Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förstagångsfreestyle 110 vs 100 liter

  • Förstagångsfreestyle 110 vs 100 liter

    Publicerad av bergelin på 29 juni, 2010 vid 21:08

    Hej.

    Jag har surfat i ganska många år och är helt ok. Har idag 2 brädor, en vågbräda på 80 liter och en Mistral Synchro 103 liter.

    Jag har funderat på att börja surfa freestyle och undrar nu vilken typ av bräda jag ska köpa.. ska jag ta en som är runt 100 liter eller ska jag ta en som är runt 110 liter och isf varför?

    Tacksam för svar

    // Erik

    mangew svarade 13 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 05:59

    Beror på vad du väger. Över 85 så skulle jag ta 110.

  • bergelin

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 14:13

    Tack, väger 75 så då får det blir runt 100 då.

    // E

  • enkan

    Medlem
    1 juli, 2010 vid 22:20

    Jag väger 83 och kör 110-liters freestyle. Är ny på freestyle men vindsurfat sedan snart 20 år. Tycker det känns bra med extra liter/bredd och upplever noll problem med “klumpighet”, hos brädan alltså… med mig är det en annan femma. Dessutom blir överlappet med vågbrädor med ca 80liter mindre. Lättare att välja vad man skall gå ut på! Tycker du skall ta en störr… eh prova är ju alltid bäst om möjligt!

    Varsågod med tillkrånglandet;)

  • mangew

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 07:37

    Hej, jag väger 77-80 kg beroende på tillgången av svärmors kanelbullar och jag kör 102L (237×66) men funderar på större för att lära mig fortare. Har inte riktigt kommit igång med hoppandet än, men det borde vara skönt med lite extra flyt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förstagångsfreestyle 110 vs 100 liter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.