.

    Får faktiskt erkänna att Frippe75 yrat om en sån här makapär redan för några år sen. Han påstod t o m att han hade löst allt de tekniska, i teorin iaf. Men som alltid med Frippe rinner hans geniala(?) ideer ut i sanden när de kommer till jobbet med att förverkliga dom.
    Han e helt enkelt mer av en “Eater” än “Doer”, vilket ju ganska tydligt framgår av hans karaktäristiska öltunneprofil.

  • frippe75

    Medlem
    14 mars, 2012 vid 16:07

    Prenumererar du på inlägg gjorda av mig eller 🙂

    Ligger just nu nerbäddad i sängen med hög feber och trycker en kanelbulle så du är inne på rätt spår Slusk.

    Min ide byggde även på att flera surfare kunde nyttja samma kamera med olika prioriterer… Samt att man ställde in en “impact zone” så man slipper dötiden med jalp och kryss… Jaja det kanske finns utrymme för min produkt lite senare… Låter SoloShot kratta mattan åt mig lite först…. Sedan känns deras panorerings motor lite epa.. Men för 3000 ink stativ så är det lite av ett bargain!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Först med att filma sig själv från stranden…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.