Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Fotografimobil istället för surfmobil

  • sumo

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 22:13

    Varför inte testa med en bit Platonmatta under?

  • arleklint

    Medlem
    9 juni, 2006 vid 07:37
    -SUMO- wrote:
    Varför inte testa med en bit Platonmatta under?

    Vad är en Platonmatta?

  • ola-h

    Medlem
    9 juni, 2006 vid 07:48

    Janne: Här kommer ett tips. Även om du har bussen som fotografimobil så lär det väl finnas tillfällen då du lämnar hele eller delar av utrustningen i bussen och sedan går och oroar dig för inbrott. Jag har funderat ut att det smartaste stället att placera värdefulla prylar är i ett fack som man enbart når via bakluckan. Man bygger alltså en låda med öppning endast bakåt. Givetvis _går_ det att bryta upp bakluckan med, men min gissning ar att de flesta tjuvar inte bryr sig om det eftersom det finns så många andra enkla sätt att ta sig in i en bil.

    Annars kan man ju lita på turen också. Jag är fn i Portugal där det är väldigt vanligt med stölder ur bilar. Efttersom jag både har laptop och i princip hela min kakerautrustning i bilen så har jag varit lite orolig på dagarna och i alla fall försökt gömma dessa grejjor rätt nog i bilen. När jag kom upp till bilen första dagen upptäckte jag dock att jag efter allt gömmande glömt att låsa bilen. Grejorna var kvar dock. Igår var det ännu värre. När jag kom tillbaka till bilen upptäckte jag att jag glömt att jag visserligen låst den, men istället helt glömt att stänga en av dörrarna. Grejorna var kvar…

    Så, det går ju att lita till turen också.

    Hälsninhar från Ola H. (som också är medlem på fotosidan).

  • judo-freddan

    Medlem
    9 juni, 2006 vid 14:27

    När jag bytte till tyskstolar i förarutrymmet på min Peugeot Boxer så gjorde jag ett eget underrede med kassaskåpsfunktion till passagerarstolen eftersom soffan bara hade en stålram. Förstås bara stort nog åt laptop, kamera och plånka.. Så här ser det ut.

  • sumo

    Medlem
    11 juni, 2006 vid 22:22

    Platonmatta . Finns på alla byggvaruhus.Är till för drenering av husgrund.Borde ge en god luftspalt mellan madrass o brits när man inte sover.Måste prova själv kan bli hur bra som helst.

  • arleklint

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 06:46
    -SUMO- wrote:
    Platonmatta . Finns på alla byggvaruhus.Är till för drenering av husgrund.Borde ge en god luftspalt mellan madrass o brits när man inte sover.Måste prova själv kan bli hur bra som helst.

    Det där ser spännande ut! Tack för tipset 🙂

    Tack också för era idéer kring säkerheten, men jag tror min princip blir att inte lämna den dyraste fotoutrustning i bilen.

  • stickan

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:53

    Fläkt hittar du på mitt företags hemsida
    http://www.solpanel.se
    Mvh Stefan

  • drakglenn

    Medlem
    14 juni, 2006 vid 12:06
    Judo-Freddan wrote:
    När jag bytte till tyskstolar i förarutrymmet på min Peugeot Boxer så gjorde jag ett eget underrede med kassaskåpsfunktion till passagerarstolen eftersom soffan bara hade en stålram. Förstås bara stort nog åt laptop, kamera och plånka.. Så här ser det ut.

    Om jag inte minns fel har väl även Vans ett perfekt stolsundererde för detta endamål, bara att bulta fast en platta med lucka på på framsidan ….

    Ett tips till er som har råd att köra dessa maskulina bensinmonster!

    //Glenn

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Fotografimobil istället för surfmobil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.